2007-01-11, 21:18
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Tamigfan, en sån gammal puffra har jag liggandes och skräpar någonstans, den satt i min go-cart jag hade på landet som pojk, om jag minns rätt så var den tvåväxlad.

Lustigt...
Den här satt faktiskt i min go-cart som jag hade på landet när jag var pojk...

Fast å andra sidan så funkade den aldrig på den tiden, men den är treväxlad.
Citera
2007-01-11, 22:45
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Lustigt...
Den här satt faktiskt i min go-cart som jag hade på landet när jag var pojk...

Fast å andra sidan så funkade den aldrig på den tiden, men den är treväxlad.

Det var det jävligaste, vi kanske har samma morfar utan att veta om det!
Citera
2007-01-15, 15:54
Medlem
HoooLs avatar
Derbi senda 03a

75cc
GPR förgasare
drevad
metra dubbelpipa
metra koppling
öppet luftfilter, fyfan va det böööööla.

Tror det var allt jag hade på gamla pärlan
Citera
2007-01-15, 22:50
Medlem
Hade en reiju drac rj(supermotard)
På den satt ostrypt cdi, sportluftfilter och turbokit
Citera
2007-02-05, 11:53
Bannlyst
Hade en Derbi Senda R -01:a som gjorde 60 km/h, :P
Den tidigare ägaren hade tagit bort pluggen i kröken eller vad det var,

Haha, sen kan jag berätta om en liten incident när jag körde hem från skolan:

Körde strax under 30 km/h i en kurva som är väldigt skarp, massa buskar och liknande i vägen så man ser inte när den rakar ut sig... När jag till slut kom där svängen slutade ser jag att en jävla gubbe kommer rakt emot mig på en cykel!

Jag kör på rätt sida, (höger). Problemet var; det gjorde han också!
Jag trodde han skulle väja, men icke. Det blev som i en dörr, när man går vänster så går den andre höger. Så man möter varandra igen.
Nämner också att det var ungefär 7-8 meter emellan oss.

Så... Ja, jag dundrade rätt in i honom så att säga. Gubben for av cykeln och landade i gräset, jag hoppade över mitt egna styre (och landade på fötterna! - born to be a akrobat typ.. )

Det är två trafikerade vägar bredvid så det var många som såg oss. (Det ligger en brandstation bara 200 meter därifrån också). Så då var det någon som sprang dit, sa typ:

"Kom till korsningen, det har skett en olycka!" Dom måste misstolkat och trott att det typ var en stor långtradare som dundrat in i en personbil eller så, för det kom, inom fem minuter, två brandbilar, en ambulans och en polisbil. Å där stod jag, helt chockad å bara... EH VA? Fick gå in i brandbilen med en kvinnlig polis. Såg mina klasskompisar stå där utanför med hakan nere vid knäna. xD
Den kvinnliga polisen frågade mig:

Är det en klass 1 moppe? Den SKA gå o 30 va?
Jag sa: Ja, det ska den.
Hon frågade inte om den gjorde det, så jag ljög ju inte,

Hon sa senare att den där gyben verkade lite tjurig, och trodde på mig när jag berättade att jag hade kört på rätt sida, inte kört för fort och så.

Fick efter ungefär en kvart gå hem, men moppen lämnade de in på brandstationen och jag skulle hämta den senare. Gubbens cykel blev lite mosad, men jag behövde inte betala någon lagning eller någonting!

That's my story! :P

/J
Citera
2007-03-28, 20:46
Medlem
Har Mt5

70cc athena
20mm MIKUNI
42mm öppet filter
gianelli krök
6 läppars membran
5 växlar

toppa 85-90 med gamla cylidern så jag tippar 95-100 iaf
Citera
2007-03-28, 20:59
Medlem
Har en gammal gilera runner ståendes i garaget, gjorde väl 75 då jag testade hastigheten med gps, enda jag gjorde var att dra pluggen och ta bort variatorringarna och det är en 30-moppe, längesen man körde den men fin är den Om jag ska sälja den, är det ett minus om orginalröret är modifierat och trimmat??
Citera
2007-03-28, 21:40
Medlem
penisrulvens avatar
Har en Monkeybike som när den mådde som bäst gjorde runt 100km/h med skjuts 50cc, 20mm förgasare och en redig fyrtaktare Den har dock sett sina bättre dagar Men den är fortfarande stark som en oxe, synd att den bara står och samlar damm
Citera
2007-03-28, 21:44
Bannlyst
Nostalgiska minnan blir nästan lite sugen på att köpa en gammal cresent compact och trimma skiten ur
Citera
2007-03-28, 22:04
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xodia
gammal cresent compact och trimma skiten ur
enligt rykten ska det iallafall ha funnits en 125cc cylinder till sachsmotorn
Citera
2007-03-28, 22:15
Bannlyst
Hade två moppar, en Suzuki K50 -92 och en Piaggio Typhoon -97.

Suzukin hade 70cc-cylinder, 14mm insug, effektavgassystem med expansionskammare och 13-drev. Accelerationen var finfin, men moppen gjorde inte mer än 60-70, med 15-drev gjorde den lite över 80 men då gick man miste om mycket av det fina accet, så det blev 13-drevet som fick tjänstgöra mest, original var 10

Piaggion var en helrenoverad -97, enligt firman jag köpte den av hade den tävlingskolv och vevparti monterat (50cc) i övrigt var den original förrutom ostrypt. Gjorde dryga 70 med grymt bra acc och vridstyrka. Kunde dra 4 pers uppför en brant backe utan att protestera och motorn var i det närmaste odödlig, tyvärr kunde man inte säga detsamma om resten av moppen..
Citera
2007-03-28, 22:26
Medlem
Hade en gilera runner sp50 med effektrör och borttagen strypning vid kopplingen (minns inte vad fan det kallas). Den gjorde väl runt 80-90 men det var skönt acc och ljud i den .

Hade senare en kinesisk skitscooter som jag to bort strypningarna på, då gjorde den typ 70 med segt acc, men den hade jag som pendel och inte för buskörning .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in