2012-08-21, 12:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det kan inte finnas någon hotbild mot MA eller mot familjen, det fanns väl vad som kan kallas gatupöbel, som ringde tidigare och bad dem dra till ett hett ställe, vad som framkommit.
Det finns alltid okunniga dumma människor som inte satt sig in i fallet, utan drar sina egna slutsatser.
Det är synd att det finns så usel media, som inte har kurage att räta upp tidigare misstag.
Nedanstående citat är från ett av dina inlägg.
Citat:
Men får man hot från sådana personer som jag tror det är frågan om, för ens egen säkerhet är det nog bäst hålla tyst och låta det bli lögner.

Han är fri för länge sedan, vem skulle ha skyddat honom idag om han pratat för mycket, måste inses, absolut ingen.
Det måste vara klokare att bli kallad lögnare, än att förlora livet.

Det framställs som hot mot Mats och han kan förlora livet. Jag har svårt att tänka mig att någon gatupöbel skulle ta livet av Mats ifall han sa sanningen eller hur?

Citat:
får man hot från sådana personer som jag tror det är frågan om
Det låter inte som att du avser någon gatupöbel här utan snarare som kriminella typer.
Citera
2012-08-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nedanstående citat är från ett av dina inlägg.

Det framställs som hot mot Mats och han kan förlora livet. Jag har svårt att tänka mig att någon gatupöbel skulle ta livet av Mats ifall han sa sanningen eller hur?

Det låter inte som att du avser någon gatupöbel här utan snarare som kriminella typer.
Vad som menas är, vid förhören anser jag han har varit tvungen hålla tyst om vissa saker, som sedan åkagaren och andra påstått att han ljuger. Det är vad jag tror, men jag vet inte.

Efter rättegången kan det inte finnas något hot.
Citera
2012-08-21, 14:24
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Vad som menas är, vid förhören anser jag han har varit tvungen hålla tyst om vissa saker, som sedan åkagaren och andra påstått att han ljuger. Det är vad jag tror, men jag vet inte.

Efter rättegången kan det inte finnas något hot.

Du har fel. Den kinesiska maffian är ute efter Mats Alm och hans pengar och även hans föräldrar och syster. När Mats Alm dödas så är det den kinesiska maffian.
Citera
2012-08-21, 14:34
Medlem
growingpeoples avatar
@SingleStar!

Menar du att om Mats eller någon av den begåvade familjen skulle råka "illa ut" skulle kunna spåras med blixtens hastighet en/flera tilltänkta gärningsmän till andra sidan jordklotet?
Polisen och rättsväsendet skulle gilla iden! De behöver inte lägga ner åratal av spaning, rättsprocess m.m. Dagen efter "olyckan" kan man bara slå igen ärendet..... De tilltänkta mördarna hade ju varit
"namngiva" och deras ursprung och identitet har cirkulerat här på FB ca. 3 år tillbaka.......

Tänk om Lagro skulle få rätt till slut......... Man målar inte fan på väggen"ostraffat"!
Citera
2012-08-21, 14:43
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
@SingleStar!

Menar du att om Mats eller någon av den begåvade familjen skulle råka "illa ut" skulle kunna spåras med blixtens hastighet en/flera tilltänkta gärningsmän till andra sidan jordklotet?
Polisen och rättsväsendet skulle gilla iden! De behöver inte lägga ner åratal av spaning, rättsprocess m.m. Dagen efter "olyckan" kan man bara slå igen ärendet..... De tilltänkta mördarna hade ju varit
"namngiva" och deras ursprung och identitet har cirkulerat här på FB ca. 3 år tillbaka.......

Tänk om Lagro skulle få rätt till slut......... Man målar inte fan på väggen"ostraffat"!

Det är så som jag tolkar det. För det är ju lika solklart som i fallet man kan se i detta nyhetsinslag om ett annat brutalt mord. "Will find the black man who did this".

http://www.theonion.com/video/dna-evidence-frees-black-man-convicted-of-bear-att,14323/
Citera
2012-08-21, 14:44
Medlem
mercys avatar
Citat:
Nej, vad jag menar är om en person ser ledsen ut på en bild, är inte förklaringen att fotografen bett honom se ledsen ut, det kan finnas andra förklaringar.

Allting som visar att andra personer varit inblandade måste förnekas, i annat fall håller inte teorin som sattes upp.
Nu går det att bevisa det fanns andra personer inblandade, därför har bagageluckan ingen större betydelse.

Men hallå! Jag citerade ju din egen text! DU skrev att om en person ser ledsen ut på ett kort är det därför fotografen bett om det!!

Du anser nu inte längre att bagageluckehistorien är viktig om jag tolkar dig rätt. Då är vi alltså överens om att Mats Alm aldrig legat i en bagagelucka vid den aktuella tidsperioden. Då är vi alltså överens om att Mats tog sig på egen hand med buss till Sthlm. Vi är alla överens om att fler är inblandade-däremot är vi många som är osäkra på om de inblandade varit med och arrangerat det hela från början.
Senast redigerad av mercy 2012-08-21 kl. 14:47.
Citera
2012-08-21, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Men hallå! Jag citerade ju din egen text! DU skrev att om en person ser ledsen ut på ett kort är det därför fotografen bett om det!!

Du anser nu inte längre att bagageluckehistorien är viktig om jag tolkar dig rätt. Då är vi alltså överens om att Mats Alm aldrig legat i en bagagelucka vid den aktuella tidsperioden. Då är vi alltså överens om att Mats tog sig på egen hand med buss till Sthlm. Vi är alla överens om att fler är inblandade-däremot är vi många som är osäkra på om de inblandade varit med och arrangerat det hela från början.
Du kan väl läsa vad jag skrivit, du kommer du med något eget hopkok, som jag aldrig påstått.
Citera
2012-08-21, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy

Jag tar helt avstånd från dina teorier.
Citera
2012-08-21, 15:13
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Du kan väl läsa vad jag skrivit, du kommer du med något eget hopkok, som jag aldrig påstått.

Alla har tolkat dig korrekt och du har rätt i att Mats Alm är en mördare.
Citera
2012-08-21, 15:48
Medlem
Citat:
Jag tar helt avstånd från dina teorier.

Och vi andra tar avstånd från dina konspirationsteorier, så ge upp nu. En vanlig vettig människa hade inte hållit på och tjatat om samma saker så länge som du utan du har din agenda som alla vet om.

Mats Alm är en mördare, lev med att vi vet det.
Citera
2012-08-21, 18:27
Bannlyst
Citat:
Nej, vad jag menar är om en person ser ledsen ut på en bild, är inte förklaringen att fotografen bett honom se ledsen ut, det kan finnas andra förklaringar.
Du skrev själv tvärtom tidigare. Är du frisk?
Citat:
Allting som visar att andra personer varit inblandade måste förnekas, i annat fall håller inte teorin som sattes upp.
Du motsäger dig själv gång på gång.
Citat:
Nu går det att bevisa det fanns andra personer inblandade, därför har bagageluckan ingen större betydelse.
Detta påstående får du vara så god att utveckla! På vilket sätt anser Du Lagro Att det är bevisat att andra personer varit inblandade? Andra än vilka då, undrar jag.

För min del så är det solklart!
Mats Alms skuld till mordet på Linda, samt Lars Georg Alms medhjälp till detsamma råder det inget tvivel om.

@Lagro
Det enda du åstadkommer här i tråden är att fullständigt idiotförklara dig själv samt att du gör Mats och Lars Georg Alm ännu mer skyldiga i folks ögon. Jag är övertygad om att "dalapolisen" är informerad om din framfart här. Att det kommer att få konsekvenser för Mats och Lars Georg Alm är ingen vild gissning.
Citera
2012-08-21, 18:53
Medlem
Allstå HUR kan man dra slutsatsen att andra är inblandade för att någon gjort en beställning i lindas namn? det förekommer varje jävla dag att folk beställer saker i andras namn. jag vet en som det gjordes mot nydligen och den person är varken mördad död eller har skador. vilken jävla logik du har lagro det är för mej helt ofattbart att dina fantasier blir till sanningar och vips har du bevis för att andra visste om var kroppen fanns. du tror dessutom på kidnappningshistorian trots att bilder visats där alm är i stockholm på upptäckt. hans pappa sejer att han skulle hålla sej undan och ja ändå är det tydligen bevisat att alm var kidnappad enligt din logik. det finns inga bevis det som det däremot finns bevis för är att alm inte beställt saker till bröllopet som han hade ansvar för det är bevisat att han ljög om bagageutrymmet med friterade räckor vad mer har inte alm ljugit om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in