• 1
  • 2
2009-08-10, 20:00
Bannlyst
Cha Cha Flashback!

Måste Ha Hjälp Med En Sak!

Idag Åkte Jag Iväg Till Elgiganten Och Köpte Ett Grafikort Till min Laptop.
Men Hur Och Var Sätter Man In Den.
Supporten Där Sa Att Det Var Lätt Att Sätta In Det.

Så Flashback Upp Till Er Att Hjälpa Mig!!
Citera
2009-08-10, 20:05
Medlem
kanulas avatar
Det går normalt inte byta grafikkort på laptops, och om det går är det sällan smidigt. Du har nog gått på en nit.

Sen borde du veta att man inte skriver en begynnelseversal för varje ord...

Win --> Hårdvara
/Mod
Citera
2009-08-10, 20:08
Bannlyst
Jag Har En Sån Här ->http://www.gnetagalten.se/images/000...-5112-wlmi.jpg

Så Kan Man Inte Byta Grafikort
Citera
2009-08-10, 20:18
Medlem
carbsons avatar
nej jag har aldrig hört talas om grafikkortsbyte i laptops. särskillt inte från elgiganten. du har nog gjort bort dig.
Citera
2009-08-10, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
nej jag har aldrig hört talas om grafikkortsbyte i laptops. särskillt inte från elgiganten. du har nog gjort bort dig.

Fan Också Personalen Sa Att Det Skulle Vara Lätt Att Byta
Citera
2009-08-10, 20:41
Medlem
warlocs avatar
Posta en bild på grafikkortet. Skulle inte förvåna mig om du fått ett för stationära burkar.
Citera
2009-08-10, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av warloc
Posta en bild på grafikkortet. Skulle inte förvåna mig om du fått ett för stationära burkar.

http://images.bit-tech.net/content_i...s_512/card.jpg

Så Ser Den Ut
Citera
2009-08-10, 21:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
0.01. Rubriken ska visa vad diskussionstråden handlar om

Är ditt inlägg huvudsakligen en fråga skall rubriken sluta med ett frågetecken.

Samt ett tips: Följ kanulas råd om bokstäverna.
Citera
2009-08-10, 21:33
Medlem
Gosifs avatar
Tror inte ens TS nämnde att själva datorn var en laptop.
Citera
2009-08-10, 21:36
Medlem
krazvars avatar
Du är lurad. bara och gå tillbaks och lämna tillbaka grafekortet.
Personalen måste trott att du mena en stationär dator.

Eller så var h*n inte så haj på de här med datorer
Citera
2009-08-10, 22:15
Medlem
Detta är en trolltråd verkar det som, då den fysiska storleken på kortet TS länkar till omöjligt skulle kunna få plats i den 15,4" datorn han även länkar till.

Grafikkort på bärbara datorer kan gå att byta, men oftast måste det ersättas med ett kort från samma serie, vilket leder till att det inte lönar sig.

Grafikkort för bärbara datorer är snordyra, när mitt 8600m gt gick sönder så fick jag ett nytt, hade jag behövt betala skulle det kostat runt 4-5000. ( det är alltså oftast billigare/enklare att köpa en ny dator, om man inte längra har garanti)

För att byta grafikkortet behöver du oftast skruva upp nästan hela datorn, dvs av med skärm, tangentbord, optisk enhet, "chassi" etc.
Citera
2009-08-10, 22:32
Medlem
Dhlns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plope
Detta är en trolltråd verkar det som, då den fysiska storleken på kortet TS länkar till omöjligt skulle kunna få plats i den 15,4" datorn han även länkar till.

Grafikkort på bärbara datorer kan gå att byta, men oftast måste det ersättas med ett kort från samma serie, vilket leder till att det inte lönar sig.

Grafikkort för bärbara datorer är snordyra, när mitt 8600m gt gick sönder så fick jag ett nytt, hade jag behövt betala skulle det kostat runt 4-5000. ( det är alltså oftast billigare/enklare att köpa en ny dator, om man inte längra har garanti)

För att byta grafikkortet behöver du oftast skruva upp nästan hela datorn, dvs av med skärm, tangentbord, optisk enhet, "chassi" etc.
Då antar jag att grafiken var inbyggd på moderkortet, som det i de allra flesta fall är.

Det finns däremot vissa bärbara med utbytbara grafikkort, t.ex. Nvidias MXM. Fast det är nog otroligt sällsynt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in