2009-08-13, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Enligt http://www.ystadsallehanda.se/article/20090813/SJOBO/67634334/1365/&/Flickan-skots-till-dods

Om familjen påstår att BO varit försvunnen i typ över ett dygn innan polisen kontaktas och sen visar det sig att döden inträffade en halvtimme innan hon hittades. Det är jävligt skummt.

Scenario ?
GM skjuter av någon anledning, pang, pang.
Modern hjälper till att dölja kroppen.
David uppmärkssammar att något är i görningen i ladan, blir nyfiken.
GM sticker från platsen.
Modern ringer polisen och anmäler dottern försvunnen.
David råkar hitta MO innan polisen kommer till platsen.

Tänkbara GM ? (Micha eller styvfar)
Motivet ? (snusk i familjen)

Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Det här tror jag är ett fullt möjligt scenario.
Sorry Wernblom, men det känns som grabben i alla fall inte är ensam gärningsman.

LANTIS!! I detta scenario är han ju inte GM överhuvudtaget.......

Sen i detta scenario har dom ju gott om tid att göra sig av med kroppen någon annanstans. Högst osannolikt att hela familjen skulle vara med på att döda dottern och sen gömma henne i huset....innan man ringer polisen.

Och hon hade varit borta att bra tag, hade dom henne inlåst på dass innan dom kom på att dom skulle döda henne???
Citera
2009-08-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Varför skulle jag ha fel bara för att du har ett "möjligt" scenario?
Nej, det är sant. Du har haft rätt hittills, och säkert nu med.

Vad har du att säga om att mordet skedde strax innan kroppen påträffades.
En tidningsanka eller?
Citera
2009-08-13, 21:55
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:

En tidningsanka eller?

Som jag har fått för mig så anhölls GM nästan direkt efter mordet?
Citera
2009-08-13, 21:58
Medlem
Citat:
Varför skulle jag ha fel bara för att du har ett "möjligt" scenario?
Tror du på fullt allvar att han bara trallade in i ladan "oj här är en döing" sen kommer polisen freeze MTFR

Om de visste från början att det var han så skulle de ju aldrig släppt honom efter förhöret!
Citera
2009-08-13, 22:00
Medlem
Citat:

En tidningsanka eller?

Citat:
Häktningsförhandlingarna hålls i dag, fredag, vid Ystads tingsrätt. Om inte rätten anser att misstankegraden har höjts, blir det ingen omhäktning.

Dom vet ju inte ens vilken dag det är, så deras tidsperspektiv ska man nog inte lita på.
Citera
2009-08-13, 22:01
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Nä jag menar hans advokat ger antydningar att någon annan gjort det också skapas det spekulationer här. Polisen anhöll honom så tidigt plus att man hittade mordvapnet direkt så ser jag inte hur det kan vara någon annan.
Ja, det är ju advokaters uppgift att tala för sin klient.
Visst är det spel för galleriet, men så gör ju alla advokater.
Men det luktade lite illa när advokaten menade att det kunde vara någon annan familjemedlem. Att direkt peka ut en liten grupp människor som dessutom är anhöriga till hans klient...
Citera
2009-08-13, 22:06
Medlem
LittleWings avatar
Stor respekt till dig Wernblom88! Jag var väl en av de få som trodde på dig ang. skjutningen. Jag ska inte fråga efter di källa men jag undrar hur du kan vara så tvärsäker på att D är GM?
Finns det inte utrymme för någon annan teori hos dig? Om din källa är någon familjemedlem så KAN det ju faktiskt vara så att denne ljuger för dig för att skydda någon annan...

Vet du något om motivet?

Jag är fortfarande intresserad av Styvpappan.
Citera
2009-08-13, 22:06
Medlem
Yacoubians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Men ge dig. Den pojken är ju cp-skadad. Det är inte David.

Det är en skitdålig bild men visst är det David. Och han är garanterat inte cp-skadad. Fucked-up, men inte cp-skadad.

Styvfarsan jagade en del, så det fanns gott om vapen i hemmet och David visste hur han skulle hantera dem.
Citera
2009-08-13, 22:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehwa
Om de visste från början att det var han så skulle de ju aldrig släppt honom efter förhöret!

23.40 mån. hittades L. Vid sex-tiden tis. morgon konstaterades det att det var ett mord. Misstänkte GM hämtades in till förhör på ons. kvällen. Förhördes efter en natt i häkte på tor. f.m. Varför allt detta hattande om de visste om allt redan dag 1.
Citera
2009-08-13, 22:10
Medlem
I morgon lär nog en hel del klarna tror jag. Jag tror inte att föräldrarna har rent mjöl i sina påsar, kanske i GM men i varje fall medvetna om vad som skett.
Citera
2009-08-13, 22:13
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleWing
Stor respekt till dig Wernblom88! Jag var väl en av de få som trodde på dig ang. skjutningen. Jag ska inte fråga efter di källa men jag undrar hur du kan vara så tvärsäker på att D är GM?
Finns det inte utrymme för någon annan teori hos dig? Om din källa är någon familjemedlem så KAN det ju faktiskt vara så att denne ljuger för dig för att skydda någon annan...

Vet du något om motivet?

Jag är fortfarande intresserad av Styvpappan.

Nä det är ingen familjemedlem som är källa. Jag är helt säker på att D är gärningsman och jag kan inte se att någon hjälpte honom vid dådet. Polisen har varit väldigt snabba med att gripa honom och fixa mordvapnet och göra en teknisk undersökning av brottsplatsen. Sen motiv och allt annat vet jag inget om.
Citera
2009-08-13, 22:20
Medlem
Citat:
Nä det är ingen familjemedlem som är källa. Jag är helt säker på att D är gärningsman och jag kan inte se att någon hjälpte honom vid dådet. Polisen har varit väldigt snabba med att gripa honom och fixa mordvapnet och göra en teknisk undersökning av brottsplatsen. Sen motiv och allt annat vet jag inget om.

Om allt har gått så snabbt som du menar och att de visste vem gärningsmannen var direkt ....varför då hålla hemligt att hon blev skjuten?Nä,det där håller inte riktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in