2011-02-08, 22:11
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Jaså du vet vem som mördade henne?

Javisst, det finns ju ett domstolsbeslut på detta!!
Citera
2011-02-08, 22:13
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Javisst, det finns ju ett domstolsbeslut på detta!!

Den finns en dömd tonårspojke, men flera här (plus hovrätten!) är tveksamma till om han utförde mordet ensam. Eller alls.
Citera
2011-02-08, 22:23
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Den finns en dömd tonårspojke, men flera här (plus hovrätten!) är tveksamma till om han utförde mordet ensam. Eller alls.

Tyckande och funderingar finns alltid, men det är ändå domstolsbeslut som juridiskt pekar ut gärningsman. Tills vidare i alla fall. Även om det är en tonårspojke, vad det nu kan ha för betydelse?
Citera
2011-02-08, 23:46
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Tyckande och funderingar finns alltid, men det är ändå domstolsbeslut som juridiskt pekar ut gärningsman. Tills vidare i alla fall. Även om det är en tonårspojke, vad det nu kan ha för betydelse?

Tonårskillen har ju valt att inte säga som det är och det har ansetts bevisat att han haft möjlighet att använda geväret samt förekomsten av offrets blod på hans kläder.
Någonstans är det något som inte stämmer. Vad det är och vem som gjort vad får vi kanske inte veta.
Citera
2011-02-09, 02:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andiipandi
Lite läskigt att man gått i samma skola med denna psykopat som mördade Lottie. Speciellt att jag faktiskt har haft mycket problem med han själv :O

Eftersom du skriver här är du troligen över 18 år. Då kan det ju vara MJ du syftar.
Citera
2011-02-09, 10:42
Medlem
keyzexs avatar
Nu blir jag lite förvirrad när jag läser vad massive skriver, så det är ju bara att öppna fup:en igen.

Det är en del frågetecken som är helt nya för mig men klart intressanta.
Citera
2011-02-18, 13:09
Bannlyst
jag har varit placerad på råby och är fortfarande, om den här killen har jag suttit med på Åsbo som är en avdelning för LSU och har har inte haft det lätt där precis inte så konstigt, men ialafall är han flyttad till (rättspsyk, stavning ?) och tror han fortfarande är placerad där. Om det är något ni undrar över bara att fråga på
Citera
2011-04-15, 21:24
Medlem
http://www.ystadsallehanda.se/sjobo/article1443588/Socialstyrelsen-kritisk-till-behandling-av-domd-pojke.html
Citera
2011-05-13, 11:27
Medlem
Rakshasis avatar
Förhoppningsvis inte OT, men det är föga förvånande att socialtjänsten återigen brustit i sina skyldigheter... jag avskyr verkligen socialtjänsten, de är ena lama fika-idioter hela bunten. Avskyr! Socialtjänsten borde avskaffas helt och återuppstå som en ny organisation i helt ny anda. Som det är nu agerar de aldrig förrän det är för sent. Jag är övertygad om att det är en IQ- och EQ-gräns NEDÅT för sådana som vill börja inom socialtjänsten; Tyvärr, du är för intelligent, du platsar inte här....
Såklart att de lämnar en morddömd sjuk pojke åt sitt öde. I would have expected nothing less.

Mycket bitter på den svenska socialtjänsten.
Citera
2011-05-13, 18:22
Medlem
Guardian Angels avatar
Detta är ett av de mest upprörande fallet jag läst om.
Både den utomordentligt dåliga FUPn, som ingen vuxen hade kunnat dömas efter.
Det fanns fingeravtryck efter andra, uppgifter kontrollerades inte och allt som talade mot David som GM ignorerades. Jag är fortfarande helt övertygad om att han åtminstone inte sköt sista skottet. Finns det inga journalister som är intresserade av att rota i detta? (Smålandstintin... ?)

Att han varit helt utlämnad till samhällets godtycklighet och en socialtjänst som är den sämsta i Sverige. Beklagligt att den nya chefen går i den gamlas fotspår. Det kommer inte att bli bättre där nu heller.

- Vi har gjort det vi hittills sett ankommer på oss. Men nu ska vi följa det som Socialstyrelsen ber oss göra, säger hon.

TROTS det har de fått förvånansvärt mycket anmärkningar från Socialstyrelsen.
Socialtjänsten i Sjöbo borde tvångsförvaltas...
Citera
2011-05-18, 09:51
Medlem
SvenErlandssons avatar
Har tidigare bara läst i tidningarna om det här fallet, men efter att ha läst runt lite här så verkar det finnas en massa olika teorier om vad som verkligen har hänt, men det måste väl ändå anses som mest troligt att det var brodern som är skyldig?
Citera
2011-05-18, 10:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Har tidigare bara läst i tidningarna om det här fallet, men efter att ha läst runt lite här så verkar det finnas en massa olika teorier om vad som verkligen har hänt, men det måste väl ändå anses som mest troligt att det var brodern som är skyldig?
Det är möjligt och kanske troligt att han är inblandad.
Det är högst osannolikt att han var ensam gärningsman.
Det är i alla fall min teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in