2011-01-17, 19:52
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
I princip nej, du kan inte framställa centralstimulantia ifrån lagligt tillgängliga kemikalier utan en hel del dyr utrustning, och kan du ingen kemi ifrån början så är det ännu svårare.

Kolringar som sådana är svåra att improvisera. Vissa enstaka steg såsom HI/P reduktionen av ephedrin bör vara relativt enkla för en amatörknarkkemist, men ephedrin växer knappast på träd.

Det finns ju i ephedraväxten, så det kan diskuteras.
Citera
2011-02-04, 13:59
Medlem
Meth-sök på one pot metoden.
kan förfan kokas av en tioåring. explodera inte bara--föredrar o va utomhus
Citera
2011-02-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Shake and Bake-metamfetamin ska ju vara så enkelt att dra ihop en laddning av att vilken redneck som helst klarar av det? Den labbutrustning som behövs är väl i stort sett en PET-flaska?
One pot metoden
Citera
2011-06-15, 15:50
Medlem
xanax99s avatar
Uncle Fester´s bok skulle jag akta mig för då det finns oerhört mkt felaktigheter i den....

Böcker som du SKA ha tillgång till är:
Total Synthesis av strike (Suverän undergroundkemist, skaparen av Siten The Hive(stängt nu), fängslad, muckad och försvunnen)
P.I.H.K.A.L av kemiguden Alexander Shulgin
Merck (förteckning över en djävulsk massa kemiska föreningar etc, hur de reagerar etc...)
Alla finns på amazon för övrigt

Sen behövs ju labbutrustning för MINST 6000kr t ex omrörningsplatta med ställbar värme, destilleringsapparaturer bla bla...

Framförallt behövs dock LABBVANA så en bok med labbar i organisk kemi vore till sin fördel att ha gått igenom och utfört.

Oj höll på att glömma.... KEMIKALIER, köpta av swiy då...

Annars är väll bensaldehyd nästan the way to go, tillsammans med nitroetan (som ÄR svårt att få tag på för de flesta, ) + (metylamin(svårt att få tag på,går dock att göra,otrevligt att handskas med)alternativt cyclohexylamin) så ger det P2NP=Phenyl-2-Nitropropene som i sin tur kan reduceras till P2P=FENYLACETON har jag för mig.

Dock skall man ha klart för sig att allt detta innebär att handskas med JÄKLIGT otrevliga ämnen och görs bäst på en öde ö långt ut till havs pga lukt,giftighet etc...

Angående diverse shake´n´bake och one-pot-metoder så visst, men det finns oxå en anledning till att rednecken ni sett på cops är tandlös, har totalt 7 fingrar, en hy som ser ut som den exploderat för att inte tala om hans så kallade hjärna som numer inte ens skulle göra sig som mos på en tallrik.
Med andra ord SKIT IN - SKIT UT, går ej göra guld av bly etc......
Senast redigerad av xanax99 2011-06-15 kl. 15:55. Anledning: för övrigt
Citera
2011-06-15, 16:46
Medlem
Någon som har koll på möjligheterna att koka ihop vassare centralstimulantia av dagens RCs?

Nu för tiden finns det ju en hel del lättillgängliga samt oklassade ämnen med stor molekylär likhet till bra cstims.

Antar dock àtt jag inte är den enda som tänkt i dessa banor. Har det dykt upp ersättare motsvarande The Hive sedan det gick i graven var ämnet kan tänkas diskuteras?
Citera
2011-09-18, 03:30
Medlem
Största problemet i sverige när det gäller att syntetisera metamfetamin från efedrin är väl att det helt enkelt inte är värt det. Säg att du skaffar hundra gram efedrin. Det är väl en uppskattad kostnad på 10.000 kr eller så. Kanske så lågt som 5000 om man har tur. Sen måste du skaffa utrustning samt ett antal ämnen som klassas som prekursorer. Vilket också kostar pengar. Resultatet blir runt 30-40 gram metamfetamin. Något som kostar runt 3000-5000 kr på gatan.

Så frågan är helt enkelt om det är värt pengarna, tiden, sprängrisken, risken att åka dit för innehav av narkotikaklassade ämnen, innehav av prekursorer, förberedelse för drogtillverkning samt drogtillverkning när produkten är billigare att köpa färdig.

Ungefär som att köpa en ko för att få billigare mjölk. De enda droger jag kan tänka mig är billigare att framställa själv i så små mängder istället för att köpa på gatan är röka, alkohol och opium/morfin/heroin.
Citera
2011-10-17, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackie
Det är sånt man inte delar med sig av, plus att man inte ska bidra till att fler tjänar pengar på skiten i Sverige, samt för att det kan gå snett för tillverkaren (har en kompis som blev brännskadad och idag är vit/rosa fläckig, han hade tur som bara blev rosa och inte blev skadad värre, och han är ändå bra på att koka), dels för att det är olagligt.

Men ni som tänker testa ändå och har fått reda på hur man gör på riktigt, jag vill bara tala om för er att var beredda på följande: tjacket blir gult och fult om man inte använder "kemist renade" ingredienser, men det betyder inte att det är dåligt eller fel på något sätt. Och innan ni sätter igång bör alla nybörjare vara beredda på att era kläder och lägenhet kommer STINKA ett bra tag, det är inte lätt att vädra ut skiten hahahaha Så ska ni ha besök, ställ in det, och era grannar kommer kanske känna av lukten också, så se upp. Eller nej, åk fast för fan.

JAG SYSSLAR INTE MED TILLVERKNING AV SKITEN!!! JAG KOMMER INTE SVARA PÅ ERA PM!!!!!

PS: Det är dyrt att få tag på ingredienserna om man inte köper iaf häften av dem från utlandet.

Ser att inlägget är gammalt men väljer ändå att kommentera för de andra. Jag ser riktigt tydligt att den här personen åtminstone till större delen ljuger. Det är lustigt med hur mycket mytomaner det finns på FB, som trots okunskap ger sig in och leker kunskap.
Citera
2011-10-17, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GetInzide
Största problemet i sverige när det gäller att syntetisera metamfetamin från efedrin är väl att det helt enkelt inte är värt det. Säg att du skaffar hundra gram efedrin. Det är väl en uppskattad kostnad på 10.000 kr eller så. Kanske så lågt som 5000 om man har tur. Sen måste du skaffa utrustning samt ett antal ämnen som klassas som prekursorer. Vilket också kostar pengar. Resultatet blir runt 30-40 gram metamfetamin. Något som kostar runt 3000-5000 kr på gatan.

Så frågan är helt enkelt om det är värt pengarna, tiden, sprängrisken, risken att åka dit för innehav av narkotikaklassade ämnen, innehav av prekursorer, förberedelse för drogtillverkning samt drogtillverkning när produkten är billigare att köpa färdig.

Ungefär som att köpa en ko för att få billigare mjölk. De enda droger jag kan tänka mig är billigare att framställa själv i så små mängder istället för att köpa på gatan är röka, alkohol och opium/morfin/heroin.

Sprängrisk? Beror fortfarande på metod, om vi nu håller oss till reduktion av efedrin. Du vet, det finns olika reduktioner. Den med Li/HN3 (Nazi) är farlig, men knappast hydrogenering av esterfierad OH-grupp.

När det är c:a 100 mil till Holland där massproduktion av syntetiska droger görs i princip ostörd - sett till den svenska marknadens ändamål förvånande låga priser - så kan det tyckas vara onödigt med inrikes tillverkning.
Citera
2011-12-16, 10:36
Medlem
panelbeaters avatar
Alldeles för stor ansträngning alltså.
Det handlar ju om att framställa organiska substanser via föreningar osv.
Rent ekonomiskt går det inte ihop att tillverka i sverige. Det är ju bra.

Det som inte är bra är ju att det är enkelt att framställa t ex methcathinone. Som flera har konstaterat är giftigt att inta frekvent.
Bara man kan slippa höra missbrukare babbla om att dom har något nytt recept på meta från KTH. För det är bara skitsnack.
Citera
2011-12-27, 14:01
Medlem
likeithards avatar
Inget, verkligen inget? Är det så svårt att enkelt göra droger?
Citera
2011-12-28, 02:43
Medlem
slitavenburkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Inget, verkligen inget? Är det så svårt att enkelt göra droger?

Hahaha, nej, det är det faktiskt INTE alls!
Citera
2012-07-11, 02:07
Medlem
lilZer0s avatar
Kul tråd, har och är väldigt intresserad av kemi i allmänhet men dessvärre inte speciellt kunnig inom ämnet.. Men kom och tänka på en sak, om man skulle ha rent koffein i pulverform (inga bindningsmedel från tabletter osv, alltså 100% koffein), skulle man då kunna använda det för att tillverka någon mer frestande drog?

edit: kom och tänka på, pseudoeffedrin ska kunna användas för tillverkning av metamfetamin och detta finns väl i vanliga hälsokostbutiker som "bantningshjälp" eller "prestationshöjande" ?!!

I och för sig (har jag för mig) i form av piller, som då alltså innehåller en massa andra äckliga saker. Men om man skulle kulla alla märken som finns och deras innehållsförteckningar, så kan man kanske hitta en som gåra att extrahera ut (iaf någorlunda) rent pseudoeffedrin... ?
Senast redigerad av lilZer0 2012-07-11 kl. 02:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in