Jag har nu följt denna tråden ett par dagar och TACK för att ufona som bara dillade skit är bortrensade.
Jag finner det mycket konstigt att en kille på 15 år klarar att sitta häktad så länge som han trots allt har gjort utan att bryta ihop.
1. Systern är mördad
2. Han är häktad för hennes död
3. Mamman kommer inte på häktesförhandlingen
Läste även i ett tidigare inlägg att han tillbringat tid hos en lärare efter att de hittat L, och att han då varit som vanligt.
Nu är väl kanske begreppet som vanligt, något helt annat för en person med dignos än en utan, men jag har även här mycket svårt att förstå detta.
Finns det någon apotekare eller doktor här på FB som kan uttala sig om huruvida medicineringen mot diagnosen kan trubba av honnom så att han inte fattar vad han gjort ( skulle då även vara intressant att få veta hur medicineringen påverkar honom).
Jag är intresserad av fakta.
Att killen tidigare har fått låna .22-an innebär väl inte att ingen annan i famlijen har haft vetskap om vart vapnet förvarades?
Det framgår ju inte heller på vilket vis vapnet har använts, har det varit i styvpappans sällskap, eller har killen lekt cowboy? det är ju viss skillnad där.
Om hon nu skjutits i ett rum, och därefter förflyttats, hur stor är sannorlikheten att han skulle kunna göra det :
1. själv
2. utan att någon märker något
Om hon nu sköts vid datorn, borde det väl blivit ganska grisigt där eller?
Om du skall döda någon med en .22a får du väl få skjuta personen i huvudet, eller?
(.22 är väl ganska klen kaliber, eller har jag fel?)
Hu komer det sig att ingen annan familjemedlem har sett hur det sett ut i datarummet?
Har GM tädat?
Skulle en 15 åring med diagnos, först i okontrollerad vrede skjuta sin syster, därefter städa och själv flytta kroppen så att ingen kan upptäcka något???
Som spiken i kistan kommer mammans beteende när hon hittade dottern, tror inte att många föräldrar skulle "hålla sig på avstånd", de lesta hade nog i förtvivlan försökt att få liv i sitt barn.
Något är lurt...
Jag tror att han kommer tillbaka till sin lärare senast på lördag, jag hoppas att han slipper komma "hem".
En helt annan fundering som dök upp är:
Vapnet borde väl vara förvarat i vapenskåp, och ej tillgängligt för andra än den som har licensen, dvs licensinehavaren bör ju kunna få lite problem även han, eller hur funkar sådant i ett sånt här fall?