2010-01-15, 00:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ja, det är faktiskt märkligt att man kan haka upp sig så på just detta, som om man skulle bli klokare av att få fram det?
Detta är en stor bit som saknas i mitt puzzel, ständigt återkommer jag till den.

En sak som jag skulle be er som har tillgång till FUP:
Jag minns att i någon av bilagorna en rapport om Lotties plånbok. Den rapporten startar med hur den lämnades över till polisen.

I ett av PNs förhör beskriver hon hur hon ber MJ hämta in plånboken till köket.

Något har fastnat i huvudet angående detta:
Har jag verkligen rätt för mej att MJ hämtade Ls plånbok efter att man funnit henne? Det skulle betyda att det var efter att polisen kom till gården och man samlades i köket igen.......stämmer det verkligen att MJ gick ut till Ls rum när polisen var på plats?

Hoppas någon orkar kolla detta och ta mej ur villfarelsen.

Jag vill minnas att han går dit strax innan polisen anländer till gården. Undrar om det inte är då PN ringer sin syster.
Citera
2010-01-15, 00:05
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag vill minnas att han går dit strax innan polisen anländer till gården. Undrar om det inte är då PN ringer sin syster.
Tack!! Då trillar det bort ur huvudet i allafall
Citera
2010-01-15, 00:49
Medlem
SaraOlles avatar
Citat:

Någon som kan lite om polisens topsningar o sprayande av luminol, behövs hink/hinkar då. Kan inte släppa att det är olika på bilderna från farstun i barnstallet pdf-sid 27 o 171 i (krim-tek bilagan). KAN det vara polisens grejer? varför kommenteras inte detta under bilderna?

Angående LNs plånbok... varför kommer man att tänka på hennes plånbok så snabbt o av vilken anledning? Polisen dök ju upp medan PN satt kvar hos LN på golvet? Funderar PN o comp. redan där på att LN blivit rånmördad, eller varför viktigt med plånbok o väska? Någon hade ju redan tidigare sett att hennes väska o mobil fanns kvar på hennes rum, när man började sakna henne?
Citera
2010-01-15, 01:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaraOlle
Någon som kan lite om polisens topsningar o sprayande av luminol, behövs hink/hinkar då. Kan inte släppa att det är olika på bilderna från farstun i barnstallet pdf-sid 27 o 171 i (krim-tek bilagan). KAN det vara polisens grejer? varför kommenteras inte detta under bilderna?

Angående LNs plånbok... varför kommer man att tänka på hennes plånbok så snabbt o av vilken anledning? Polisen dök ju upp medan PN satt kvar hos LN på golvet? Funderar PN o comp. redan där på att LN blivit rånmördad, eller varför viktigt med plånbok o väska? Någon hade ju redan tidigare sett att hennes väska o mobil fanns kvar på hennes rum, när man började sakna henne?

Varför kollar man ifall busskortet är kvar? PN hade varit i rummet tidigare om jag inte minns fel. Varför kollade inte hon plånboken? Fast det kanske hon gjorde.
Citera
2010-01-15, 01:38
Medlem
Tulpanpernillas avatar
En sak jag reagerade på när jag läste fupen var att L:s patientbricka hittades både i hennes plånbok och i förrådet.
Plånboken hade beslagtagits av polis, och i den fanns en patientbrickan.

Kan hon ha haft två patientbrickor?
Citera
2010-01-15, 01:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
En sak jag reagerade på när jag läste fupen var att L:s patientbricka hittades både i hennes plånbok och i förrådet.
Plånboken hade beslagtagits av polis, och i den fanns en patientbrickan.

Kan hon ha haft två patientbrickor?

Det är möjligt. Jag har själv haft två eftersom jag lyckades förlägga kort 1 och fick kort 2 vid nästa besök på VåC. För att hitta kort 1 i en jacka i klädskåpet.
Citera
2010-01-15, 01:59
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det är möjligt. Jag har själv haft två eftersom jag lyckades förlägga kort 1 och fick kort 2 vid nästa besök på VåC. För att hitta kort 1 i en jacka i klädskåpet.
I dag behövs väl inte patientbrickan?
Jag har för mig att det räcker endast med att legitimera sig..men nu är jag ju ingen flitig besökare till VC, så jag kan ha fel.
Citera
2010-01-15, 02:28
Medlem
SaraOlles avatar
Patientbrickan

Kommer inte ihåg från Pdf-en o hittar inte detta nu....
Känner vi till om det ringdes efter ambulans..... kanske därför någon lagt/hämtat patientbricka1 till samma förråd som LN hittades i? Tänker på S o DN som hämtade/kallade på PN... ringde de eller PN efter hjälp? PN, S eller DN, kunde väl inte direkt se att LN var avliden, hon var ju knappt synlig?
Eller sprang man in efter hennes väska för att finna hennes bricka medan man väntade på den ev ambulansen?
Senast redigerad av SaraOlle 2010-01-15 kl. 02:42.
Citera
2010-01-15, 03:07
Medlem
Flamsans avatar
Man behöver egentligen ingen patientbricka här i skåne längre, men som det har varit förut har jag haft en patientbricka på USIL, en röntgenbricka också på USIL och en annan på vårdcentralen.

Kan det hjälpa något kanske
Citera
2010-01-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det verkar inte finnas. Det finns sekretessbelagda chatloggar från datorn som LN satt vid.

Vem är K som L hade kontakt med? Varför har de kommit att bli sekretessbelagda?

Du skrev att tre av "vännerna" blivit topsade. En är M.P pga hans blod i datarummet/T:s rum. Vilka är de andra två?
Citera
2010-01-15, 11:39
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rock26
Vem är K som L hade kontakt med? Varför har de kommit att bli sekretessbelagda?

Du skrev att tre av "vännerna" blivit topsade. En är M.P pga hans blod i datarummet/T:s rum. Vilka är de andra två?

K? Chatloggarna är sekretessbelagda av integritetsskäl och av hänsyn till den döda.

I slasken framgår att senare topsades en MP och en LL frivilligt. Ska vara kompisar till barnen. Finns det flera MP?

Personalen som anmäler efter scener under bisittningen av LN uppger att barnen (C, T) anklagade mamman för att hon säger sig inte ha hört skotten. De tror mao att hon känner till mer än vad hon berättar.
Citera
2010-01-15, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
K? Chatloggarna är sekretessbelagda av integritetsskäl och av hänsyn till den döda.

I slasken framgår att senare topsades en MP och en LL frivilligt. Ska vara kompisar till barnen. Finns det flera MP?

Personalen som anmäler efter scener under bisittningen av LN uppger att barnen (C, T) anklagade mamman för att hon säger sig inte ha hört skotten. De tror mao att hon känner till mer än vad hon berättar.

Åklagaren nämner honom snabbt, endast förnamnet dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in