2009-08-08, 22:00
Medlem
Är det bara jag som utav alla svar börjar tro att sambandet mellan namn och personliget inte är en slump?
2009-08-08, 22:15
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markinus.
Är det bara jag som utav alla svar börjar tro att sambandet mellan namn och personliget inte är en slump?

Det är ingen slump heller. Det beror förstås på föräldrar och uppfostran. Ett par i övre medelklass döper sitt barn till Lars. Här har vi de som verkligen velat vara fint folk men som inte riktigt når upp till societeten. Karl däremot, han har läkar- eller ekonomföräldrar och firar förmodligen midsommar vid en strandtomt på västkusten. På andra sidan måttstocken har vi de fullödiga rasisterna (halvintelligenta på gränsen till vansinniga) som döper sin unge till Tony. Pontus och Rickard kommer någonstans mittemellan och har svartjobbande smygrasister (ja, de är för fega och korkade för att vara utpräglade sådana) till päron.
2009-08-09, 11:09
Medlem
y2k19991231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
det är tony olsson.

när jag hör namnet börje tänker jag på börje salming

anna är alltid oskuld.

en rolig förknippning som jag har är namnet nils.
det namnet förknippar jag med rakblads nils som bor här i byn.
han är en sjuk typ.

Anna för mig innebär risk att bli buksvåger med halva Sverige.
Marielle är en ulv i fårakläder.
Rolf är en alkis i 50års åldern.
2009-08-09, 12:11
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y2k19991231
Anna för mig innebär risk att bli buksvåger med halva Sverige.
Marielle är en ulv i fårakläder.
Rolf är en alkis i 50års åldern.

Anna är en plugghäst.
2009-08-09, 14:43
Medlem
Johanna är ofta en tråkig person som ser oförskämt alldaglig ut. Alla heter Glenn i Göteborg och Torsten är en karismatisk lång man.
2009-08-09, 14:45
Medlem
SinistraMano27s avatar
Ylva: Gillar naturen, går i annorak, köper vantar och mössan på hantverksgården, det går bra för henne på plugget, är öppen och gillar människor, vandra i fjället och är hemligt förälskad i ett med naturen killen.

Ida: Pigg och glad, gulrödhårig, gillar basfärggerna röd, grön, blå och gul, hennes barn får gå klädd i polarn o pyret kläder, hon gillar pedagogik, jobbar med barn.

Linda: Tycker om kosmetika, läser noga skönhetsråden i diverse tidningar. Klär sig ofta i blåjeans och vit topp. Fräschheten själv.

Peter: Han finns nog lite överallt, som personal på onoff, ute å cyklar indien runt, personalansvarig på ngt företag... gemensamt har de att vit (eller blå) skjorta och slips inte är ett helt pjåkigt plagg
2009-08-09, 15:04
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinistraMano27
Peter: Han finns nog lite överallt, som personal på onoff, ute å cyklar indien runt, personalansvarig på ngt företag... gemensamt har de att vit (eller blå) skjorta och slips inte är ett helt pjåkigt plagg

Petrarna är slöa jävlar som inte döljer sitt tycke för god mat, tack vare att de som första barnet ofta fått en hel del serverat på fat. De brukar dessutom kunna vara ganska starka. Personalansvarig känner jag igen, eventuellt på något bygge.
2009-08-09, 15:12
Medlem
Björn - Inte den snyggaste killen och heller inte den mest populära i skolan (inte särskilt omtyckt, mobbad) och har en tendens att utveckla undermåliga ögon och skaffa glasögon.

Vore förövrigt jävligt kul om någon orkade sammanställa olika namn fast på ett bra sätt. Om någon säger t.ex att Peter är personalansvarig och en annan säger något liknande kan man i summeringen lämpligtvis skriva att Peter oftast har ett bra jobb. Det är väldigt relativt men folk kan tolka det olika fast folk kan fortfarande känna igen sig.
Senast redigerad av markinus. 2009-08-09 kl. 15:18.
2009-08-09, 15:26
Medlem
enpontuss avatar
Joel: den Joel jag kände kläckte ur sig de skummaste saker, tränade bänkpress med boxningshandskar, cyklade alltid med cyklingshandskar, och var lång, ful och mobbad. blev också ollad av en annan kille, han hävdade då att en tjej fått i sig denna killes ollon på nåt jävla vänster.... detta följdes av en otroligt pinsam tystnad och ett idiotiskt försök att förklara vad han menade.
2009-08-09, 15:51
Medlem
Pendulums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enpontus
Joel: den Joel jag kände kläckte ur sig de skummaste saker, tränade bänkpress med boxningshandskar, cyklade alltid med cyklingshandskar, och var lång, ful och mobbad. blev också ollad av en annan kille, han hävdade då att en tjej fått i sig denna killes ollon på nåt jävla vänster.... detta följdes av en otroligt pinsam tystnad och ett idiotiskt försök att förklara vad han menade.

Citat:
Pontus som ofta kallas för Poppe är en trög människa, tror att han är bra på sport och är ständigt iklädd sportiga kläder, ofta mjukisbyxor.
Någon som känner igen?

Läskig liknelse!
Utöver det så känner jag en till sådan här typ av Pontus.
2009-08-09, 16:08
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markinus.
Vore förövrigt jävligt kul om någon orkade sammanställa olika namn fast på ett bra sätt. Om någon säger t.ex att Peter är personalansvarig och en annan säger något liknande kan man i summeringen lämpligtvis skriva att Peter oftast har ett bra jobb. Det är väldigt relativt men folk kan tolka det olika fast folk kan fortfarande känna igen sig.

Kan sammanfatta efter ett tiotal sidor. Uppdaterar första inlägget då.
2009-08-09, 18:24
Medlem
Tubby Steves avatar
Här är dom som heter Kim bråkstakar och har gått IV programmet eller inte gymnasiet alls.

Linus ungar brukar vara ganska korkade, vad jag vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in