2009-08-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Nä jag har en hundraprocentig källa. Det jag kan säga är att han hade damp/adhd knyckte ett vapen sköt systern och gömde henne bakom en höbal.

Okey, inte för att jag säger att man ska giva något förtroende åt AB, men de borde ju ha nämnt en skottskada, de storykåta jävlarna.
Citera
2009-08-05, 19:04
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momo76
Efter att två gånger ha levt i förhållanden med barn till missbrukare, så tycker jag mig (tyvärr!) ha fått ganska god insikt i hur enormt maktlöst/förbannat/ledset/uppgivet/alla-känslor-på-en-gång-i-en-salig-blandning ett sådant barn kan bli (även i vuxen ålder) av att se hur en förälder berusar sig (med allt vad som därpå kan tänkas följa) - och framför allt att gång på gång få löften om att "det här var sista gången jag drack/missbrukade" men sedan snabbt bli sviken genom ett nytt återfall. Att aldrig riktigt kunna slappna av eftersom man inte vet hur mamma/pappa är nästa gång man träffar dem. Speciellt jobbigt om man är i den åldern att man fortfarande bor hemma hos dem.
Håller med.
Citat:
OM det här är en familjetragedi, så hoppas jag att det i så fall var ett häftigt bråk som urartade. Typ att något föremål kastades och råkade träffa olyckligt, så att dödsfallet inträffade ... men enligt tidningarna verkar ju det yttre våldet ha varit grövre än så ... tyvärr ...
Möjligtvis. Kan också vara att de missbrukande föräldrarna inte är skyldiga i dödsfallet, kan också vara en avkomma som har snedvridna uppfattningar och en genetisk fallenhet för droger som tagit till våld.

"Tål inte kritik"
Citera
2009-08-05, 19:05
Medlem
Grummes avatar
Sarah!

Sarah finns i Lotties BDB. Och hon bor inte så långt i från .http://bilddagboken.se/p/frontpage.html#0
Ojdå...blev inte som jag ville. Kolla 28 december 2008.
Senast redigerad av Grumme 2009-08-05 kl. 19:07.
Citera
2009-08-05, 19:06
Medlem
T.T.S.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Till äldste brodern? Det kan "vi" ta reda på, om du kan förklara varför det ska göras...

Nej syfta på offret, men det var jag som hade missat något inlägg i tråden.

Citat:
Nä jag har en hundraprocentig källa. Det jag kan säga är att han hade damp/adhd knyckte ett vapen sköt systern och gömde henne bakom en höbal.

Rent skvaller då alltså. Det lär nog komma fram om du har rätt eller inte.
Citera
2009-08-05, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ah, nice. Bara vänta tills tidningarna släpper infon då, nu när det läckt ut så finns ju ingen anledning att hålla på den längre.
Citera
2009-08-05, 19:08
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
... men om du nu vet ATT, så vet du kanske också VARFÖR ... ? (vilket nog polisen i så fall också skulle vara tacksam över att få veta)

Nä det vet jag ej. Tror inte det är något stort som ligger bakom. Tragiska levnadsförhållanden, adhd/damp + gevär = mord.
Citera
2009-08-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Håller med.

Möjligtvis. Kan också vara att de missbrukande föräldrarna inte är skyldiga i dödsfallet, kan också vara en avkomma som har snedvridna uppfattningar och en genetisk fallenhet för droger som tagit till våld.

"Tål inte kritik"

Ja, frukten faller ju i regel inte långt från trädet, som man brukar säga. Men somliga frukter ruttnar kanske mer än andra ... (lite plumpt uttryckt kanske, men) ...
Citera
2009-08-05, 19:10
Medlem
HectorPis avatar
Citat:

Det är så jävla bra att ha de där bokstavskombinationerna att skylla allt på inte sant!

case closed my ass
Citera
2009-08-05, 19:10
Medlem
Dihlens avatar
Citat:
Nä det vet jag ej. Tror inte det är något stort som ligger bakom. Tragiska levnadsförhållanden, adhd/damp + gevär = mord.

Överdrev du när du talade om hönsnät?
Det verkar ju en aning kryddat.
Tycker av bilderna man kan se på BDB att de har rum med väggar och tak.
Citera
2009-08-05, 19:11
Medlem
Trinnits avatar
Citat:

Borde inte ett gevärsskott höras ganska bra? Och vara något man kom ihåg när man sedan hittade sin familjemedlem död?
Citera
2009-08-05, 19:13
Bannlyst
Mjo, det var synd. RIP.
Citera
2009-08-05, 19:16
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Borde inte ett gevärsskott höras ganska bra? Och vara något man kom ihåg när man sedan hittade sin familjemedlem död?

Jag har inte orkat gå igenom tråden. Vet inte vem som hittade henne, vet bara det jag har nämnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in