2009-08-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
nu klarnade det, snubben som mördades var en riktig plåga, han satt själv misstänkt för mord för några år sedan, kriminell snubbe med grava missbruksproblem, så detta kallar jag självsanering

Kom han från Bockara?
Citera
2009-08-11, 11:14
Medlem
Bungies avatar
Det verkar som de båda misstänka herrarna även varit inblandade i ett knivdrama under morddagen i den lilla byn Fliseryd som ligger ca. 2 mil ifrån Högsby.

Saxat från Nyheterna/Östran:

Citat:
Vid 22.30-tiden på torsdagen begav sig de båda männen tillsammans med en kvinna till Fliseryd. Där besökte de en man i 50-årsåldern som 35-åringen kände sedan tidigare.
De ville låna pengar av Fliserydsbon, något som denne vägrade. 35-åringen tog då upp en kniv och högg den i badrumsdörren och i en annan dörr. Därefter försökte han hugga Fliserydsbon med kniven. Denne parerade hugget men blev ändå lindrigt knivskadad i armbågen och i pekfingret.
Senare framkom det även att knivoffret själv hade knivhuggit en av männen som kom på besök.
Efter att trion lämnat mannens bostad återkom 35-åringen med en yxa som han högg i den stängda ytterdörren tre gånger innan han försvann från platsen.
Mannen som hittades mördad utanför Högsby på lördagen anmäldes som försvunnen på torsdagskvällen. Exakt när mordet skedde vet inte polisen i dagsläget, men i häktningsframställningen framgår det att polis och åklagare tror att det inträffade på torsdagen. Om det skedde före eller efter knivdramat i Fliseryd är oklart.

Citat:
nu klarnade det, snubben som mördades var en riktig plåga, han satt själv misstänkt för mord för några år sedan, kriminell snubbe med grava missbruksproblem, så detta kallar jag självsanering

Jag har viss koppling till Oskarshamn då jag har bott där i stora delar av mitt liv och vad mina kontakter säger så var den mördade gubben även han missbrukare, precis som du skriver! Har även fått ett efternamn på den avlidna som jag inte är 100 % säker på.
Citera
2009-08-11, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evangeline-1
Kom han från Bockara?

han är skriven i Berga tydligen, Oskarshamns kommun har väl sänt alla missbrukare och annat dravel till Högsby kommun på senare år....
Citera
2009-08-11, 11:54
Medlem
Citat:
han är skriven i Berga tydligen, Oskarshamns kommun har väl sänt alla missbrukare och annat dravel till Högsby kommun på senare år....

Haha, ja, det är sant. Man kan knappt gå ut när man är hemma på besök...
Citera
2009-08-11, 17:48
Medlem
Gaffelpärms avatar
Den mördade personen är välkänd för oss som bor i närheten.
Det är en riktig samhällsplåga som inte har gjort annat än våldsbrott och knarkat, jag räknar inte med små brotten för då skulle detta inlägg bli flera sidor långt.
Han har tidigare stått mordåtalad, men sista gången blev han "frikänd" (bristande bevis?) och fick en summa pengar för tiden i häktet.

Vet inte om man får skriva namnet på den mördade?
Men jag kan ge en ledtråd till alla som har på känn vem det är: He..ström
Citera
2009-08-11, 19:56
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Den mördade personen är välkänd för oss som bor i närheten.
Det är en riktig samhällsplåga som inte har gjort annat än våldsbrott och knarkat, jag räknar inte med små brotten för då skulle detta inlägg bli flera sidor långt.
Han har tidigare stått mordåtalad, men sista gången blev han "frikänd" (bristande bevis?) och fick en summa pengar för tiden i häktet.

Vet inte om man får skriva namnet på den mördade?
Men jag kan ge en ledtråd till alla som har på känn vem det är: He..ström

Har personen i fråga ett smeknamn?
Citera
2009-08-11, 20:30
Medlem
Så...vad heter de inblandade?
Verkar ju vara en del som känner till dem här
Citera
2009-08-11, 21:52
Medlem
Gaffelpärms avatar
Hans efternamn används mer än han ev smeknamn. Alla känner till honom via hans efternamn
Citera
2009-08-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Hans efternamn används mer än han ev smeknamn. Alla känner till honom via hans efternamn

Syftar du på offret lr nån av de mordmisstänkta?
Citera
2009-08-11, 23:04
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NathanFlintlock
Syftar du på offret lr nån av de mordmisstänkta?

Det är den mördade personen jag syftar på, alltså offret.
Jag har inte hört vilka som är misstänkta till mordet än, det är nog bara en tidsfråga eftersom ryktet sprids rätt fort i den här stan.
Citera
2009-08-11, 23:12
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Sammanfogade två trådar

// Mod
Citera
2009-08-12, 11:29
Medlem
Bungies avatar
Den 19-åriga flickan släpptes runt 10-tiden i morse då misstankarna mot henne har försvagats. Dock sitter fortfarande 36- och 25-åringen häktade för sannolika skäl i väntan på åtal.

Källor:
Barometern
SR
Senast redigerad av Bungie 2009-08-12 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in