2011-01-31, 21:22
Medlem
Bumpar upp den här lite. Lyssnar en del på p3, är nästan alltid det som är på, på jobbet. Så sjukt överfeministiskt (se manshatande, inte jämställt) och svenskfientligt. Tro mig, har inget emot invandrare. Behandlar alla som enskilda individer och ser inte snett på någon pga hudfärg men jag kan också tolka statistik som säger att personer från vissa delar av världen är överrepresenterade i brott. Vilket dom inte kan på p3. Idag hörde jag att dom pratade om män som en riskgrupp, att vi kör bil sämre, att vi kostar mer etc. Det är tydligen OK att prata om, men säger man något negativt om en invandrare är det big NO NO och samma sak att säga något negativt om en kvinna.

Sedan att deras argument också är värdelösa stör mig något fruktansvärt. Vad tycker ni om PK kanalen p3? Dom har ju faktiskt en hel del bra musik och tar emot mycket önskemål men dom är så överdrivna i sin politiskt korrekta kamp. Hörde för ett par veckor sedan en radiopratare där som snackade illa om moderater (förvånande från vänsterfolk... Är inte moderat själv, men ändå.) Och som bad dessa stora inkomsttagare ta sina miljoner och sticka härifrån för "vi" ville tydligen inte ha dom här.. Hur i helvete tänker man då? När de som har mest pengar och betalar mycket skatt ses ner på och ska klagas på av folk som inte har kämpat för att få dessa inkomster.
Citera
2011-01-31, 21:43
Medlem
SafleBouges avatar
Det är sorgligt vilken propaganda de kör med. Själv vet jag om det och lyssnar kritiskt på det de säger, men jag kan tänka mig att många inte gör det.

Det jag kan komma på är ett program från tankesmedjan, ett satirprogram.
Där hade Liv Strömkvist en utläggning och att regeringen använde sina överblivna pengar till att minska skatten på kapital. Och som förklaring sa regeringen att det skulle gynna tillväxten typ. Det tyckte hon såklart var dumt i huvudet, vilket hon också får göra då det är ett satirprogram som ska provocera. Men argumenten hon använde kan jag inte föreställa mig var menade som satiriska.

Hon drog en parallell till Hanna Hellqvist program jakten på lycka där Hanna intervjuade en miljardärkärring som byggt upp ett fastighetsimperium från ingenting. Liv menade då på att om det gått att tjäna en miljard kr på 80-talet då sossarna styrde så kunde man göra det nu också.

Det var lite annorlunda tider då, Sverige var på väg uppåt och fastigheterna var billiga att köpa. Sen kan man undra hur mycket av sina miljarder som polacken har i Sverige. Det lär inte vara mycket.

Det lär garanterat finnas folk som svalde skiten med hull och hår.

Själv tycker jag att det borde gå att straffa media om de uttalar sig för opartiskt.
Citera
2011-02-01, 09:31
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SafleBouge
Själv tycker jag att det borde gå att straffa media om de uttalar sig för opartiskt.
Det är ju en skitbra idé! Jag tycker du ska tipsa om den idén till http://www.grn.se/
Citera
2011-02-01, 11:04
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SafleBouge
Det är sorgligt vilken propaganda de kör med. Själv vet jag om det och lyssnar kritiskt på det de säger, men jag kan tänka mig att många inte gör det.

Det jag kan komma på är ett program från tankesmedjan, ett satirprogram.
Där hade Liv Strömkvist en utläggning och att regeringen använde sina överblivna pengar till att minska skatten på kapital. Och som förklaring sa regeringen att det skulle gynna tillväxten typ. Det tyckte hon såklart var dumt i huvudet, vilket hon också får göra då det är ett satirprogram som ska provocera. Men argumenten hon använde kan jag inte föreställa mig var menade som satiriska.

Hon drog en parallell till Hanna Hellqvist program jakten på lycka där Hanna intervjuade en miljardärkärring som byggt upp ett fastighetsimperium från ingenting. Liv menade då på att om det gått att tjäna en miljard kr på 80-talet då sossarna styrde så kunde man göra det nu också.

Det var lite annorlunda tider då, Sverige var på väg uppåt och fastigheterna var billiga att köpa. Sen kan man undra hur mycket av sina miljarder som polacken har i Sverige. Det lär inte vara mycket.

Det lär garanterat finnas folk som svalde skiten med hull och hår.

Håller med lite om att dom har satiren som en bortförklarning. Det enda i princip man gör ät att spy ur sig sitt missnöje och sina åsikter.
Tycker Liv kan vara jävligt rolig men inte i tankesmedjan. Det är ett totalt misslyckat pogram från början till slut.
Citera
2011-02-01, 12:41
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopSteer
Behandlar alla som enskilda individer och ser inte snett på någon pga hudfärg...
Samma här, men man blir ju less på den ständiga propaganda som endast tjänar till att upprätthålla det missbrukade asylsystemet.
Citera
2011-02-01, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Håller med lite om att dom har satiren som en bortförklarning. Det enda i princip man gör ät att spy ur sig sitt missnöje och sina åsikter.
Tycker Liv kan vara jävligt rolig men inte i tankesmedjan. Det är ett totalt misslyckat pogram från början till slut.

Jag tycker att Tankesmedjan är ett rätt så bra program, även om det inte når upp i samma klass som Starkt material som också var ett satirprogram.
Citera
2011-02-01, 22:41
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Liv Strömkvist och Nanna Håkansson är ju sådana vänsterf*ttor så man skäms över att dom ens får vara med i rikssänd radio, det ända dom gör är dra PK-floskler om hur synd det är om kvinnor och annan sådan skit, roliga är dom ytterst sällan och satir kan dom inte heller.
Citera
2011-02-01, 23:21
Medlem
MilitantCanibals avatar
Jag tycker P3 nyheter är lågvattenmärket. En märklig blandning av inslag om fildelning, högskoleprov, klamydiatester och PK-frågor, allt presenterat på bebis-språk. Ibland t.o.m illustrerade med reklamliknande jinglar, t.ex. ett inslag om förebyggande åtgärder mot livmoderhalscancer.
Citera
2011-02-02, 18:52
Medlem
DonVonFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Idag lyssnade jag på P3 och programmen som jag lyssnade på innehöll:

Claudia Galli

Henrik Torehammar - Bög
Daniel Lex Ros - Bög
Jonathan Unge - Bög

Mona Masri - Invandrare
Suzanne (Suz) Nafa - Invandrare

Musiken som de spelar håller hög klass jämfört med de andra kanalerna, och toppklass jämfört med de kommersiella kanalerna. Trots det börjar musiken svikta lite på sistone. Men det som gör mig mest förbannad är kvoteringen i SR. Jag har inget emot bögar och invandrare, tvärtom, jag välkomnar dem. Men när programmen lyser igenom av HBT-snack och invandringsrelaterade diskussioner pallar jag fan inte lyssna längre. Henrik Torehammar har nu i fyra-fem-sex... program i rad ägnat minst 10 minuter åt bög-snack. Senast idag var det något om Putin, då de drog en massa paralleller mellan Putin och gubb-bögheten, eller vad de nu sa. Varför ska det vara såhär? Samhället kanske behöver bli mer HBT vänligt men någon måtta får det ju vara. I alla fall jag har tröttnat oerhört på allt tjat om HBT, och jag kan tänka mig att många fler också har det.

Sen vill jag bara säga att det är sorgligt att Skånskan får vara i riksradio, ärligt talat, man hör ju knappt vad de säger.

Vad tycker ni?

Det handlar inte om kvotering, det handlar om att folk som anser att de har något viktigt att säga oftast arbetar jävligt mycket hårdare för det. Om du la tid på det istället för dina 12.000 Flashbackkommentarer så ska du se att din svenneself skulle kunna lyckas du med!
Citera
2011-02-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonVonFjant
Det handlar inte om kvotering, det handlar om att folk som anser att de har något viktigt att säga oftast arbetar jävligt mycket hårdare för det. Om du la tid på det istället för dina 12.000 Flashbackkommentarer så ska du se att din svenneself skulle kunna lyckas du med!

Det där är skitsnack. Det är ingen slump att en stor del av de som jobbar på P3 är vänstersympatisörer, homosexuella, feminister, just MENA-invandrare. Varför det är så är en annan fråga. Är det för att visa sin ståndpunkt angående multikulturalism? Är det enbart folk med rätt åsikter som blir anställda? Är det hela en arbetsplats med omfattande diskriminering? Är det inkvoteringens högborg? Något är det.
Citera
2011-02-02, 19:28
Medlem
DonVonFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boucher
Det där är skitsnack. Det är ingen slump att en stor del av de som jobbar på P3 är vänstersympatisörer, homosexuella, feminister, just MENA-invandrare. Varför det är så är en annan fråga. Är det för att visa sin ståndpunkt angående multikulturalism? Är det enbart folk med rätt åsikter som blir anställda? Är det hela en arbetsplats med omfattande diskriminering? Är det inkvoteringens högborg? Något är det.

Jag har jobbat på Sveriges radio och är varken bög, feminist, invandrare. Jag jobbar fortfarande för dem till och från och till din stora besvikelse kan jag berätta för dig att kvotering inte förekommer och att de flesta inte är av den sort du beskriver. Däremot stämmer det jag sa tidigare: De anstränger sig mer. När man annonserar ut om en plats är det en massa bögar, feminister och dylikt som söker men desto färre svennar och SD:are. Frågor på detta?

Vad är annars dina belägg för att det förekommer kvotering?
Citera
2011-02-02, 19:31
Medlem
DonVonFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boucher

Ps.

Men med tanke på att jag ser i en annan tråd att du anser att det är ett gott detektivarbete att kunna ta en print screen på ett offentligt Twitterkonto så inser jag att du inte ens har förmåga att inse hur en riktigt ansträngning ser ut Printscreen och google räcker inte för att få ett jobb på Sveriges Radio... Om nu du sökt eller några av genierna som just lärt sig googla, söka igenom twitter och använda printscreen i den där tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in