Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-04, 15:07
  #1
Medlem
MsPa1nTs avatar
Så,

Eftersom jag själv blev ordagrant räddad av min nojja häromdagen så tänkte jag höra ifall det finns liknande händelser eller fall där rökare blivit räddade just för att dem nojjat över något och därmed gjort något annorlunda än vad dem annars skulle göra.

Detta hände mig iaf;

Hade tagit mig en morgonspliff och en senare runt lunch för att göra dagen lite "mjukare" helt enkelt. Runt klockan 14.00 så kommer en kompis över till mig för att lira lite NHL på xbox360 och se på film, fast vi bestämmer oss för att ta en pizza först. Efter att vi hämtat pizzan i stan så ska vi köra hem, varpå jag fortfarande är lite smått efter-bäng. Kommer in i ett 30km/h område som vanligtvis är väldigt lugnt, vilket jag brukar gasa på till kanske 6km/h i vanliga fall utan trafik.

Denna gång så kommer det upp en bil snabbt som fan i baken på mig, fast jag ligger där och puttrar i 30. Tänker för mig själv att han säkert vill gasa på och tycker att jag är världens kärring som ligger och puttrar där.
När vi kommer hem så säger min kompis (som åkte i sin bil bakom) till mig:

"Tur att du såg civilsnuten som kom upp bakom dig vid stan."
varpå jag svarar:
"What?!?!?"

Nojjan räddade mig från minst 3000kr i böter samt körkortet
Citera
2009-08-04, 16:27
  #2
Medlem
cc_zeros avatar
Och din polare visste att det var en civilpolis för att? Kan ju ha varit han som nojjade bara menade jag..
Citera
2009-08-04, 17:43
  #3
Medlem
MsPa1nTs avatar
shit vad det har spårat.

Detta är inte en diskussion vidare bilen var en civilpolis eller inte (kan garantera att den var det). Har någon blivit som topic antyder räddad av nojjan så får dem gärna dela med sig. Annars hänvisar jag gärna till denna forumsdel för er som inte orkar:

https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=247
Citera
2009-08-04, 20:19
  #4
Medlem
cc_zeros avatar
Hm, detta kanske inte räknas men förra sommaren så jobbade jag i kommunen där jag bor.

Visade sig att en av mina kollegor var tjackare, och ortens största kran med fyra springpojkar.

Fick hennes nummer och tänkte ringa henne, men blev aldrig av eftersom jag nojjade lite över fältagenter under den tiden. Två veckor senare läser jag i tidningen att hon åkt fast och att polisen hade avlyssnat hennes telefon.

Lite glad att jag inte ringde
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback