2010-04-23, 23:20
Medlem
P3 har tyvärr blivit helt värdelöst. "Nyheterna" riktar sig till fjortisar, bögar och invandrare och språket som de nyttjar i nyhetssändningarna är under all kritik. Svordomar och slappa förkortningar är vardagsmat. Det känns inte seriöst för fem öre.

P1 är det enda alternativet i dagens läge, kanalen där man slipper lyssna på folk som skrattar åt sig själva och sina s.k. skämt. Än så länge har de en någorlunda seriös framtoning på nyheterna, men även i Ekot har skitungarna från P3 nyheters redaktion tagit sig in, om än i en begränsad omfattning, än så länge.
Citera
2010-04-24, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honco
P3 har tyvärr blivit helt värdelöst. "Nyheterna" riktar sig till fjortisar, bögar och invandrare och språket som de nyttjar i nyhetssändningarna är under all kritik. Svordomar och slappa förkortningar är vardagsmat. Det känns inte seriöst för fem öre.

P1 är det enda alternativet i dagens läge, kanalen där man slipper lyssna på folk som skrattar åt sig själva och sina s.k. skämt. Än så länge har de en någorlunda seriös framtoning på nyheterna, men även i Ekot har skitungarna från P3 nyheters redaktion tagit sig in, om än i en begränsad omfattning, än så länge.

Jag tycker ju inte att P3 är värdelöst, jag tycker att en del program är värdelösa. Däremot håller jag med om nyheterna. Men det finns ju fortfarande program man kan lyssna på. Men jag skulle aldrig i mitt liv lyssna på P1 när jag åker bil till jobbet. Aldrig.
Citera
2010-04-26, 12:26
Medlem
CO2s avatar
Bara lite nyfiken, Brunchrapporten har ju tydligen bildat nån sorts parti Brunchrapportenpartiet. Nu har jag inte förstått om det är seriöst eller inte,för så mycket förstår jag inte av herr Torehammars svammel. Men i vilket fall, är det tillåtet i svensk radio att ha politisk propaganda utan vidare?
Citera
2010-04-26, 16:23
Medlem
fittas avatar
P3 håller bra standard men vem i helvete släppte in kossan Claudia med sitt jävla humorhimmelen? Programmet består till 99% av att hon "pratar om" gamla sketcher... varför inte bara spela upp alla så slipper man henne sen? Blir så jävla lack.

Men ja, P3 var jävla mycket bättre förut, eller så har man växt upp.
Senast redigerad av fitta 2010-04-26 kl. 16:25.
Citera
2010-04-27, 11:22
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CO2
Bara lite nyfiken, Brunchrapporten har ju tydligen bildat nån sorts parti Brunchrapportenpartiet. Nu har jag inte förstått om det är seriöst eller inte,för så mycket förstår jag inte av herr Torehammars svammel. Men i vilket fall, är det tillåtet i svensk radio att ha politisk propaganda utan vidare?

Det är just det Brunchrapporten går ut på en jävla massa svammel, fast just denna gången hade dom gäster som faktist förklarade Liberalismen på ett bra sätt. Torehammar lyckades dock förvirra lyssnarna endå med sitt hysteriska sätt att vara programledare. Om han bara hade lugnat ner sig ett par snäpp så hade det gått å lyssna på programet. Fast nu verkar han försöka efterlikna Lasse Granqvist fast utan dramatik och i ett vanlitg program.

Vad jag förstår så har dom Politiska teman veckovis. Kapitalism, kommunism, Liberalism osv.
Citera
2010-04-27, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
P3 håller bra standard men vem i helvete släppte in kossan Claudia med sitt jävla humorhimmelen? Programmet består till 99% av att hon "pratar om" gamla sketcher... varför inte bara spela upp alla så slipper man henne sen? Blir så jävla lack.

Men ja, P3 var jävla mycket bättre förut, eller så har man växt upp.

Dessutom är hon så otroligt fnittrig. Det känns överdrivet. Allt är otroligt kul. Dessutom varför leva enbart på gamla sketcher, varför inte försöka hitta på ett bra humorprogram som Rally igen? Mammas nya kille som går nu är ju otroligt hyllat, men jag tycker enbart att det är skådespelare som försöker härma olika dialekter, otroligt ointressant och inte särskilt kul heller.
Citera
2010-04-27, 13:31
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette

De enda humorprogram som jag tyckte att var kul (på senare tid), Starkt material och Deluxe läggs ner.

Hur fan kunde dom lägga ner starkt material? Det var ju briljant!
Citera
2010-04-27, 23:14
Medlem
lendrygghs avatar
Svensk media älskar att vältra sig i HBT och snöa in på allt som har med det att göra.
Min inställning till homosexualitet är "Visst - dom får väl hålla på om dom vill sålänge jag slipper veta av det". Men den inställningen går ju inte att ha idag; alla är statliga medier är bögkramarföreningar och det ska accepteras hit och dit. Jag blir så förbannad att dom aldrig kan släppa det! Ja, vi vet att ni är bögar nu och ni vill bli accepterade, med mera et cetera och så vidare. Men sluta köra upp det i ansiktet på mig då! Parader och jippon och tv-serier och radioprogram och allsköns dynga.
Jag som heterosexuell räknas inte eller? Idag är det ju nästan en merit att vara HBT när man söker till ett jobb - "Vi vill så gärna ha en bögreporter, det vore så piffigt och chikt". P3 och alla andra medier verkar inte fatta när det räcker.
Invandrare störs jag inte av, även om dom börjar bli dom nya kelgrisarna i svensk media. Jag finner dom inte lika irriterande, eftersom dom aldrig släpper fram dom våldsamma invandrarna, som man stör sig på, i radio. Istället kanske det är Fatima, 19, som man får höra ett reportage om när hon känner sig för kränkt som muslim över att äta på Sibylla; men det tar jag inte lika stor notis om. Nåja.

För övrigt tycker jag P3 funkar på ett visst plan, även om det bara är Mammas nya kille som jag lyssnar på som fungerar som den sista utposten för eterhumor idag. Jag skulle vilja ha tillbaka dom gamla programmen som P3 Megashow och Så funkar det; hellre repriser än en massa tarmtomts-navelskådande.
Citera
2010-04-27, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Det absolut sämsta bottennappet måste ju vara "Lilla Al fadji" ärligt talat jag trodde att programet var en parodi på ett progam först. Vem fan kan på fullt allvar tycka att det är roligt, vem är chefen som sagt "det här är bra det kör vi med", är gästerna på riktigt eller är det någon som imiterar dom? Hur fan kan man ställa upp på ett sånt förnedrande dåligt koncept? Finns det ingen jävla producent eller mellanchef som kan säga "stop det här är faktiskt inte bra?"
Lilla Al Fadji är sanslöst rolig ibland och driver ju med araberna, spelar ingen roll hur mycket p3 nekar till det.
Den här är ju som om sverigedemokraterna gjort den om araber:
http://www.youtube.com/watch?v=Zp9-X...eature=related
Citera
2010-04-28, 10:10
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
För övrigt tycker jag P3 funkar på ett visst plan, även om det bara är Mammas nya kille som jag lyssnar på som fungerar som den sista utposten för eterhumor idag. Jag skulle vilja ha tillbaka dom gamla programmen som P3 Megashow och Så funkar det; hellre repriser än en massa tarmtomts-navelskådande.

Mammas nya kille är nerlagt startar igen men vet inte när
Citera
2010-04-28, 23:50
Medlem
En mycket bra tråd som jag dessvärre måste instämma med. P3 gräver sin egen grav och den blir inte direkt grundare.
Anledningar att inte lyssna på p3
Moa Svan
Ehzan eller hur fan han stavas
Suuz i morgonpasset sommar. Vad i helvete vad det egentligen?
Henrik Torehammar
Kodjo Akolor
Hanna i morgonpasset
listan kan göras näst intill oändligt lång.

Men, det finns också ett antal guldkorn som är så himla bra. P3 dokumentär är ett sådant program. Helt fenomenalt! Christer, Pang prego.
Citera
2010-04-30, 17:23
Medlem
FritzDaCats avatar
Råkade av misstag slå på kanalen härom veckan.
Först satt en tjej och berättade om hur kränkt hon blivit för att någon myndighetsperson trodde att de hade fått fel uppgifter i datorn eftersom hon pratade perfekt svenska men hette Hassan i efternamn. Oj vilken katastrof.
Sen fortsatte programledaren och förklarade hur förnedrande det var när svenskar talade extra långsamt och tydligt när de märkte att hennes mamma inte kunde svenska så bra.
Och dessutom passade hon på att klaga över att de blev förminskade på flyktingförläggningen för att de blev instruerade i hur man diskar i vårt land.
Visst är det synd om dem.

Tar dagens ungdomar till sig denna typ av smörja om de lyssnar på kanalen?
Borde inte effekten bli en motsatt reaktion mot all denna PK-dynga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in