2026-08-29, 15:54
Medlem
Jag har tänkt på en sak…
Läst hela den här tråden förut, lyssnat på ”Förhörsrummet” och ”En mörk historia”. Har även läst hela FUP:en - men allt detta var längesedan så jag ber om ursäkt om jag missat att detta tagits upp förut. MEN tuggummikulorna!
D fick inte ha sina färgglada tuggummikulor för att han inte skulle tugga upp alla på en gång. Dom var därför inlåsta i vapenskåpet. En natt när David knackar på hos C står han och tuggar på tuggummi. Han sträcker även fram en kula till C och ber henne ge den till Lottie som en ursäkt från honom. Visst kan han väl ha fått tuggummi, men jag tycker det känns som att han varit och hämtat dom själv. Alltså kunde han kombinationen till kassaskåpet med nyckeln till vapenskåpet.
Inga nyheter i sig. Han hade ju även delar av koden uppskriven, men jag har hela tiden tänkt ”Hur fick han tag på tuggummikulorna”?
Detta är inget som tas upp i förhören heller. Hade dom frågat P och T om han fått tuggummi den natten och dom sagt nej hade det ju också varit bevis på att han kunde ta sig in i skåpet.
Inget som förändrar storyn eller ger bevis på att någon annan var inblandad, men har haft svårt att släppa det.
Citera
2026-09-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sellep
Han är ute!! länge sedan han kom ut. han har sambo.

Hur vet du det? Vem är han? Vad är hans namn mm?
Citera
2026-09-14, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sellep
Han är ute!! länge sedan han kom ut. han har sambo.

Han är inte ute? Det heter öppenvård
Citera
2026-09-15, 11:07
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi2025
Han är inte ute? Det heter öppenvård

Man är väl ute om man har öppenvård?
Citera
2026-09-15, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Man är väl ute om man har öppenvård?

Det är öppen rättspsykiatrisk vård. Tvångsvård men i öppen form. Måste fortfarande följa chefsöverläkarens bestämmelser etc
Citera
2026-09-16, 08:19
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi2025
Det är öppen rättspsykiatrisk vård. Tvångsvård men i öppen form. Måste fortfarande följa chefsöverläkarens bestämmelser etc

Jojo, men det är ju som att säga att man sitter inne om man har villkorligt. Man är ju ff ute i samhället och kan ställa till det om andan faller på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in