• 1
  • 2
2009-08-10, 23:15
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrFlinthjarta
Nej o nej, det hnder allts ingenting.

Tack! ntligen en person som frstod vad problemet var. Nu kom jag in p cd-skivan o har formaterat o hller p att installera om OS, vi fr se hur det gr nr det e klart.

Stort tack alla vnliga anvndare

Nr du frklarar som en pse ntter s kan man inte frvnta sig annat..

Nr jag bootar med CD s kommer den heller inte upp, r det ngot jag ska trycka p fr att kunna gra en reparationsinstallation? nr jag lste det antog jag att du menade att den inte dk upp i skivverktyg/destination. Men men, hoppas att det lser sig..
Citera
2009-08-12, 12:57
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Lustigt att inte single user mode fungerade ens.
Finns det en osx installation p hrddisken ska man vl kunna komma in i single user mode? Eller vad r d fel?
Citera
2009-08-12, 13:29
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Finns det en osx installation p hrddisken ska man vl kunna komma in i single user mode? Eller vad r d fel?
Kritiska filer som saknas eller blivit korrupta antagligen, s att datorn inte ens erknner partitionen som "bootningsbar". Mrkligt, ja.
Citera
2009-08-12, 16:12
Medlem
Jag hade samma symtom p en iMac p jobbet, hade den hos apple och de provade att stta i en ny disk, 3 omstarter senare samma sak. D sa apple att det var moderkortet som var paj och det var dyrare att fixa n att kpa en ny.

Men med Mac OS p en firewiredisk s funkar burken perfekt och disken som ej kan boota funkar kanon att ha som extra lagring. Ganska ovanligt fel, men har sett en del andra som rkat ut fr det.

Hoppas din installation hller nu!
Citera
2009-08-12, 17:14
Medlem
Xindaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski

Beror vl p vad som blivit skadat misstnker jag. Single user mode lr vl inte hjlpa om det saknas viktiga filer i System/Bibliotek.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in