Det verkar som de båda misstänka herrarna även varit inblandade i ett knivdrama under morddagen i den lilla byn
Fliseryd som ligger ca. 2 mil ifrån Högsby.
Saxat från
Nyheterna/Östran:
Citat:
Vid 22.30-tiden på torsdagen begav sig de båda männen tillsammans med en kvinna till Fliseryd. Där besökte de en man i 50-årsåldern som 35-åringen kände sedan tidigare.
De ville låna pengar av Fliserydsbon, något som denne vägrade. 35-åringen tog då upp en kniv och högg den i badrumsdörren och i en annan dörr. Därefter försökte han hugga Fliserydsbon med kniven. Denne parerade hugget men blev ändå lindrigt knivskadad i armbågen och i pekfingret.
Senare framkom det även att knivoffret själv hade knivhuggit en av männen som kom på besök.
Efter att trion lämnat mannens bostad återkom 35-åringen med en yxa som han högg i den stängda ytterdörren tre gånger innan han försvann från platsen.
Mannen som hittades mördad utanför Högsby på lördagen anmäldes som försvunnen på torsdagskvällen. Exakt när mordet skedde vet inte polisen i dagsläget, men i häktningsframställningen framgår det att polis och åklagare tror att det inträffade på torsdagen. Om det skedde före eller efter knivdramat i Fliseryd är oklart.
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
nu klarnade det, snubben som mördades var en riktig plåga, han satt själv misstänkt för mord för några år sedan, kriminell snubbe med grava missbruksproblem, så detta kallar jag självsanering
Jag har viss koppling till Oskarshamn då jag har bott där i stora delar av mitt liv och vad mina kontakter säger så var den mördade gubben även han missbrukare, precis som du skriver! Har även fått ett efternamn på den avlidna som jag inte är 100 % säker på.