Citat:
Ursprungligen postat av flippflopp
Folk här verkar tro att bara för att piratpartiet försvarar yttrandefrihet, vilket även implicerar pedofilers yttrandefrihet, så är dom pedofiler. Att anklaga piratpartiet för detta, visar att man anser att pedofilers yttrandefrihet är fel. Och då hamnar man i nazismen där vissa minoriteter saknar mänskliga rättigheter.
Nu måste jag umgås med familje här hemma, men jag tycker Alex verkar ha varit väldigt aktiv i fildelningsfrågor, över 400 inlägg på piratbyrånforumet. Chansen att han är aktiv i partiet än en "vanlig medlem" är kanske därför rätt stor? Men vad vet jag...många unga män är medlemmar verkar det som...
Det jag tänkte på när jag kom in på denna sida (
http://blogg.tommyeriksson.se/2009/05/ga-och-rosta-pa-piratpartiet/) där Alec tydligen skrivit en kommentar jag inte hittat än är att denna sida precis som Alec också länkar till Isabella Lund, fröken Sjödin, Nicolai Debauer, alltså samma personer som väl Alex länkar till? Kan knappast vara en slump. Frågan är om också Alex har aspberger eller om han bara har kontakt med en annan pedofil(?)Piratpartisnubbe utan att ha aspberger själv?
Nu spekulerar jag vilt, men aspberger kan väl förklara Alex ev. höga begåvning? (för nog verkar han inte vara korkad rent kognitivt).