Hade en Derbi Senda R -01:a som gjorde 60 km/h, :P
Den tidigare ägaren hade tagit bort pluggen i kröken eller vad det var,
Haha, sen kan jag berätta om en liten incident när jag körde hem från skolan:
Körde strax under 30 km/h i en kurva som är väldigt skarp, massa buskar och liknande i vägen så man ser inte när den rakar ut sig... När jag till slut kom där svängen slutade ser jag att en jävla gubbe kommer rakt emot mig på en cykel!
Jag kör på rätt sida, (höger). Problemet var; det gjorde han också!
Jag trodde han skulle väja, men icke. Det blev som i en dörr, när man går vänster så går den andre höger. Så man möter varandra igen.
Nämner också att det var ungefär 7-8 meter emellan oss.
Så... Ja, jag dundrade rätt in i honom så att säga.

Gubben for av cykeln och landade i gräset, jag hoppade över mitt egna styre (och landade på fötterna! - born to be a akrobat typ..

)
Det är två trafikerade vägar bredvid så det var många som såg oss. (Det ligger en brandstation bara 200 meter därifrån också). Så då var det någon som sprang dit, sa typ:
"Kom till korsningen, det har skett en olycka!" Dom måste misstolkat och trott att det typ var en stor långtradare som dundrat in i en personbil eller så, för det kom, inom fem minuter, två brandbilar, en ambulans och en polisbil. Å där stod jag, helt chockad å bara... EH VA? Fick gå in i brandbilen med en kvinnlig polis. Såg mina klasskompisar stå där utanför med hakan nere vid knäna. xD
Den kvinnliga polisen frågade mig:
Är det en klass 1 moppe? Den
SKA gå o 30 va?
Jag sa: Ja, det ska den.
Hon frågade inte om den gjorde det, så jag ljög ju inte,
Hon sa senare att den där gyben verkade lite tjurig, och trodde på mig när jag berättade att jag hade kört på rätt sida, inte kört för fort och så.
Fick efter ungefär en kvart gå hem, men moppen lämnade de in på brandstationen och jag skulle hämta den senare. Gubbens cykel blev lite mosad, men jag behövde inte betala någon lagning eller någonting!

That's my story! :P
/J