Citat:
Ursprungligen postat av JANNE.GILJOTIN
Bra fråga - efter att ha läst hela Fupen vilket tog sin tid - så är jag beredd att instämma - han verkar också - anser jag - vettlöst rädd för både sin styvfar och Michel. Förefaller inte osannolikt att han skyddar någon/några. Anser också att det är ofattbart att man kunde döma honom på dessa ganska pinsamma förhör, medan exempelvis modern, styvfadern och M - knappt är tillfrågade.
Vad ljudet av skotten anbelangar så säger ju den dömde i förhör (även hans mamma) att han hört något från stallet den aktuella natten - han frågade om hans mamma varit där till exempel. Det känns som om många i hushållet vet vad som hände kort sagt. Och efter att ha läst Fupen får jag ändå känslan av att pojkarna är de man varit mest mån om medan döttrarna varit paria.
På ett mycket snillrikt sätt har de rubbade föräldrarna fått syskonen att tycka illa om varandra i sina försök att få minsta kärlek eller uppskattning från just dem.
djävligt sorglig historia

Vad ljudet av skotten anbelangar så säger ju den dömde i förhör (även hans mamma) att han hört något från stallet den aktuella natten - han frågade om hans mamma varit där till exempel. Det känns som om många i hushållet vet vad som hände kort sagt. Och efter att ha läst Fupen får jag ändå känslan av att pojkarna är de man varit mest mån om medan döttrarna varit paria.
På ett mycket snillrikt sätt har de rubbade föräldrarna fått syskonen att tycka illa om varandra i sina försök att få minsta kärlek eller uppskattning från just dem.
djävligt sorglig historia

Jag läste någonstans att Lottie vägde en bit över 70 kilo och jag har svårt att se David släpa på henne den sträckan utan att verkligen få ta i eller ha hjälp, jag som väger en bit över 90 kilo hade tyckt att det hade varit jobbigt/tungt. Man borde testa med att göra en rekonstruktion där man tar en levande person i samma viktklass som Lottie och ser om och hur bra David skulle kunna släpa den personen till samma ställe där Lottie hittades.
Jag grundar denna teori (att han inte är ensam) även på det jag läst om David i FUP:en och på andra sidor, med hans diagnos osv att om man kollar på fotona i den krim.tekniska undersökningen så ser man att Lottie ligger rätt "bra" så att säga, ansiktet vänt in mot väggen, benen nästan helt utsträckta och en ställning som jag har svårt att se att hon hamnat i "bara sådär", (lite sovställning) själv hade jag om jag varit panikslagen försökt att bara skuffa under kroppen under bänkskivan och då hade säkerligen något av benen varit böjt osv..men här ser det ut som om hon är lite tillrättalagd som om hon ska "ligga bra" eller hur man ska uttrycka sig.
Dessutom, när har städningen skett? Pia åkte in till Sjöbo dagen efter och lämnade sin 15 åriga son ensam hemma i tre timmar, samma son som på lördagen behövde barnvakt i form av sin äldre syster. Om Lottie mördats på natten vilket förfaller mest sannolikt så borde mördaren inte kunnat städa efter sig direkt, det fanns ingen lampa/belysning i rummet där hon hittades och inte heller i korridoren där barnen hade sina rum (vilken leder in till det förstnämnda rummet). Alltså har det varit mörkt i både korridoren och rummet där Lottie hittades, vilket jag tycker tyder på städning vid ett senare tillfälle än mordet och även att hon hamnat där hon hittades vid ett senare tillfälle.
Senast redigerad av Ztartrax 2012-08-18 kl. 16:11.
Senast redigerad av Ztartrax 2012-08-18 kl. 16:11.