2009-08-06, 12:34
Medlem
J*ne Juhlin som skrev på fejjan att hon var "bonussyster" till lottie bor på samma gata som lottie. kanske dom är barndomsvänner.
Citera
2009-08-06, 12:34
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det kan ju också ha varit att han "bara" var extremt jobbig. Det behöver inte nödvändigtvis handla om sex.

Exakt, att en bror o en syster bråkar som fan och har djupa antipatier mot varann i den åldern är knappast ovanligt.
+ är lillebror störd så kan en kommentar får det hela att spåra ur rejält.
Citera
2009-08-06, 12:35
Medlem
Jag står nog rätt fast i min teori om att det har med syskonrivalitet att göra. GM har fått höra hur duktig systern är och hur han borde vara mer som henne. Han kände sig inte lika älskad och byggde upp ett hat mot sin syster. Eventuella motgångar skyllde han på henne och till slut bestämde han sig för att ha ihjäl henne. Jag tror inte att detta var en stundens ingivelse utan något han har funderat på över en viss tid.
Citera
2009-08-06, 12:38
Medlem
calvinclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Jag står nog rätt fast i min teori om att det har med syskonrivalitet att göra. GM har fått höra hur duktig systern är och hur han borde vara mer som henne. Han kände sig inte lika älskad och byggde upp ett hat mot sin syster. Eventuella motgångar skyllde han på henne och till slut bestämde han sig för att ha ihjäl henne. Jag tror inte att detta var en stundens ingivelse utan något han har funderat på över en viss tid.

Speciellt nu när hon tog studenten i somras så fick hon nog rätt mycket mer uppmärksamhet än vanligt och det blev för mkt för lille D***..
Citera
2009-08-06, 12:41
Medlem
BallaLinas avatar
Ur KVP
http://www.kvp.se/nyheter/1.1662714/hon-var-sa-otroligt-glad

Familjegården består av flera byggnader och platsen kvinnan hittades på ska inte ligga långt ifrån hennes eget rum.
- Vi anser att vi vet var hon mördades även om vi inte kan säga det på decimetern, säger Mats Hägg.
Under gårdagen obducerades den 19-åriga kvinnan och det har gett polisen en klar uppfattning om dödsorsaken.
- Det handlar inte om sexuellt våld
, förklarade polisens presstalesman Håkan Lindholm.
Citera
2009-08-06, 12:56
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Ur KVP
http://www.kvp.se/nyheter/1.1662714/hon-var-sa-otroligt-glad

Familjegården består av flera byggnader och platsen kvinnan hittades på ska inte ligga långt ifrån hennes eget rum.
- Vi anser att vi vet var hon mördades även om vi inte kan säga det på decimetern, säger Mats Hägg.
Under gårdagen obducerades den 19-åriga kvinnan och det har gett polisen en klar uppfattning om dödsorsaken.
- Det handlar inte om sexuellt våld
, förklarade polisens presstalesman Håkan Lindholm.

Ej sexuellt, då bör det ju vara ett vanligt våldsbrott, men sen vad motiven är det kan man fråga sig!
Citera
2009-08-06, 12:56
Medlem
BallaLinas avatar
En begäran om offentlig försvarare för den anhållne anhörige lämnades på torsdagsmorgon till Ystads tingsrätt.
Men försvararen, advokat Jörgen Malmunger, som vid lunchtid var på väg till Ystad för att träffa sin klient, hade då just ingen kommentar att lämna.

Ni som är insatte i rättsprocessen.
Får alla misstänkta en försvarare på en gång?
Eller i vilket skede får man det?
Citera
2009-08-06, 12:57
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Ej sexuellt, då bör det ju vara ett vanligt våldsbrott, men sen vad motiven är det kan man fråga sig!

Kan ju va så enkelt att det gick för långt bara.....
Citera
2009-08-06, 12:59
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Kan ju va så enkelt att det gick för långt bara.....

Precis vad jag menar!

Men bara för att minstingen sitter anhållen så betyder ju inte det att han är GM, men skulle han vara det så ligger min teori precis som du säger - att ett bråk eller så gick för långt!
Citera
2009-08-06, 13:02
Medlem
Citat:
En begäran om offentlig försvarare för den anhållne anhörige lämnades på torsdagsmorgon till Ystads tingsrätt.
Men försvararen, advokat Jörgen Malmunger, som vid lunchtid var på väg till Ystad för att träffa sin klient, hade då just ingen kommentar att lämna.

Ni som är insatte i rättsprocessen.
Får alla misstänkta en försvarare på en gång?
Eller i vilket skede får man det?

Man blir tillfrågad om man vill ha en förordnad sig vid 24:8-förhöret.
Citera
2009-08-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingaling
Har läst allt men inte skrivit än. Bild på D finns i Lotties bilddagbok, 28/3 i år. Känns dock som en gammal bild för han ser inte ut som 15 år.

EDIT: Direktlänk http://munkglass.bilddagboken.se/p/show.html?id=348902363&directlink=1

Med kommentar:
Citat:
Grattis bror på din 15årsdag, byxmyndig din gris
Senast redigerad av prot.HSP72 2009-08-06 kl. 13:07.
Citera
2009-08-06, 13:05
Medlem
calvinclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Precis vad jag menar!

Men bara för att minstingen sitter anhållen så betyder ju inte det att han är GM, men skulle han vara det så ligger min teori precis som du säger - att ett bråk eller så gick för långt!

Hans bror Tåni har själv sagt till sina närmaste att det var minstingen. Så det kan vi ju va 98% säkra på iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in