Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag vill inte ha någon uppfattning om det. Det finns för mycket som pekar både för och emot. Däremot är det självklart att han inte skulle ha blivit dömd för mord på den skitbevisning som förelades. Jag förstår fortfarande varför de andra familjemedlemmarna inte förhördes ordentligt.
Lysande frågeställning kort och gott - finns också - och nu vet jag inte exakt var - någonstans antingen här i tråden eller i Fup ett påstående om att äldste sonen M vid något tllfälle ska ha "varit på" en av sina halvsystrar. Det är ju så att i en totalt rubbad familj där modern är exheroinist (strongt att sluta) den biologiska fadern har slagit såväl modern som barnen besinningslöst (och dessutom delat lägenhet med Keith C - jesuuuus de va nytt för mej...) den nya pappan har/har haft cancer och mamman sover i soffan för att han "tappar hår"...Ja, vad blir det? När sexuella och eller andra övergrepp bland syskon sker OM de sker - är det oftast resultatet av en helt sjuk världsbild där allt onormalt har normaliserats och där alla gör vad de vill och tror sig behöva.
Inför mamman och styvfadern skyller de alla på varandra oavsett om det gäller att de inte städat sina "celler" eller om det fattas pengar - allt i hopp om lite kärlek maybe? Vad som heller inte kommit fram när man förhör "drottningmodern" är att hon begärt att Lottie ska betala 2000 i månaden för det satans kyffet hon bodde i. INNAN hon ens hade jobb.
DET var anledningen till att Tåni lämnade hemmet för gott. Som någon sade här i tråden - socialtjänsten borde ha gripit in låååångt tidigare. Hela historien stinker - hoppas verkligen och innerligt att D INTE tvingas tillbaka hem igen.
Sannolikt behöver han leva i ett gruppboende men han kommer aldrig att berätta sanningen om han inte flyttar från orten - tror inte att modern var direkt inblandad faktiskt men väl de märkliga männen T och M.
What if - syrrorna OCH D var så rädda för M att de aldrig sade vad som egentligen hände...