2009-08-10, 13:15
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stylelimited
Klart ytligheten finns hos alla men ett ständigt exempel är hårdrockare som ser ut som stryk och har hår till knäna men ändå lägger dom finaste flickorna?

Ja det är märkligt det där med hårdrockare och deras dragningskraft. Det har nog med att göra att många tjejer tänder på killar som ser ut som "bad guys". Själv var jag hårdrockare i flera år men fick inte en endaste brud!

Å andra sidan sett så finns det en hel del skabbiga hårdrocksbrudar som är ihop med värsta societetskillarna. Ofta är det när de tröttnat på hårdrockargänget och söker något mer seriöst.
Citera
2009-08-10, 13:23
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Men sen finns det ju personer som skiter i vart dom själva ligger utseendemässigt och bara raggar på personer över sin liga, och bara på dom snyggaste, sen skiter dom fullständigt i om blir dissade 500 gånger på rad av olika personer. Jag själv däremot har alldeles för mycket stolthet och det skulle knäcka mitt självförtoende brutalt att få nobben för många gånger i rad.

Men alla är ju olika.

Kände en kille som var liten till växten och ful som stryk + att han inte hade någon social status men som kompenserade detta med ett jävla munläder! Han kunde snacka omkull brudarna så det stod härliga till. Berättade snyfthistorier ur sitt liv och fick dem att tycka synd om honom.

Modersinstinkten är en stark drivkraft hos kvinnan, och det är korkat av killar att inte utnyttja det. Jag personligen hatade den där lilla inställsamma parasiten, men på senare år har jag börjat tänka mer att vafaan... har man inte fått kvinnlig omtanke och/eller fitta på flera år så kanske nöden inte har någon lag...
Citera
2009-08-10, 13:34
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Ja det är märkligt det där med hårdrockare och deras dragningskraft. Det har nog med att göra att många tjejer tänder på killar som ser ut som "bad guys". Själv var jag hårdrockare i flera år men fick inte en endaste brud!

Å andra sidan sett så finns det en hel del skabbiga hårdrocksbrudar som är ihop med värsta societetskillarna. Ofta är det när de tröttnat på hårdrockargänget och söker något mer seriöst.

Vad menas med "seriöst" i det här sammanhanget?
Citera
2009-08-10, 14:01
Medlem
showbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Kände en kille som var liten till växten och ful som stryk + att han inte hade någon social status men som kompenserade detta med ett jävla munläder! Han kunde snacka omkull brudarna så det stod härliga till. Berättade snyfthistorier ur sitt liv och fick dem att tycka synd om honom.

Modersinstinkten är en stark drivkraft hos kvinnan, och det är korkat av killar att inte utnyttja det. Jag personligen hatade den där lilla inställsamma parasiten, men på senare år har jag börjat tänka mer att vafaan... har man inte fått kvinnlig omtanke och/eller fitta på flera år så kanske nöden inte har någon lag...

Det där är inget jag känner till... Tvärtom. En person som är ful och drar snyfthistorier och tycker synd om sig själv inför tjejer har jag sett mer uppfattas som dryg, jobbig och väldig oattraktiv. Men ser personen bra ut och är attraktiv och visar sig känslig då går kvinnofolket igång.
Citera
2009-08-10, 14:26
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Vad menas med "seriöst" i det här sammanhanget?

Seriöst = En kille som har lämnat tonåren mentalt. Som inte längre prioriterar fyllefester, hårdrock på högsta volym och att knulla runt med en massa olika brudar...
Citera
2009-08-10, 14:35
Medlem
polvos avatar
Jag är en femma -, på en bra dag. Jag plockar tia efter tia genom charm och finess. Det är för fan lika bra att sikta högt!

Mina partners har alltid varit mycket snyggare än mig, och jag tror säkerligen att både en och två tänkt det där "vad gör en sån som han med en sån som henne". Spela roland, säger jag. Samt, jag skulle ju kunna kära ner mig i ett uglo om han fick mig att skratta och må bra, då vore det ju synd om man blev inbillad att man var evigt dömd till att "spela i samma liga".

Att vara en medelmåtta är gött.
Citera
2009-08-10, 14:53
Medlem
superKings avatar
Bara jag som tycker jag ligger olika till i rankingen från dag till dag? Vissa dagar kan jag känna mig galet ful, medan andra dagar ja då jävlar va het man är. Och det ändrar ju hela upplevelsen på dagen, speciellt utekvällar, menar när man känner sig på topp får man alltid hem något, annars är det fan kört från starten. Rätt roligt att hur klyschigt det än är att självförtroendet tar en så pass långt.

På tal om hårdrockare så har jag aldrig sett en sådan som inte varit ihop med en annan hårdrockare, även om den här bruden kan vara jävligt snygg så är hon fortfarande hårdrockare själv, och då känns det inte så konstigt. Folk har väl en tendens att tända på sin egna stil? Emo-brudar går igång på killar med emo-frisyr , medan jättesminkande mode-brudar brukar gilla dom vältränade killarna.
Citera
2009-08-10, 23:37
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superKing
Bara jag som tycker jag ligger olika till i rankingen från dag till dag? Vissa dagar kan jag känna mig galet ful, medan andra dagar ja då jävlar va het man är. Och det ändrar ju hela upplevelsen på dagen, speciellt utekvällar, menar när man känner sig på topp får man alltid hem något, annars är det fan kört från starten. Rätt roligt att hur klyschigt det än är att självförtroendet tar en så pass långt.

Ja så är det, självförtroende och utstrålning passerar utseendets betydelse med hästlängder, särskilt hos män. Utseendet fungerar nog mer som en automatisk kvalifikation att få visa upp sitt inre.
Sen kan ju förstås ytligheten slå till och man nöjer sig så länge motparten är snygg, eller så nobbar man någon mindre snygg (Enligt den allmänna synen eller sin egna) som faktiskt hade en attraktiv personlighet man tyckte om.
Citera
2009-08-11, 00:21
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomerSoprano
En tanke slog mig just angående den eviga diskussionen om slampor. Tjejer som knullar runt bland killar i högre divisoner än henne själv har jag märkt ofta får dåligt rykte.

Intressant!
Hur kan det vara så?

Är killar i högre ligor mer dömande mot sexuellt aktiva kvinnor?
Tänker på detta snacket med att kvinnor dras till elaka svin men de snälla killarna får inget.

För annars tycker jag det vara tvärtom. En kille verkar föredra en tjej som haft bra killar innan honom och inga bottenskrap.
Personligen skulle jag hellre vara buksvåger med Brad Pitt än med Bert Karlsson.

Detsamma verkar gälla för tjejer har jag märkt. Har killen massa snygga tjejer innan har han höga krav vilket betyder att hon når upp till dem och hon får således bekräftelse. Hon får också bekräftelse på att hon har en attraktiv pojkvän. Har han haft fula äckliga tjejer innan har han inga krav och hon blir osäker över sig själv. Dessutom innebär det att hon fångat en oattraktiv kille.

Mycket av "seduction" går väl också ut på att tjejer gillar killar som är populär bland andra tjejer?
Citera
2009-08-11, 00:51
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stylelimited
dummaste jag har hört. Klart ytligheten finns hos alla men ett ständigt exempel är hårdrockare som ser ut som stryk och har hår till knäna men ändå lägger dom finaste flickorna?

Att generalisera så ("inte min liga")...ja, det är vekt

Men tro fan att det stämmer för brudar. Kanske inte i en skala dock, men det finns en klar gräns över när en flicka är knullbar och inte oavsett hur trevlig hon är.
Citera
2009-08-11, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Intressant!
Hur kan det vara så?

Är killar i högre ligor mer dömande mot sexuellt aktiva kvinnor?
Tänker på detta snacket med att kvinnor dras till elaka svin men de snälla killarna får inget.

För annars tycker jag det vara tvärtom. En kille verkar föredra en tjej som haft bra killar innan honom och inga bottenskrap.
Personligen skulle jag hellre vara buksvåger med Brad Pitt än med Bert Karlsson.

Detsamma verkar gälla för tjejer har jag märkt. Har killen massa snygga tjejer innan har han höga krav vilket betyder att hon når upp till dem och hon får således bekräftelse. Hon får också bekräftelse på att hon har en attraktiv pojkvän. Har han haft fula äckliga tjejer innan har han inga krav och hon blir osäker över sig själv. Dessutom innebär det att hon fångat en oattraktiv kille.

Mycket av "seduction" går väl också ut på att tjejer gillar killar som är populär bland andra tjejer?

Jag tror inte killar i högre divisioner är mer dömande, det är bara det att tjejer som knullar runt i högre ligor signalerar vissa saker. "Jag vill knulla uppåt och är inget att lita på om jag har ett förhållande med en kille i samma liga" typ.
Citera
2009-08-11, 00:59
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomerSoprano
Jag tror inte killar i högre divisioner är mer dömande, det är bara det att tjejer som knullar runt i högre ligor signalerar vissa saker. "Jag vill knulla uppåt och är inget att lita på om jag har ett förhållande med en kille i samma liga" typ.

Aha, då förstår jag.
Men då bottnar det lite i osäkerhet hos killen? Att han tror att han kommer bli brädad av en bättre kille. Har hon bara haft lägre killar har han ingen konkurrens att oroa sig över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in