Citat:
Ursprungligen postat av
tj.
Under merparten av tiden som jag är online på forumet så modererar inte jag. Då är jag som vilken annan användare som helst på forumet. Nackdelen med ditt förslag - att ta bort den funktionen - är att moderatorer som är online på tider där de flesta andra moderatorer är offline, exempelvis under natten, kan bli överösta med PM av användare som inte begriper sig på att modereringen inte är ett heltidsjobb eller något som vi lägger ner 100 % på så fort vi är offline.
Jag är förstående till detta. Som användare är det ibland svårt att skilja på era roller och ditt inlägg förtjänar att lyftas fram så att alla blir medvetna om detta.
Spånar snabbt och följande förslag är inte helt genomtänkt men lägger fram det ändå:
Kan man tänka sig ett "modkonto" till varje forumdel dit man kan vända sig om något behöver adresseras snabbt (av någon anledning som jag inte är helt klar på just nu och inte kan ge något bra exempel) som forumets moderatorer har åtkomst till men dit även andra passande mods knyts som kan rycka in i nödfall. Detta skulle kunna användas när RP inte anses vara tillämpligt.
För oss användare ska det vara ointressant vilka som har tillgång till och står bakom detta "modkonto" utan bara vara ett slags motorväg att få hjälp så snart som möjligt. Även hur detta löses tekniskt "behind the scenes" har vi inte med att göra.
Vill man ha kontakt med en specifik mod tar man det som vanligt i PM och då får man även acceptera att det tas om hand i mån av tid och då moderatorn anser det är lämpligt.