2006-12-21, 10:31
Medlem
Mr 9-5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
när jag kollade för 4-5år sen va de enklare att hitta trim än orginaldelar, 5.5 och 60cc inga problem och även 50cc special fanns.
16.5mm förgasare och 2läppars reedventil va lätt hittat.

trimkåpa och trimavgasysstem va de lite värre med.

Ahh, kankse bara jag som inte tog mig utanför den lokale vässboden =)
Citera
2006-12-21, 19:01
Medlem
On Steroidss avatar
Själv hade man en Zundapp och den var det bond uppborrad cyl, annan förg, drevad i fram och gjorde 55km/h och åkte ändå irån massor av folk som hade moppar som gick 70,80,90km/h
Om det var min som visade fel eller om dom ljög så det knakade får man nog aldrig veta.
Men moppe tiden var kUL!
Citera
2006-12-21, 23:36
Medlem
Hade en Puch Nevada med 60cc cyl, portat utblås, borrad orginalfögge, planad topp (svarvad) måste tilläggas, ett bra avgassystem, drevad, kanske nåt mer som jag inte kommer ihåg, den gjorde ca: 70 men det hade gått att dreva lite till, har fortfarande kvar motorn och funderar på att bygga nåt kul men det kommer la aldrig bli av...
Citera
2006-12-21, 23:47
Medlem
k0rv3ns avatar
Hmm. har en gammal dakota som avgasröret e rensat finns inget. Pluggarna ur cyllen e borta. Ska försöka få tag på originalcylle till den. Kör med den uppe på kinnekulle där vi har stuga så har drevat ner den så den gör cirka 50 nu men accar som en djävul. Men motorn e inte riktigt frisk helelr så tror inte den dock har så mycket mer att ge.

Och en Peugeot JetForce men den drog jag bara ringen på en vecka. Gjorde cirka 80 då. Ville inte åka fast eftersom jag redan åkt dit en gång tidigare när jag var 14. Men vet en del polare som hadde riktigt fina grejer.

Har en polare som mekar moppar än och har en grym dt som toppar över 100. Vet dock inte mycket vad som sitter på den.
Citera
2006-12-22, 01:09
Medlem
efamans avatar
Jag är tyvärr så pass ung att min 15årsmoppe blev en plastscooter. Förlåt. Men under uppväxten hade jag å brorsan dock en Suzuki K50 (eller hade, den finns kvar). Vet inte riktigt vad som är gjort med den, men den går bra. Kanske ingen vidare toppfart, körde mätaren på 60 i botten, men nog inte så mycket mer, men den är stark som en oxe. Sist man lekte vägde man väl ändå en 70-80 kilo, och upp på bakhjulet flög man! Stenkul!
Har även en Compact, som tyvärr inte går längre. Var väl egentligen tänkt att den skulle blivit 15årsmoppen, men... tur det kanske, ramen e ju inte riktigt byggd för prestanda. Två spår i snön är ju en klassiker....
Citera
2006-12-22, 01:57
Medlem
Hade (och har kvar) en gammal dt50r med yz125 motor med annan fugge,moddat topp + cylinder,högkompskol från wiseco (onödigt),moddat insug,andra reed ventiler,hembyggd krök mm.40-42 hk på slangen å drevad för att göra ca 150kmh.Har dock bara kört i 132kmh (mätarfart) då det inte var rliligt sen med crossdäck,slut sving bussning,taskiga packboxar i gaffeln och bara en frambroms som funkade när den ville.hade en 175cc cylle på en dt 125 motor förut men den skar.
Citera
2007-01-10, 22:43
Medlem
Jag hade en Reiju Drac 02

Om jag minns rätt här nu.

1: Jag hade metrakit

2: 30 mm förgasare

3: annan öppning på reedventilerna

4: Drevade om den

5: Hade blackbox "jävla skit"

6: Sportluftfilter

7: Varvtalsregulatorn bortkoppla

Satte på cykeldator för att mäta så exakt som möjligt.

Och topphastigheten blev 125 km/h
Citera
2007-01-11, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snille
Jag hade en Reiju Drac 02

Om jag minns rätt här nu.

1: Jag hade metrakit

2: 30 mm förgasare

3: annan öppning på reedventilerna

4: Drevade om den

5: Hade blackbox "jävla skit"

6: Sportluftfilter

7: Varvtalsregulatorn bortkoppla

Satte på cykeldator för att mäta så exakt som möjligt.

Och topphastigheten blev 125 km/h

Jag har svårt att tro att du lyckades få upp den i 125 km / h Cykeldatorn måste ha vart fel inställd. Om man bara byter till effekt rör så går det i 80 - 85 km / h. Jag har svårt att tro att du kan ha fått upp den i 125 km / h med den setupen utan att ha bytt cylinder Men det är bara va jag tror Sen så brukar det ju alltid bli så att det går ju snabbare och snabbare för varje dag som går eller hur ? Likadant som med den dära fisken man fångade med pappa när man var ute och fiska när man var liten, en a stunden va den så stor och andra stunden va den SÅÅÅÅÅÅÅÅ stor
Citera
2007-01-11, 02:29
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corey_Taylor
...bytt cylinder...
möjligt cylindern är bytt, står "metrakit" och dom tillverkar bl.a trimcylindrar.
Citera
2007-01-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
möjligt cylindern är bytt, står "metrakit" och dom tillverkar bl.a trimcylindrar.

Du har alldeles rätt för dig. Cylindern var bytt.
Citera
2007-01-11, 20:28
Medlem
Truxas avatar
Jag har ett vinterprojekt som tyvärr har fått stå tillbaka för mitt internetmissbruk... Det består av en Monark gubbmopperam med hjul och gaffel från Honda (eller Suzuki) 125:a. Det hela kommer att drivas framåt med hjälp av en encylndrig JLO 175cc med två utblås. Tyvärr så laddar den inte så jag får köra med ett batteri för gnistans skull, men batteriet kommer från en liten Citroën så det borde iofs räcka till större delen av säsongen.
Citera
2007-01-11, 21:08
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
JLO 175cc med två utblås.

Tamigfan, en sån gammal puffra har jag liggandes och skräpar någonstans, den satt i min go-cart jag hade på landet som pojk, om jag minns rätt så var den tvåväxlad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in