Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om vi utgår ifrån att det fetmarkerade är rätt. Tidsintervallet som mordet begåtts var 22-05 om jag inte minns fel.
PN säger att hon vaknade av något ca 00.00 och att D frågat om hon hört något vid ungefär det klockslaget. PN vill sedan minnas att D var uppe med P tills hon somnade vid 07-08 måndag f.m.
Om ovanstående är sant skulle mord och städning ha skett mellan 22-00.
Då är frågan: klarar D av att smyga in och ta ut vapnet ur skåpet och ladda det samt hämta vatten + ev. städgrejer utan att Th eller P vaknar? Klarar D av att göra allt det på ca 2 timmar?
Varför frågar D om PN hört något vid 00-tiden? Ljudet av två skott?
Av anledning som jag inte vet så har jag inte tilltro till dessa tidsuppgifter. Det finns så mycket som är oklart och svävande i det här fallet. Jag tror inte att D gjorde allt detta på just dessa timmar, 22 -00. Jag kan inte heller tro att han klarade allt själv, utan någon hjälp.
Om man planerar något före så handlar man mer rationellt - är beredd på att si och så ska jag göra och det snabbt. Sen händer något - ett "vådaskott" (?) här. Där tror jag att man "stannar upp" mer, tankarna börjar snurra. Man handlar inte rationellt. Det kräver att man tänker över vad som behöver göras - att det tar längre tid (i synnerhet för D då med tanke på hans status) Där kommer blodspillet in i bilden. Det hinner torka i "kanterna" av pölarna. Det var sommar och varmt.
Troligen blod ner under listerna vid golvet också. Med tanke på blodlukt så borde den varit väl kännbar på måndagen i förrådet där L låg. Hon låg där så länge blodig en sommardag så vem som helst borde börjat fundera på lukten.
Vapenskåpet/vapnet är också tveksamt. Var skåpet låst? Var vapnet inlåst. D har ju skjutit sönder fönster tidigare bl.a. i så fall var ju inte tillsynen vid användadet speciellt välskött. Om P hört beror ju på om skåpet hördes mycket, om det var ordentligt stängt. Efter all röra i det här fallet kan man inte ens lita på de vittnesmål som finns från de som fanns närvarande.
Eller om dom tittade så noga på klockan ang vilka tider som var vakna och som var sömn.
Och mitt i allt så undrar jag envist var spann och skurtrasa mm tagit vägen. Hur P har klarat att inte upptäcka allt detta om D skulle gjort allt själv. Hur den som dödade L kunde göra sej ren utan att någon märkt det. D som inte gillade att tvätta sej - helt plötsligt borde han gjort det utan tjat då? Jag har svårt att tro det är någon utomstående - och det tror ju inte polisen heller.
Mycket som gör att man återkommer dagligen till den här tråden! Allt man hoppas att få förklaring till.
Mvh