2009-08-06, 17:34
Medlem
Freedom Fighters avatar
Hans blogg kan nog vara en ganska bra fingervisning för just förskolepersonal samt föräldrar om hur pedofiler som han tänker och resonerar, faktiskt. Kan nog ge en del indirekta tips på när man bör vara extra uppmärksam.

Sen är det ju knappast någon hemlighet att pedofiler dras till arbetsplatser som frekventeras av barn, tråkigt nog, för snart vågar sig knappast en enda man söka sig till yrken inom barnomsorgen med tanke på hur stigmatiserade just män har blivit i sin roll som "potentiella pedofiler".

Hursomhelst är det olämpligt att ha pedofiler jobbandes med barn.
Citera
2009-08-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
Om det vore så väl! Nej tvärtom, Pp har inte en aning om vilka som är medlemmar. De känner till den närmaste klanen vid namn så klart, men för att bli medlem räcker det ju med att betala in medlemsavgiften och skriva ett namn, och namnen kollas med största sannolikhet INTE.

Gör de alla utskick via mejl? Så jäkla anonym kan han knappast varit om han utlovat att dela ut valsedlar? Eller kastar PP bara ut valsedlar till vem som helst utan att upplysa folk om vallag eller annat som rör utdelandet?

Jag har svårt att tänka mig att Alex varit helt anonym i PP sammanhang också, om han är aktiv. Chansen är nog stor att han uppgett riktigt namn och adress till partiet. Verkar oseriöst av ett parti att vara registrera mejladresser?
Citera
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nu måste jag umgås med familje här hemma, men jag tycker Alex verkar ha varit väldigt aktiv i fildelningsfrågor, över 400 inlägg på piratbyrånforumet. Chansen att han är aktiv i partiet än en "vanlig medlem" är kanske därför rätt stor? Men vad vet jag...många unga män är medlemmar verkar det som...

Det jag tänkte på när jag kom in på denna sida ( http://blogg.tommyeriksson.se/2009/05/ga-och-rosta-pa-piratpartiet/) där Alec tydligen skrivit en kommentar jag inte hittat än är att denna sida precis som Alec också länkar till Isabella Lund, fröken Sjödin, Nicolai Debauer, alltså samma personer som väl Alex länkar till? Kan knappast vara en slump. Frågan är om också Alex har aspberger eller om han bara har kontakt med en annan pedofil(?)Piratpartisnubbe utan att ha aspberger själv?

Nu spekulerar jag vilt, men aspberger kan väl förklara Alex ev. höga begåvning? (för nog verkar han inte vara korkad rent kognitivt).

Bra jobbat! Jag föreslår att vi kontaktar de personer som är publika ovan. De flesta människor skulle inte tveka att hjälpa oss.

Och om de gör det kan man med viss fantasi hävda att piratpartiets företrädare skyddar pedofiler? Något som aftonbladet säkerligen skulle gilla.

Nu är vi igång på allvar!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thebabblarn
hon verkar hålla med

http://ragfors.blogspot.com/2009/08/dagispedofil-bloggar-om-sina-sjuka.html

finns inte nån av dom facebook eller nåt? kan ju kolla deras vänskapskrets.
kan inte vara många som har dom namnen nicolai de bauer och
alex limonevic (finns iallafall minst en som heter så) . i bromma eller alingsås. eller varsomhelst
Nope. Har sökt på de bauer, limonevic, limovic och limonovic (som är hans bloggnamn) och enligt ratsit finns ingen i Sverige med de namnen. De heter alltså med 100% säkerhet något annat. Som säkert inte ens liknar de tagna namnen.

Sen blir det nog tufft att lokalisera honom. Han kan ju blogga o jobba i Finland - vi vet inte.
Men jag undrar varför en stor advokatbyrå i Sthlm står på hans bloggs ip-adress. Var är kopplingen?
Citera
2009-08-06, 17:37
Bannlyst
Det är förstås Åsa Torstensson som konspirerar emot piratpartiet och frihetsivrare i allmänhet nu när hon har ansvaret att driva igenom en hel del otäcka förslag under sveriges ordförandetid.
Citera
2009-08-06, 17:38
Bannlyst
Citat:
Gör de alla utskick via mejl? Så jäkla anonym kan han knappast varit om han utlovat att dela ut valsedlar? Eller kastar PP bara ut valsedlar till vem som helst utan att upplysa folk om vallag eller annat som rör utdelandet?

Jag har svårt att tänka mig att Alex varit helt anonym i PP sammanhang också, om han är aktiv. Chansen är nog stor att han uppgett riktigt namn och adress till partiet. Verkar oseriöst av ett parti att vara registrera mejladresser?
Jag vet inte exakt hur de gör.
Men enligt bekanta till mig som varit med och delat ut valsedlar så måste man ha skickat in ett mail och sagt att man är intresserad av att dela ut, och ge ut sitt namn och sin adress, dit de skickat valsedlarna.
Och eventuellt så blev han då också ansvarig för ett visst distrikt.

Så med lite tur är "Alex" en aktiv piratpartist och då har de hans namn.
Citera
2009-08-06, 17:42
Medlem
pump-action.s avatar
Gillar inte att kalla folk för det, men jag tror det är ett troll, i alla fall delvis. Bra gjort i så fall.
Citera
2009-08-06, 17:43
Medlem
503s avatar
P&H -> veckans brott.
Tycker att det passar bättre här.

/mod
Citera
2009-08-06, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Bra jobbat! Jag föreslår att vi kontaktar de personer som är publika ovan. De flesta människor skulle inte tveka att hjälpa oss.

Och om de gör det kan man med viss fantasi hävda att piratpartiets företrädare skyddar pedofiler? Något som aftonbladet säkerligen skulle gilla.

Nu är vi igång på allvar!

Ok, vad är bäst mejla eller ringa Piratpartiet? Och vilken person är bäst att kontakta?

Finns risk att Alex kan avkräva dem någon slags sekretess eller är alla medlemsregister i Partier enl. lag offentliga?
Citera
2009-08-06, 17:46
Medlem
Jag undrar också över varför en stor advokatbyrå i Sthlm står på hans bloggs ip-adress!!
Citera
2009-08-06, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ok, vad är bäst mejla eller ringa Piratpartiet? Och vilken person är bäst att kontakta?

Finns risk att Alex kan avkräva dem någon slags sekretess eller är alla medlemsregister i Partier enl. lag offentliga?
Jag har bara ett hum om statskunskap, men är det inte så att politiska partiers medlemslistor snarare är under absolut sekretess?

Kommer ihåg nån kändis som "outades" som vänsterpartist och blev asförbannad, var det Jan Guillou?

Ingen ska väl kunna se vilket parti du röstar på.
Citera
2009-08-06, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
Jag har bara ett hum om statskunskap, men är det inte så att politiska partiers medlemslistor snarare är under absolut sekretess?

Kommer ihåg nån kändis som "outades" som vänsterpartist och blev asförbannad, var det Jan Guillou?

Ingen ska väl kunna se vilket parti du röstar på.

Sant, det är nog bara förtroendevalda och de som står på valsedlarna som är offentliga, inte valsedlesutdelare. Då blir det nog knivigare. Kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in