2009-08-09, 22:06
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wander
Hur många har du plockat hem då?

För många

Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Jag vet inte hur det är med detta alltså. Jag tycker jag får brudar som är snyggare än mig själv hela tiden. Såväl på krog som på andra ställen.

ANtingen undervärderar du ditt eget utseende eller så övervärderar du tjejernas. Det kan även vara så att du har något som väger upp sitt utseende så du egentligen hoppar upp något steg. Det är inte bara utseende som räknas utan helheten.

Citat:
Finns förresten studier som visar att de flesta är urusla på att gissa var andra rankar dem på en 1-10 skala. Var tydligen jättevanligt att både grovt under- och överskatta sig själv.

Ja det är intressant och jag tror man graderar sig själv fel jämfört med andra av samma kön men sen när det väljs partner så dras man ofta automatiskt till folk ungefär samma nivå som en själv.
Senast redigerad av Snövit 2009-08-09 kl. 22:09.
Citera
2009-08-09, 22:08
Medlem
showbizs avatar
Att nonchalera detta är bara jävligt dumt och att säga att det inte existerar stämmer inte. Som Snövit säger så håller sig snygga till snygga, medel till medel, och fula till fula i väldigt stor grad, sen kan yttre faktorer påverka.

Men om man bortser från det yttre och man bildar förhållande med en tjej som spelar i en lägre liga än en själv så kommer man, vare sig man vill eller inte ha en osynlig makt i form av att det är hon som kommer vara mer svartsjuk, orolig, och vara mer rädd om att förlora dig.

Alltså, i alla förhållanden så är den ena parten något så när mer nöjd med att man fångat den andra, än vice versa. Det är i väldigt få fall som förhållanden är helt jämnlika och personerna är precis lika nöjda med att man fångat sin partner. Men detta grundar sig förstås inte enbart i utseenden, utan kan ha med pengar, social status, utbildning m.m att göra.

Men sen finns det ju personer som skiter i vart dom själva ligger utseendemässigt och bara raggar på personer över sin liga, och bara på dom snyggaste, sen skiter dom fullständigt i om blir dissade 500 gånger på rad av olika personer. Jag själv däremot har alldeles för mycket stolthet och det skulle knäcka mitt självförtoende brutalt att få nobben för många gånger i rad.

Men alla är ju olika.
Citera
2009-08-09, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
För många

Det fungerar ju åt båda hållen
Citera
2009-08-09, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Att nonchalera detta är bara jävligt dumt och att säga att det inte existerar stämmer inte. Som Snövit säger så håller sig snygga till snygga, medel till medel, och fula till fula i väldigt stor grad, sen kan yttre faktorer påverka.

Men om man bortser från det yttre och man bildar förhållande med en tjej som spelar i en lägre liga än en själv så kommer man, vare sig man vill eller inte ha en osynlig makt i form av att det är hon som kommer vara mer svartsjuk, orolig, och vara mer rädd om att förlora dig.

Alltså, i alla förhållanden så är den ena parten något så när mer nöjd med att man fångat den andra, än vice versa. Det är i väldigt få fall som förhållanden är helt jämnlika och personerna är precis lika nöjda med att man fångat sin partner. Men detta grundar sig förstås inte enbart i utseenden, utan kan ha med pengar, social status, utbildning m.m att göra.

Men sen finns det ju personer som skiter i vart dom själva ligger utseendemässigt och bara raggar på personer över sin liga, och bara på dom snyggaste, sen skiter dom fullständigt i om blir dissade 500 gånger på rad av olika personer. Jag själv däremot har alldeles för mycket stolthet och det skulle knäcka mitt självförtoende brutalt att få nobben för många gånger i rad.

Men alla är ju olika.

Har du personlig erfarenhet av detta eller är det bara något du tror?
Citera
2009-08-09, 22:18
Medlem
Ja!s avatar
Möjligt att par ofta består av två personer av samma snygghet, men börjar man fundera på sånt när man vill ragga lägger man bara krokben för sig själv. Det man inte har i snygghet får man väl väga upp i personlighet då.
Citera
2009-08-09, 22:22
Medlem
showbizs avatar
Citat:

Jag utgår ifrån det jag sett under en herrans massa år. Tänker man på det så ser man ju det faktiskt överallt, man håller sig ofta till sin egen division. Sen undantag finns det ju såklart, men i grova drag är det såhär. Börja tänk på det själv och gå sen ut på stan och kolla.
Citera
2009-08-09, 22:23
Medlem
showbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Möjligt att par ofta består av två personer av samma snygghet, men börjar man fundera på sånt när man vill ragga lägger man bara krokben för sig själv. Det man inte har i snygghet får man väl väga upp i personlighet då.

Faktiskt väldigt sant.
Citera
2009-08-09, 22:31
Medlem
vnc-s avatar
Tjejer är ju duktiga på att tycka att dom är fula, är dom egentligen kapabla till att veta vilken liga dom dom ligger i och veta vad dom bör ragga på ?

Hur ligger det egentligen till med hårdrockarna ? ser ofta riktigt inbitna hårdrockare med modeller till flickvänner.
Citera
2009-08-09, 22:34
Avslutad
edit
Citera
2009-08-09, 22:37
Medlem
Strike-s avatar
Citat:

Man behöver inte ha någon personlig erfarenhet av det, sånt ser man rätt fort.

Jag t.ex ser mig själv som en 5a, 7-8a om jag druckit lite eller om jag köpt nya kläder och förberett mig för en utekväll. På något konstigt vis lyckas jag fånga snygga tjejers intresse. Tjejerna är oftast snyggare än min skala på mig själv men jag känner inte att de spelar i en högre liga och har aldrig gjort tills...

...jag mötte en tjej som jag tyckte spela i en högre liga och även hon har visat ett visst intresse för mig, vilket känns rätt jobbigt med tanke på att jag inte är mig själv när jag umgås med henne. Jag är helt söndernervös och har lust att lägga mig som i ett epilepsi-anfall så fort hon pratar med mig men jag hoppas inte hon märker det. Jag hoppas komma över den tröskeln och få henne att bli min.

Lite konstigt egentligen, för jag har ju blivit hembjuden av blonda miljonärskor med sillisar osv men det är något speciellt med den bruden.

Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
Tjejer är ju duktiga på att tycka att dom är fula, är dom egentligen kapabla till att veta vilken liga dom dom ligger i och veta vad dom bör ragga på ?

Tycker det mer är tvärtom. Är ju mer snygga killar som raggar på fula tjejer än vice versa.

Citat:
Hur ligger det egentligen till med hårdrockarna ? ser ofta riktigt inbitna hårdrockare med modeller till flickvänner.

Där är det lite annorlunda, många tjejer dras till "bad-boys" och rock-stjärnor, det ligger i deras natur.
Senast redigerad av Strike- 2009-08-09 kl. 22:40.
Citera
2009-08-09, 22:48
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showbiz

Men alla är ju olika.

Håller med om detta. Speciellt det fetmarkerade har jag reflekterat över hur många gånger som helst och jag har samma slutsats.
Citera
2009-08-09, 22:59
Medlem
showbizs avatar
Citat:

Snygga tjejer vet om det... Det har alla spån och dörrmattor till killar redan talat om, eller visat under en lång, lång tid. Men dom är väldigt bra på att spela att dom inte vet om det, men oj va dom vet... Även många medeltjejer tenderar att lägga sig högre än dom egentligen är.. Åtminstonde om dom umgås i en populär tjejkrets med många snygga tjejer. Detta kommer utav alla kåta killar som gör vasomhelst för att få ligga. Och dom tänker:

Manlig uppmärksamhet ---> dom vill ha mig ---> jag är attraktiv.

Det här med inbitna hårdrockare beror helt på vilken social status dom har. Det finns ju båda hårdrockarna som är kända svin och knullar runt, till dom spinkiga och finniga hårdrockarnördarna och dom får nog inte mycket fitta.
Senast redigerad av showbiz 2009-08-09 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in