2009-08-09, 20:30
Medlem
Med tanke på skinny guy tråden så kom jag och tänka lite på snacket om att ragga "i sin egen division" inte bara kroppsligt nu utan även annars. Något jag lagt märke till när det gäller detta är att många inte lärt sig det eller bara skiter i det. Tycker det är tragiskt att se vissa människor som inte insett att de inte har en chans ändå. Speciellt väldigt oattraktiva tjejer som tror de ska gifta sig rikt eller med snyggaste killen. Självkart finns det ju killar som raggar för högt också. Vad tycker ni och vad är era erfarenheter?
Senast redigerad av HomerSoprano 2009-08-09 kl. 20:33.
Citera
2009-08-09, 20:40
Medlem
Stylelimiteds avatar
dummaste jag har hört. Klart ytligheten finns hos alla men ett ständigt exempel är hårdrockare som ser ut som stryk och har hår till knäna men ändå lägger dom finaste flickorna?

Att generalisera så ("inte min liga")...ja, det är vekt
Citera
2009-08-09, 20:41
Medlem
Ratads avatar
Verkar på väldigt många här som om divisionerna eller ligorna inte existerar. Men jag känner att jag upplevt dom i högsta grad.

Jag har med arga kommentarer fått höra att jag inte har med vissa att göra även att jag inte fulraggat, det kändes som att hon och anhang ville statuera exempel. Jag vet tyvärr inte vilken liga jag spelar i riktigt men den är tyvärr inte hög.
Citera
2009-08-09, 20:46
Medlem
För mig finns d inget som heter liga, för mig är ett hål ett hål.
Citera
2009-08-09, 20:55
Medlem
Snövits avatar
Tittar man på par så ser man ofta att de är ungefär lika snygga eller fula och jag tror t.o.m. att det finns studier som pekar på att man bildar par med folk från samma "liga". Sen finns det yttre faktorer som sätter detta ur spel så som pengar, berömmelse m.m. men för vanliga människor verkar det vara så. Det är nog ofta det som folk menar när de säger att folk har äktenskapstycke att de passar och är lika snygga eller fula.

Sen kan fula tjejer ofta spela någon eller några steg uppåt på krogen då det är tjejernas marknad. Men i det stora hela brukar den snyggaste killen gå hem med den snyggaste tjejen och detsamma med de lägre ligorna. Är du extremt charmig eller likande hoppar du också ofta upp ett steg över ditt egentliga utseende så det handlar inte bara om utseende utan en helhet.
Citera
2009-08-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Sen kan fula tjejer ofta spela någon eller några steg uppåt på krogen då det är tjejernas marknad.

I vilken värld lever du i?
Citera
2009-08-09, 21:01
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wander
I vilken värld lever du i?

I den världen då tjejer har lättare att plocka hem killar från krogen och att fulla killar inte är så kräsna om de får fitta.
Citera
2009-08-09, 21:02
Medlem
Citat:
I den världen då tjejer har lättare att plocka hem killar från krogen och att fulla killar inte är så kräsna om de får fitta.

Hur många har du plockat hem då?
Citera
2009-08-09, 21:24
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Verkar på väldigt många här som om divisionerna eller ligorna inte existerar. Men jag känner att jag upplevt dom i högsta grad.

Mina tankar exakt. Jag har till och med slutat att ta initiativ just på grund av detta. Tillhör man dom lägsta ligorna och inte attraheras av någon där kan man ju lika gärna ge upp och lägga tiden på annat. Ett taktiskt beslut som säkert fler än jag gjort.

Citat:
Tittar man på par så ser man ofta att de är ungefär lika snygga eller fula och jag tror t.o.m. att det finns studier som pekar på att man bildar par med folk från samma "liga". Sen finns det yttre faktorer som sätter detta ur spel så som pengar, berömmelse m.m. men för vanliga människor verkar det vara så. Det är nog ofta det som folk menar när de säger att folk har äktenskapstycke att de passar och är lika snygga eller fula.

Sen kan fula tjejer ofta spela någon eller några steg uppåt på krogen då det är tjejernas marknad. Men i det stora hela brukar den snyggaste killen gå hem med den snyggaste tjejen och detsamma med de lägre ligorna. Är du extremt charmig eller likande hoppar du också ofta upp ett steg över ditt egentliga utseende så det handlar inte bara om utseende utan en helhet.

Härligt att det faktiskt finns tjejer som kan hålla med om detta "faktum".
Citera
2009-08-09, 21:58
Avslutad
Jag vet inte hur det är med detta alltså. Jag tycker jag får brudar som är snyggare än mig själv hela tiden. Såväl på krog som på andra ställen.

Finns förresten studier som visar att de flesta är urusla på att gissa var andra rankar dem på en 1-10 skala. Var tydligen jättevanligt att både grovt under- och överskatta sig själv.
Citera
2009-08-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Jag vet inte hur det är med detta alltså. Jag tycker jag får brudar som är snyggare än mig själv hela tiden. Såväl på krog som på andra ställen.

Finns förresten studier som visar att de flesta är urusla på att gissa var andra rankar dem på en 1-10 skala. Var tydligen jättevanligt att både grovt under- och överskatta sig själv.

Väl sagt!
Citera
2009-08-09, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HomerSoprano
Med tanke på skinny guy tråden så kom jag och tänka lite på snacket om att ragga "i sin egen division" inte bara kroppsligt nu utan även annars. Något jag lagt märke till när det gäller detta är att många inte lärt sig det eller bara skiter i det. Tycker det är tragiskt att se vissa människor som inte insett att de inte har en chans ändå. Speciellt väldigt oattraktiva tjejer som tror de ska gifta sig rikt eller med snyggaste killen. Självkart finns det ju killar som raggar för högt också. Vad tycker ni och vad är era erfarenheter?
Raggar man mycket har man alltid chans men vem fan vill gå hem med den snyggaste tjejen? Man har ju hört hur skönheter är i sängen (både manliga och kvinnliga). Så snygg-snygg måste vara en jävla skitkombination.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in