2009-08-09, 23:11
Medlem
Artygs avatar
Det är ju helheten som ska spela i samma liga och inte endast utsidan.
En intelligent vacker människa kommer att tycka att den är förmer än en imbecill, lika vacker människa.

Egentligen borde man se det så här:
Siffra= Skala 1-10
u= utsida
i = insida
ö = övriga kvalitéer/meriter

10u+10i +10ö > 10u + 5i + 5ö (Trots att de är lika snygga så trumfar vänsterledet.)
5u+8i+7ö = 8u+6i+6ö (I samma liga trots att de inte är lika snygga.)

Nej, jag har inte alls blivit influerad av min matterepetition.
Citera
2009-08-09, 23:37
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Snygga tjejer vet om det... Det har alla spån och dörrmattor till killar redan talat om, eller visat under en lång, lång tid. Men dom är väldigt bra på att spela att dom inte vet om det, men oj va dom vet... Även många medeltjejer tenderar att lägga sig högre än dom egentligen är.. Åtminstonde om dom umgås i en populär tjejkrets med många snygga tjejer. Detta kommer utav alla kåta killar som gör vasomhelst för att få ligga. Och dom tänker:

Manlig uppmärksamhet ---> dom vill ha mig ---> jag är attraktiv.

Det här med inbitna hårdrockare beror helt på vilken social status dom har. Det finns ju båda hårdrockarna som är kända svin och knullar runt, till dom spinkiga och finniga hårdrockarnördarna och dom får nog inte mycket fitta.
Jo det där stämmer helt klart, många tjejer som vet exakt hur snygga dom är och ändå fiskar kommentarer med "men gu va ful ja är =(" sättet. Fy farao för sådana!

Hårdrockare, jag tycker jag ser mycket spinkigt och finnigt som haft för snygga tjejer, kanske har med att göra att dom troligen är musiker, sådant fallar tjejer i smaken.
Citera
2009-08-09, 23:43
Medlem
Citat:
Att nonchalera detta är bara jävligt dumt och att säga att det inte existerar stämmer inte. Som Snövit säger så håller sig snygga till snygga, medel till medel, och fula till fula i väldigt stor grad, sen kan yttre faktorer påverka.

Men om man bortser från det yttre och man bildar förhållande med en tjej som spelar i en lägre liga än en själv så kommer man, vare sig man vill eller inte ha en osynlig makt i form av att det är hon som kommer vara mer svartsjuk, orolig, och vara mer rädd om att förlora dig.

Alltså, i alla förhållanden så är den ena parten något så när mer nöjd med att man fångat den andra, än vice versa. Det är i väldigt få fall som förhållanden är helt jämnlika och personerna är precis lika nöjda med att man fångat sin partner. Men detta grundar sig förstås inte enbart i utseenden, utan kan ha med pengar, social status, utbildning m.m att göra.

Men sen finns det ju personer som skiter i vart dom själva ligger utseendemässigt och bara raggar på personer över sin liga, och bara på dom snyggaste, sen skiter dom fullständigt i om blir dissade 500 gånger på rad av olika personer. Jag själv däremot har alldeles för mycket stolthet och det skulle knäcka mitt självförtoende brutalt att få nobben för många gånger i rad.

Men alla är ju olika.
...Och så finns de de som mer eller mindre skiter i ev. "mervärde" hos partnern och låter bli att vara mer svartsjuk osv. Det behöver ju heller inte vara enbart egenskaperna hos partnern som ger upphov till sådant, utan t.ex. förhållandet i stort. (Hur hon "kommer vara" känns f.ö. mer som personlighetsdrag än något som följer med ett förhållande... Men visst, känsla för att kunna känna sig trygg i ett förhållande och i sig själv, eller förmågan att känna sig nöjd, kan väl också anses höra till personligheten.)
Citera
2009-08-10, 00:05
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Det är ju helheten som ska spela i samma liga och inte endast utsidan.
En intelligent vacker människa kommer att tycka att den är förmer än en imbecill, lika vacker människa.

Egentligen borde man se det så här:
Siffra= Skala 1-10
u= utsida
i = insida
ö = övriga kvalitéer/meriter

10u+10i +10ö > 10u + 5i + 5ö (Trots att de är lika snygga så trumfar vänsterledet.)
5u+8i+7ö = 8u+6i+6ö (I samma liga trots att de inte är lika snygga.)

Nej, jag har inte alls blivit influerad av min matterepetition.

Hehe antar att du skämtar

Annars tror jag rätt få rationaliserar sådär i realtid. Vilkent "liga" en person spelar i är väl snarare än känsla om hur attraktiv personen är. Dvs. inte bara hur attraktiv du personligen anser utan vad de flesta tycker. Jag tror de flesta människor har en rätt välutvecklad instinkt för att känna av detta oavsett hur attraherade vi personligen är av individen.
Citera
2009-08-10, 01:16
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Hehe antar att du skämtar

Annars tror jag rätt få rationaliserar sådär i realtid. Vilkent "liga" en person spelar i är väl snarare än känsla om hur attraktiv personen är. Dvs. inte bara hur attraktiv du personligen anser utan vad de flesta tycker. Jag tror de flesta människor har en rätt välutvecklad instinkt för att känna av detta oavsett hur attraherade vi personligen är av individen.

Nej, jag skämtade inte.

Klart att man inte SÅ noga.
Det jag försökte framhäva var olika kombinationer av egenskaper kan vara lika attraktiva även om de inte är de samma.

Jag skiter i vad de flesta tycker, medvetet iaf. Sen vet man ju inte hur man påverkas omedvetet. Men jag bryr mig inte speciellt om vad andra tycker om det jag finner attraktivt. Det är trots allt jag som ska spendera min tid med personen och då vore det befängt att göra det på någon som omgivningen gillar.

Som sagt vet jag inte hur mycket man påverkas omedvetet av omgivningen. Men miljön och det sociala samspelet förtäljer ju indirekt vilken status personen har och det i sig räknas som ett positivt (eller negativt) attribut.
Citera
2009-08-10, 04:27
Medlem
grvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Mina tankar exakt. Jag har till och med slutat att ta initiativ just på grund av detta. Tillhör man dom lägsta ligorna och inte attraheras av någon där kan man ju lika gärna ge upp och lägga tiden på annat. Ett taktiskt beslut som säkert fler än jag gjort.

Precis så är det.
Citera
2009-08-10, 05:20
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Jag kan ärligt talat säga att tjejers personlighet är avgörande för mig. Så länge de är tillräckligt snygga så handlar resten bara om personlighet. Jag skulle aldrig orka med ett längre förhållande med en trög tjej, hur snygg hon än är. Än mindre bilda familj med henne. Det spelar heller inte heller någon roll om hon är rik, välutbildad etc. Hennes beteende etc är det som är avgörande.

Har man krav på sin partner och letar efter någon speciell har man inte tid att slösa på skit som "ligor". Hur kan man som en man med självrespekt se sig själv som under någon bimbos nivå bara på grund av hennes utseende? Även om man är tjock och ful.

Och ja, jag anser att jag har haft tjejer långt över min "liga" rent utseendemässigt. Tjejer som har fått mina snyggaste vänner att tappa hakan. Och jag anser inte att jag är särskilt snygg.
Citera
2009-08-10, 08:20
Medlem
Jensofswedens avatar
Ja, klart det finns olika divisioner och ligor men dessa beror mindre på utseende (särskilt hos killar) och mer på social status, resurser osv.
Citera
2009-08-10, 08:50
Medlem
showbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Ja, klart det finns olika divisioner och ligor men dessa beror mindre på utseende (särskilt hos killar) och mer på social status, resurser osv.

Jo, det blir vanligare typ när man blir över 25. Men när folk är yngre än så, så är utseende det viktigaste.
Citera
2009-08-10, 10:10
Medlem
Citat:
Jo, det blir vanligare typ när man blir över 25. Men när folk är yngre än så, så är utseende det viktigaste.

Ju äldre man blir desto viktigare blir summan av ens egenskaper. Personlighet, jobb, social status, utseende etc etc.
Citera
2009-08-10, 10:29
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
Tjejer är ju duktiga på att tycka att dom är fula, är dom egentligen kapabla till att veta vilken liga dom dom ligger i och veta vad dom bör ragga på ?

Hur ligger det egentligen till med hårdrockarna ? ser ofta riktigt inbitna hårdrockare med modeller till flickvänner.

När jag hade långt hår var det väl delat 50 -50 hos tjejerna. En del ville förändra en och andra halvan tyckte det var skitsexigt. Min musiksmak var väl också delade åsikter om. Men det är bara utseendegrejer och hårdrocakre är inga undantag från samlevnadsreglerna (även om jag tycker att hårdrockare överlag är jävligt trevliga och intelligenta -både män och kvinnor).
Citera
2009-08-10, 12:34
Medlem
En tanke slog mig just angående den eviga diskussionen om slampor. Tjejer som knullar runt bland killar i högre divisoner än henne själv har jag märkt ofta får dåligt rykte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in