2017-01-01, 22:53
Medlem
Mod ^EAZ blev uppjagad på ett inlägg och ska stänga av mig, men hon ska hålla omröstning först. Och nu svarar hon inte längre på PM.

Jag undrar helt sonika om hur/när jag får veta om jag ska stängas av?

Har hon hållit sin omröstning ännu?
Citera
2017-01-01, 23:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annemil
Mod ^EAZ blev uppjagad på ett inlägg och ska stänga av mig, men hon ska hålla omröstning först. Och nu svarar hon inte längre på PM.

Jag undrar helt sonika om hur/när jag får veta om jag ska stängas av?

Har hon hållit sin omröstning ännu?
Det har varit helg och då blir en viss frånvaro ofrånkomlig. Jag ska höra mig för och återkommer med svar.
Citera
2017-01-05, 16:35
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Kan hålla med om punkt 2. (speciellt i dessa helgtider).

Självklart att moderatorerna inte kan/ska vara tillgängliga 24/7 men då kan det vara bra att veta vem som är tillgänglig.

(Blev många "kan" i inlägget men meningen är att detta ska ses som en önskan, inte ett krav.)

Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Även om man som moderator är online så betyder det inte att man har lust/ork/tid att lägga tid på "jobbet" just då. Om man vill/behöver klaga på ett moderatorsbeslut så skickar man ett PM och inväntar svar, om man vill/behöver uppmärksamma moderatorerna på ett regelbrott så skickar man en rapport.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Detta visar på en oerhört vanlig feluppfattning.

Bara för att en mod är online betyder inte det att h*n är online som mod, h*n kan minst lika gärna vara online som vanlig användare.

Man blir inte livegen bara för att man blir mod.

Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Känns lite som att du försöker uppfinna ett problem eftersom konkreta exempel helt saknas.

Nästan alla forum har två eller fler moderatorer som man kan vända sig till, utöver det finns det tre stycken admins plus att det finns några frågetrådar kring allt möjligt här i metaforumet Flashback där man oftast kan få snabba och korrekta svar på sina frågor. Plus att man kan rapportera regelbrytande inlägg, även om moderatorer så att säga är online som vanliga användare så vet jag att det är vanligt att de tittar till vilka RP/rapporter det finns och är de av allvarlig art (vanligtvis 1.06/1.08) så brukar de åtgärdas tämligen omgående.

Så jag har lika svårt som du att komma på något riktigt bra skäl till den här "brandkårsfunktionen".

admin5

Tack för alla svar och efterföljande diskussion. Ok, min punkt 2 var kanske inte helt genomtänkt. När jag tänker närmare efter är det som jag ibland har saknat egentligen något annat:

Att veta vilken Mod det är som jag faktiskt ser just nu är inne och agerar, och t ex rensar bort OT. Kan ju iaf hända att man som medlem har en annan uppfattning om det och faktiskt även kan förklara det. Då är det ju bra om man direkt kan ta upp det med rätt Mod, t ex av de fyra som modererar i det här underforumet. Som det är nu känner jag istället ibland att jag liksom bara inte orkar pm:a, och så får det vara. Då slutar jag även delta i den tråden öht.

Och så blir det bara ett argument mindre i debatten, vilket kanske inte riktigt är vad som önskas.
Senast redigerad av nerdnerd 2017-01-05 kl. 16:54.
Citera
2017-01-06, 15:03
Medlem
Hur vet man vem som är moderator i en tråd? I tex tråden om Catrin Hedlund så plockar moderatorn bort vart enda inlägg som är kritiskt till att man förföljer denna människa så grovt. Någon anmäler på ett fullkomligt absurt sätt oliktänkare, rena rama diktatorn som styr denna tråd. Och moderatorn hakar på, trots att det faktiskt inte är off topic... Extra absurt blir det när riktigt off topic inlägg står kvar, men de är ju så underbart hatiska så de platsar ju där. Så vem är moderatorn? Någon motta får det faktiskt vara, även på Flashback!
Citera
2017-01-06, 15:05
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Hur vet man vem som är moderator i en tråd? I tex tråden om Catrin Hedlund så plockar moderatorn bort vart enda inlägg som är kritiskt till att man förföljer denna människa så grovt. Någon anmäler på ett fullkomligt absurt sätt oliktänkare, rena rama diktatorn som styr denna tråd. Och moderatorn hakar på, trots att det faktiskt inte är off topic... Extra absurt blir det när riktigt off topic inlägg står kvar, men de är ju så underbart hatiska så de platsar ju där. Så vem är moderatorn? Någon motta får det faktiskt vara, även på Flashback!
Längst upp, och ner, i varje forum så ser du de som är moderatorer i det forumet. Skicka dem ett PM med dina frågor så får du svar.
Citera
2017-01-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Längst upp, och ner, i varje forum så ser du de som är moderatorer i det forumet. Skicka dem ett PM med dina frågor så får du svar.

Ok tack för snabbt svar!
Citera
2017-01-08, 15:49
Medlem
Cleetus187s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX

Så man ska skicka ett PM till alla moderator med andra ord? fick ett inlägg raderat nyss men har ingen aning alls vem som gjort det. Eftersom jag tycker den raderingen va totalt fel så kan jag ju inte PM den som tagit bort den då jag ej fått nå PM ang min borttagning. Så jag ska alltså PM 11 olika moderatorer för att få svar på vem som gjorde vad?
Citera
2017-01-08, 15:54
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleetus187
Så man ska skicka ett PM till alla moderator med andra ord? fick ett inlägg raderat nyss men har ingen aning alls vem som gjort det. Eftersom jag tycker den raderingen va totalt fel så kan jag ju inte PM den som tagit bort den då jag ej fått nå PM ang min borttagning. Så jag ska alltså PM 11 olika moderatorer för att få svar på vem som gjorde vad?
Det räcker att skicka ett PM till en av moderatorerna. Alla moderatorer kan ju se alla raderade inlägg och vem som har raderat. Skickar du då PM.et till fel moderator så kan denna moderator slussa dig vidare.

Jag kollade vem som raderat och skickar dig ett PM med besked om vem.
Citera
2018-04-16, 22:42
Bannlyst
Jag vill klaga på ett solklart fel beslutt av en Moderator. Moderator skriver jag skall kontakta admin men admin svarar inte. Vad gör jag nu?
Citera
2018-04-16, 22:58
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaTeFaireFoutre
Jag vill klaga på ett solklart fel beslutt av en Moderator. Moderator skriver jag skall kontakta admin men admin svarar inte. Vad gör jag nu?
Du väntar två-tre dagar så att admin får en chans att arbeta sig igenom alla de PM admin får om felaktiga beslut. Det tar lite tid ibland.
Citera
2018-04-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaTeFaireFoutre

Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Du väntar två-tre dagar så att admin får en chans att arbeta sig igenom alla de PM admin får om felaktiga beslut. Det tar lite tid ibland.

Jag är ganska säker på att detta är ändrat, d.v.s. man skippar att bevära admin och startar en tråd om inte problemet går att lösa med moderatorn via PM.

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2018-04-16, 23:24
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag är ganska säker på att detta är ändrat, d.v.s. man skippar att bevära admin och startar en tråd om inte problemet går att lösa med moderatorn via PM.

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Helt sant. Tänkte inte ens på det, utan jag läste bara "admin svarar inte" och svarade på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in