2009-08-10, 11:08
Medlem
Freedom Fighters avatar
60 år och boendes på ett äldreboende? I den åldern är man väl berättigad till personlig assistent i sitt eget hem?

Tråkigt i vilket fall.
Citera
2009-08-10, 12:49
Medlem
densistasovjets avatar
Här är länk till SVD artikel. Den säger inte så mycket. Undra vilka dom är....

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3333365.svd
Citera
2009-08-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vad handlar det om för hus? Hyreshus, kommunal verksamhet, villa?

Villa.
Citera
2009-08-10, 13:10
Medlem
Var finns uppgiften om att mannen försvunnit från ett äldreboende? I alla fall är det nu klarlagt att han var 57 år, fd kanslichefen är 63 och för övrigt folkbokförd på samma adress som de senaste 30 åren (bor man på hem borde man vara skriven där?).
Citera
2009-08-10, 13:11
Bannlyst
Uppklarat?

http://www.barometern.se/nyheter/hog...rd(1463404).gm
Verkar vara löst redan!
Citera
2009-08-10, 13:22
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
http://www.barometern.se/nyheter/hog...rd(1463404).gm
Verkar vara löst redan!
Unga människor inblandade...

Citat:
De två männen, 25 och 35 år gamla, greps och anhölls redan i fredags, misstänkta för bland annat bilstöld. Men det var först i söndags som de blev misstänkta även för mordet på den 57-årige mannen.

Citat:
I samma veva anhölls en 19-årig kvinna som också är misstänkt för mord.
Vad är det för människor som håller på med sådant här?
Citera
2009-08-10, 14:55
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evangeline-1
Var finns uppgiften om att mannen försvunnit från ett äldreboende? I alla fall är det nu klarlagt att han var 57 år, fd kanslichefen är 63 och för övrigt folkbokförd på samma adress som de senaste 30 åren (bor man på hem borde man vara skriven där?).

http://www.sr.se/kalmar/nyheter/arti...rtikel=3020301
Citera
2009-08-11, 00:58
Medlem
Bungies avatar
Hittat en intressant blogg om händelsen där skribenten kallar den avlidna för "gubben H" och använder namnet "knarkaridioten" till en av de misstänkta gärningsmännen samt "Flickebarnet" för den anhållna tjejen.

Utgår man även från texten verkar det som skribenten även umgåtts med de tre misstänkta under morddagen:
Citat:
Har fått veta av/via en familjemedlem till knarkaridioten att det sant allt, att denna gubbe H “förtjänade det” enl idioten, på samma vis som denna kommunens invånare skulle säga exakt detsamma om knarkaridioten skulle råka stryka med.

"
Citat:
Detta skulle dom tre alltså varit med om efter dom lämnat mig(den tredje personen är vad jag förstår någon som kallas för samma sak som stallägarens fd best till ardenner…*s* om det nu är nån här som vet nåt om mitt stall…). Då hade jag inte så fel i mina obehagskänslor över när han kom eftersom han aldrig tidigare har vågat prata med mig när han varit ren, clean. För då var han ju svår att förstå i talet, ryckig och allmänt obehaglig…vad hjälper då en vattenkanna i plast och två stora hundar som stensov inne i vardagsrummet efter en långpromenad???"

Det verkar också som den yngre tjejen har något sorts förhållande till "knarkaridioten":
Citat:
"Bara för att han är så äckligt, obehagligt oberäknelig och tydligen så farlig som jag varit rädd för. Bara för jag tycker oerhört mkt om flickebarnet och önskar henne ett bättre liv, att hon kunde ta sig ur hans makt över henne. Önskar jag hade kunnat låsa in henne när hon bodde här, kunnat gjort något för henne då när jag släppte av henne efter Hultsfredsfestivalen då jag hämtat dom. Så hon hade orkat bo kvar hemma och stått emot honom. Fan också.

Med en stor jävla satans tur är han jätteskyldig och blir inlåst i många många år…så hon kan repa sig och komma på fötter utan honom som drar ner henne i skiten."

Hela blogginlägget går att beskåda här.
Citera
2009-08-11, 09:48
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bungie
Hittat en intressant blogg om händelsen där skribenten kallar den avlidna för "gubben H" och använder namnet "knarkaridioten" till en av de misstänkta gärningsmännen samt "Flickebarnet" för den anhållna tjejen.

Utgår man även från texten verkar det som skribenten även umgåtts med de tre misstänkta under morddagen:

"Det verkar också som den yngre tjejen har något sorts förhållande till "knarkaridioten":

Hela blogginlägget går att beskåda här.

Läste inlägget igår och tycker det är oerhört rörigt!

Har bott i Fliseryd och är nyfiken på vilka dessa puttar är??

Någon som kan luska reda på vilka gubbarna är som det skrivs om när det gäller Högsbymordet- gubbarna verkar ha koppling till Fliseryd?
Citera
2009-08-11, 10:29
Medlem
nu klarnade det, snubben som mördades var en riktig plåga, han satt själv misstänkt för mord för några år sedan, kriminell snubbe med grava missbruksproblem, så detta kallar jag självsanering
Citera
2009-08-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
nu klarnade det, snubben som mördades var en riktig plåga, han satt själv misstänkt för mord för några år sedan, kriminell snubbe med grava missbruksproblem, så detta kallar jag självsanering

Bara för att man sitter misstänkt betyder det inte att man är skyldig...Han som nydligen blev mördad va bara 1 av 4 som misstänktes.
Det är tragiskt det som hänt och ja hoppas dom skyldiga får sitt straff.
Citera
2009-08-11, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyclonen
Bara för att man sitter misstänkt betyder det inte att man är skyldig...Han som nydligen blev mördad va bara 1 av 4 som misstänktes.
Det är tragiskt det som hänt och ja hoppas dom skyldiga får sitt straff.

minns den där snubben när jag bodde i oskarshamn, en riktig jävla plåga, han har varit inblandad i knivskärningar och en jävla massa skit, statistiskt sett borde han kilat vidare för en 20-25 år sedan. Vilka var dom andra som misstänktes i det fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in