Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Syrran och en kompis fick samma problem (bda har MB) efter uppdatering till 10.5.7, det r ngot som Apple missat med den uppdateringen. Prova hlla inne shift nr datorn startar, det kommer att ta lng tid men om det funkar br den starta inom 10 minuter. (kallas sker start)
Annars kan du boota med Alt+S intryckt (single user mode) och flja instruktionerna dr fr att reparera disken/behrigheter. Du skriver d /sbin/fsck -fy men p ett svenskt tangentbord motsvarar det att skriva -sbin-fsck +fy (tangenterna r inte lika som i staterna och det r den amerikanska tangentbordsuppsttningen som laddas som default i systemet). Kr denna process (fsck) tills du inte ser meddelandet "FILE SYSTEM WAS MODIFIED" lngre.
Funkar inte detta fr du terkomma s ska jag googla lite.
Kommer du inte ens in i single user mode (dvs ser meddelandet om att du kan skriva ovanstende kommando) r det nog bara att kra in skivan och gra en reparationsinstallation.
Tack fr hjlpen men inget av stten du beskrev det funkade. Dock prvad jag att hlla inne 'alt' nr jag startade, d kunde jag vlja om jag ville starta med OS eller Windows XP (eftersom jag lagt in detta sen en tid tillbaka). Jag valde att starta med XP och d kom jag in och kunde anvnda datorn helt normalt, detta borde vl utesluta att det r fel p hrddisken? Dock kommer jag fortf inte in p OS, extremt irriterande!!!
Nr jag bootar med CD s kommer den heller inte upp, r det ngot jag ska trycka p fr att kunna gra en reparationsinstallation?