2009-08-06, 17:15
  #313
Bannlyst
Om en lynchmobb på låt säga 100-200 personer slår ih*äl en pedofil, dessa kan omöjligt dömas då det inte kan bevisas vem som utdelade det dödande slaget. Är det inte så kära jurister?
Citera
2009-08-06, 17:17
  #314
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ska leta. Men han har ju även reklam för piratpartiet på sin blogg...

Vi måste ha en starkare koppling mellan piratpartiet och Alex.

Jag gör bedömningen att Alex inte utger sig för att ha begått ett brott som kan ge 2 års fängelse på sin blogg.

Polisen kan därför inte begära ut hans ip-adress....

Annars rör sig Alex i en gråzon vad det gäller brottspåföljder. Han skriver inte uttryckligen vad han menar då han skriver att han kelar med barnen. Min bedömning är att om han bara hade uttryckt sig lite mer specifikt skulle polisen ha fog att begära ut hans uppgifter.

Det ankommer på åklagaren att göra en sådan bedömning. Alex verkar veta var gränsen går någonstans. Anmärkningsvärt att en dagisfröken har en sådan kunskap. Han är dömd tidigare kanske?
Citera
2009-08-06, 17:18
  #315
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .50cal
Tony:
"där blev jag förälskad i en docksöt
liten flicka, hon var 8 år och jag var 16 år.
Hon hade långt brunt hår och hade söta blåa ögon
och ett sött och gulligt ansikte, vi pussades och
kramades och hade jättemysigt inne i en koja.
Vi var ihop med varandra i ett halvår."

"Nä, jag glömmer aldrig det sköna förhållandet jag hade
med den lilla tjejen jag var tillsammans med på
fritidshemmet, hon var helt underbar, och vacker och
urgullig och charmig.
Hon älskade mig och jag älskade henne."

"Men det mellan mig och den lilla tjejen var bara ett
litet smygförhållande med pussar och kramar.
Det var fina tider det.
Nä, nu ska snart jag krypa till kojs och drömma
härliga peddosex-drömmar.
Med vänliga hälsningar
Tony."


Ska man skratta eller gråta? ÄR dessa människor på riktigt? Helt jävla sjukt!
Så länge det är fantasier så kan man låta dom vara.
Citera
2009-08-06, 17:19
  #316
Medlem
Folk här verkar tro att bara för att piratpartiet försvarar yttrandefrihet, vilket även implicerar pedofilers yttrandefrihet, så är dom pedofiler. Att anklaga piratpartiet för detta, visar att man anser att pedofilers yttrandefrihet är fel. Och då hamnar man i nazismen där vissa minoriteter saknar mänskliga rättigheter.
Citera
2009-08-06, 17:19
  #317
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umfufu
Om en lynchmobb på låt säga 100-200 personer slår ih*äl en pedofil, dessa kan omöjligt dömas då det inte kan bevisas vem som utdelade det dödande slaget. Är det inte så kära jurister?

Jag är faktiskt jurist men inte inom relaterade områden.
Med risk för att gå ot:

Det är upp till åklagare att bevisa vem som begått brottet (jfr Salemmordet).
det kan möjligen finns några prejudikat men det är inget jag har tillgång till.

OnT:
Piratpartist i Stockholm! Är medlemslistorna offentliga?
Citera
2009-08-06, 17:21
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
innehav av barnpornografi är ett brott, din puckade pappskalle.


Är det sant? Var hittade du det?
De som brukar dela ut valsedlar för pp är ju oftast kommundels-ansvariga för att partiets valsedlar kommer på rätt plats och dessa har sitt namn ute på nätet som kontaktperson! (enl min erf) Före EU-valet stod ju många med sina namn ute som kontaktperson om man hade svårt att hitta valsedlar bl a.

Detta kanske kan leda till någonting!

Jag klistrar in Alex inlägg här:


Grattis Piratpartiet
Monday, June 8th, 2009

Jag behövde inte ens lägga ut valsedlar. Alla kontor var redan täckta. Ett mandat är en stark bedrift, och jag tror den enskilt största reklampeklaren är tpb-rättegången. Ska man promt börja fälla pirater så ska det vara inför ett val. Men också FRA och andra frågor har ju bidragit starkt.

Återigen, grattis till Piratpartiet! Gör nu nått vettigt av mandatet!

Alex the peddo!
Citera
2009-08-06, 17:23
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demoralization
- Så varför är det inte högst olämpligt att jobba med antingen kvinnor eller män, om man som hetero-, homo- eller bisexuell sexualiserar något kön på en blogg eller rent allmänt? Det är omöjligt att särskilja arbete och privatliv?

Homosexualitet t ex är inte kriminellt. Därför. Det är förvisso inte gerontofiler eller vad de nu kallas för, men en omsorgschef skulle knappast bli glad om en vårdare bloggade om att han fick ståfräs av att på arbetstid tvätta 80-åriga gummor i rumpan. Men barn och äldre är generellt också känsligare för utsatthet därför är personalens lämplighet jätteviktig.
Citera
2009-08-06, 17:27
  #320
Medlem
Thebabblarns avatar
hon verkar hålla med

http://ragfors.blogspot.com/2009/08/dagispedofil-bloggar-om-sina-sjuka.html

finns inte nån av dom facebook eller nåt? kan ju kolla deras vänskapskrets.
kan inte vara många som har dom namnen nicolai de bauer och
alex limonevic (finns iallafall minst en som heter så) . i bromma eller alingsås. eller varsomhelst

tyvärr kan inte jag logga in nu.... vet ej varför.
Citera
2009-08-06, 17:27
  #321
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Homosexualitet t ex är inte kriminellt. Därför. Det är förvisso inte gerontofiler eller vad de nu kallas för, men en omsorgschef skulle knappast bli glad om en vårdare bloggade om att han fick ståfräs av att på arbetstid tvätta 80-åriga gummor i rumpan. Men barn och äldre är generellt också känsligare för utsatthet därför är personalens lämplighet jätteviktig.

Bra skrivet!

Jag kan inte läsa Demoralizations inlägg längre eftersom jag satt honom på ignore..

Barns utsatthet har fått en grund i lagstiftningen. Det är på grund av barns mentala utvecklingsprocess som även samtyckande relationer, enligt lagtexten, blir övergrepp.

Eftersom att Alex har mycket tydliga sexuella undertoner när han redogör för vardagen på sin arbetsplats ser jag det som en samhällsplikt att föra ut honom i ljuset.

Pedofiler föredrar annars mörker. Jämför med kackerlackor på hotell. När man tänder lyset springer de och gömmer sig under badkaret.
Citera
2009-08-06, 17:28
  #322
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Jag är faktiskt jurist men inte inom relaterade områden.
Med risk för att gå ot:

Det är upp till åklagare att bevisa vem som begått brottet (jfr Salemmordet).
det kan möjligen finns några prejudikat men det är inget jag har tillgång till.

OnT:
Piratpartist i Stockholm! Är medlemslistorna offentliga?
Om det vore så väl! Nej tvärtom, Pp har inte en aning om vilka som är medlemmar. De känner till den närmaste klanen vid namn så klart, men för att bli medlem räcker det ju med att betala in medlemsavgiften och skriva ett namn, och namnen kollas med största sannolikhet INTE.
Citera
2009-08-06, 17:31
  #323
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
Om det vore så väl! Nej tvärtom, Pp har inte en aning om vilka som är medlemmar. De känner till den närmaste klanen vid namn så klart, men för att bli medlem räcker det ju med att betala in medlemsavgiften och skriva ett namn, och namnen kollas med största sannolikhet INTE.

Då har vi en koppling enligt följande:

Piratpartist som delar ut valsedlar åt piratpartiet. Troligtvis anställd som dagisfröken. Han har en mycket svag koppling till Alvik och förbindelsen med Tvärbanan.
Citera
2009-08-06, 17:32
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippflopp
Folk här verkar tro att bara för att piratpartiet försvarar yttrandefrihet, vilket även implicerar pedofilers yttrandefrihet, så är dom pedofiler. Att anklaga piratpartiet för detta, visar att man anser att pedofilers yttrandefrihet är fel. Och då hamnar man i nazismen där vissa minoriteter saknar mänskliga rättigheter.

Nu måste jag umgås med familje här hemma, men jag tycker Alex verkar ha varit väldigt aktiv i fildelningsfrågor, över 400 inlägg på piratbyrånforumet. Chansen att han är aktiv i partiet än en "vanlig medlem" är kanske därför rätt stor? Men vad vet jag...många unga män är medlemmar verkar det som...

Det jag tänkte på när jag kom in på denna sida ( http://blogg.tommyeriksson.se/2009/05/ga-och-rosta-pa-piratpartiet/) där Alec tydligen skrivit en kommentar jag inte hittat än är att denna sida precis som Alec också länkar till Isabella Lund, fröken Sjödin, Nicolai Debauer, alltså samma personer som väl Alex länkar till? Kan knappast vara en slump. Frågan är om också Alex har aspberger eller om han bara har kontakt med en annan pedofil(?)Piratpartisnubbe utan att ha aspberger själv?

Nu spekulerar jag vilt, men aspberger kan väl förklara Alex ev. höga begåvning? (för nog verkar han inte vara korkad rent kognitivt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in