Citat:
Ursprungligen postat av Mallgan88
OK! Om Renaulten fanns i Lottefors under helgen 1-2 augusti 2009 (förutom när den var synlig i Norr Bertilsbo) åkte alltså någon hem med den till Lottefors under förmiddagen 2 augusti. Mats hann väl inte det? Vem körde?
Varför användes inte Lindas volvo för!!?
Mats Alm kunde ha kört den för att göra letandet effektivare, fam Alm kunde ha kuskat runt dom 9 milen i Falun med Lindas bil, å nött på den. Helt i stil med Almarnas tanke- å handlingssätt!
Lars Alm känns som den som körde Renaulten å är hemtam i området. Tydligen är området Lars bärhak. Britt-Marie Alm är kanske med å ska vifta med bärhinkar om någon annan morgonpigg naturmänniska skulle ha dykt upp.
Att Linda är död, står nog klart för Lars under kvällen/natten. Lars åkte kanske redan med Renaulten då han kom till Mats på mord natten. Lars passar på att förbättra övertäckningen på morgonen, efter att han fått direktiv av Mats var kroppen ligger.....
Fast jag kan tänka mig att Lars var med redan då Linda foslas till bilen, OM hon mördades i hemmet vill säga.
Just att samtalstrafiken är i det närmaste obefintlig mellan fam.medlemarna i Almsläkten, både då Linda försvinner å när Mats själv försvinner, visar på att ALLA ÄR införstådda i vad som skett, enl mig!
Lars Alms bajsande i brevlådor, mordbränder å nu ett brutet psykvrak, är hjärnan bakom allt som skedde, Åtminstondet från och med Lindas död....