Citat:
Ursprungligen postat av
SvartaBjorn
Kan hålla med om punkt 2. (speciellt i dessa helgtider).
Självklart att moderatorerna inte kan/ska vara tillgängliga 24/7 men då kan det vara bra att veta vem som är tillgänglig.
(Blev många "kan" i inlägget men meningen är att detta ska ses som en önskan, inte ett krav.)
Citat:
Ursprungligen postat av
soulreaper
Även om man som moderator är online så betyder det inte att man har lust/ork/tid att lägga tid på "jobbet" just då. Om man vill/behöver klaga på ett moderatorsbeslut så skickar man ett PM och inväntar svar, om man vill/behöver uppmärksamma moderatorerna på ett regelbrott så skickar man en rapport.
Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Detta visar på en oerhört vanlig feluppfattning.
Bara för att en mod är online betyder inte det att h*n är online som mod, h*n kan minst lika gärna vara online som vanlig användare.
Man blir inte livegen bara för att man blir mod.
Citat:
Ursprungligen postat av
admin5
Känns lite som att du försöker uppfinna ett problem eftersom konkreta exempel helt saknas.
Nästan alla forum har två eller fler moderatorer som man kan vända sig till, utöver det finns det tre stycken admins plus att det finns några frågetrådar kring allt möjligt här i metaforumet Flashback där man oftast kan få snabba och korrekta svar på sina frågor. Plus att man kan rapportera regelbrytande inlägg, även om moderatorer så att säga är online som vanliga användare så vet jag att det är vanligt att de tittar till vilka RP/rapporter det finns och är de av allvarlig art (vanligtvis 1.06/1.08) så brukar de åtgärdas tämligen omgående.
Så jag har lika svårt som du att komma på något riktigt bra skäl till den här "brandkårsfunktionen".
admin5
Tack för alla svar och efterföljande diskussion. Ok, min punkt 2 var kanske inte helt genomtänkt. När jag tänker närmare efter är det som jag ibland har saknat egentligen något annat:
Att veta vilken Mod det är som jag faktiskt ser just nu är inne och agerar, och t ex rensar bort OT. Kan ju iaf hända att man som medlem har en annan uppfattning om det och faktiskt även kan förklara det. Då är det ju bra om man direkt kan ta upp det med rätt Mod, t ex av de fyra som modererar i det här underforumet. Som det är nu känner jag istället ibland att jag liksom bara inte orkar pm:a, och så får det vara. Då slutar jag även delta i den tråden öht.
Och så blir det bara ett argument mindre i debatten, vilket kanske inte riktigt är vad som önskas.