2010-12-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mahhbechh
Ball!
Hur går det med turbobygget? Spontant känns det som att det är för lite cyl. volym för att kunna driva runt den utan att behöva varva en miljard.

Det går bra men funderar på kompressor istället..
Och den varvar redan som ett as, har PVL tändsystem så topp varv ligger på 22 tusen...
Citera
2010-12-22, 10:37
Medlem
6E303062s avatar
Hade en (enligt mitt tycke) sjukt övertrimmad MT5:a med trasig hastigthetsmätare. Vet inte hur fort det gick, men det var lätt den snabbaste moppen på gården.
Citera
2010-12-27, 22:51
Medlem
Min moped gick väldigt bra för de lilla trim den hade. En gilera runner purejet med dragen v-ring ärliga 85km/h på rakan
Citera
2011-01-03, 12:15
Medlem
MrSpuxs avatar
Själv har man en Puch Monza 4speed -86 ståendes i ett hörn. Dragen plugg, överdrivet uppfilat insug och 10-tandat drev fram för skogskörning. Gjorde 45 km/h en gång i tiden
Citera
2011-01-11, 01:10
Medlem
BlattBroRs avatar
Min Derbi Senda DRD Pro 07 går i ca 80-85 i raksträcka med ostrypt cdibox och metrakit thrower trimrör Men jag känner en av skaparna av moppenet. Han heter Oxigen o ni kommer säkert tro att jg myttar om att jag känner honom mrn det gör jag hans Aprilia SR 50 var Sveriges snabbaste ett tag och den toppade ca 140-150 och den axxade som en dröm! Jag önskat bara att jag vore gammal nog att kunna köra den mopeden :P men men som sagt så tror ni säkert att jag ljuger men ni får tro vad ni vill skicka meddelande om ni undrar något om mopeden elr liknande
Citera
2011-01-11, 01:35
Medlem
kondomlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlattBroR
Min Derbi Senda DRD Pro 07 går i ca 80-85 i raksträcka med ostrypt cdibox och metrakit thrower trimrör Men jag känner en av skaparna av moppenet. Han heter Oxigen o ni kommer säkert tro att jg myttar om att jag känner honom mrn det gör jag hans Aprilia SR 50 var Sveriges snabbaste ett tag och den toppade ca 140-150 och den axxade som en dröm! Jag önskat bara att jag vore gammal nog att kunna köra den mopeden :P men men som sagt så tror ni säkert att jag ljuger men ni får tro vad ni vill skicka meddelande om ni undrar något om mopeden elr liknande

mm, fast den toppade inte 140-150.

Jag körde bara en sportsetup när det begav sig, minns även Oxygens SR. Mattsvart och mattguldiga dekaler va? Var väl en av de första hyprarna i Sverige.
Citera
2011-01-11, 03:28
Medlem
Hade en puch dakota som 14 åring och den gick i 25km/h Tanka man med tändvätska och åkte nerför en backe kunde man komma upp i farter upp till 35 km/h

Köpte en 250 cc som 15 åring i stället
Citera
2011-01-11, 11:09
Medlem
BlattBroRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kondomlasse
mm, fast den toppade inte 140-150.

Jag körde bara en sportsetup när det begav sig, minns även Oxygens SR. Mattsvart och mattguldiga dekaler va? Var väl en av de första hyprarna i Sverige.

Jag har varken han något minne av hur fort den faktiskt gick xD jag kanske kan ladda upp lite bilder han sålde den för ca 3-4 år sedan. Då var den nästan helt isär plockad och ja den var svart med dekaler minns dock inte om den var blank ellet matt svart
Citera
2011-01-30, 10:37
Medlem
alkemisten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlattBroR
Underage?

Tillbaka till ämnet;
Jag trimmade en gammal yamaha som först gick cirka 30kmh och efter trim cirka 45 - min story
Citera
2011-01-31, 19:54
Medlem
Själv hade man en fs1a som gjorde 70 i nerförsbacke med hemlängtan. Sen rasade kopplingen på den.
Citera
2011-02-01, 19:08
Medlem
Har haft en Puch som jag inte minns namnet på, men den såg iaf ut som den där gamla fula gubbmopeden i jönssonligan (när harry hämtar sickan från kåken, typ en sån moppe).

Folk måste ha trott att den bara gick i 30 när dom såg den stå utanför.. men den gick fan i 120.
Den lät också som ett JÄVLA AS TILL OLLON PÅ STEROIDER med sin ölburks ljuddämpare och 70cc cylinder och förstås en motorsågsförgasare. Saknar den moppen men den skar ihop tyvärr. Konstigt eller hur?
Men det var nog bara bra att den gjorde det egentligen eftersom ramen hade vikt sig lite sen innan. Sprickan gick säkert in 5 cm på ramen. Förstår inte att jag vågade köra med den, helt jävla galen var jag på den tiden. 5 år sen men bara 15 år var jag då.

Har också haft en Zundapp KS-50 som gjorde 65. Den gick naturligtvis växlarna sönder på.

Men just nu har jag en Honda MB50 stående oss brorsan som bara behöver en ny slang till bakdäcket. Den gör ungefär 95-100 på rakan och ca 110 när det lutar lite ner för.

Jag har lagt ut ~2500kr på trimmet och 4500kr kostade mopeden.

70 cc (nikasil cylinder på 7 hk) 700 kr
20mm förgasare (Mikuni kopia) 500 kr
Sportluftfilter 200 kr
En trim "tändplatta" 400 kr
Trimavgasrör 600 kr
Citera
2011-02-01, 19:10
Medlem
Snyggs avatar
DT, ca 75 km/h med 60cc, lite större förgasare, effektkrök och jamarcol slutrör. Ingen värsting, men lite lagom sådär...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in