• 1
  • 2
2009-08-04, 01:09
Medlem
likeithards avatar
Det bara måste finnas några användbara centralstimulanter som är enkla att tillverka.
T.ex. ska ju metamfetamin (bathtub meth) och metakatinon vara relativt enkelt att framställa, även om det inte är något man gör hemma framför datorn utan riktig utrustning.

Jag eftersöker simpla framställningsmetoder, ungefär som när man kokar GHB av GBL och kaustiksoda. Sen får gärna prekursorerna vara lätta att införskaffa.

Vad jag skulle vilja med denna tråd, är att se ifall några kemikunniga personer möjligen vet om, eller t.o.m skulle kunna komma på några riktigt enkla instruktioner på hur man tillverkar olika centralstimulanter.
Det är dumt att inte dela med sig av sådan kunskap, eller hur?

För att visa vad jag menar följer här Swedish Infomanias omtalade amfetaminrecept:

Vi bryr oss inte om hurvida den metoden fungerar eller ej, många hävdar att den är felaktig.
Dessutom säljs inte VICK'S inhalatorer längre, i vilket fall inte rätt sort.

Men det är precis den här typen av "recept" jag efterfrågar, dvs något som vem som helst kan utföra. Är det ännu enklare är det inte heller dumt.

Vi hänger inte upp oss på prekursorer-problemet, vi hittar istället nya synteser och prekursorer om det behövs. Exempelvis startade någon en tråd nyss om att man skulle kunna tillverka amfetaminliknande substanser av paracetamol, hur svårt det är, eller om det över huvud taget fungerar vet jag inte. Men jag skulle inte bli förvånad om det faktiskt är möjligt på något sätt. Men ni förstår säkert vart jag vill komma. Här är tråden: https://www.flashback.org/showthread.php?t=959291

Förslag på centralstimulanter hittar ni här:

Citera
2009-08-04, 01:26
Medlem
Threadstones avatar
Om jag inte minns fel så används effedrin som prekursor vid framställning av ett antal centralstimulanter. Har för mig att man genom oxidation av effedrin kan framställa rätt många olika.
Men där slutar i stort sett mina kunskaper inom områder slut. Men jag vet att du är en riktig hobbykemist, så jag tänkte mest bidra med lite brainstormning.
Det kanske går att använda sig av cocciliana, det innehåller ju etylmorfin samt effedrin. Kanske går att göra någon form av hokuspokus pulver av det
Citera
2009-08-04, 01:27
Bannlyst
bättre att fråga och flytta den till kemiforumet
Citera
2009-08-06, 11:51
Medlem
likeithards avatar
Ja, någon vänlig moderator kanske har lust att flytta denna till kemi och pyroteknik? Lär väl kanske vara där man får flest svar.
Citera
2009-08-06, 14:27
Medlem
funkersteins avatar
Jag skulle nog säga att koka ihop droger är lika svårt som att baka kakor om du har rätt utrustning och kemikalier. Inklusive grundkunskaper i att hantera visp eller beräkna koncentrationer, beroende på om bakar kakor eller framställer droger.

Dessutom bör en del av oss aldrig baka kakor!
Citera
2009-08-06, 14:44
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadstone
Om jag inte minns fel så används effedrin som prekursor vid framställning av ett antal centralstimulanter. Har för mig att man genom oxidation av effedrin kan framställa rätt många olika.
Men där slutar i stort sett mina kunskaper inom områder slut. Men jag vet att du är en riktig hobbykemist, så jag tänkte mest bidra med lite brainstormning.
Det kanske går att använda sig av cocciliana, det innehåller ju etylmorfin samt effedrin. Kanske går att göra någon form av hokuspokus pulver av det

Nu är det lättare att få tag på Synefrin dock.. Går det att använda det på nåt sätt?
Citera
2009-08-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Det bara måste finnas några användbara centralstimulanter som är enkla att tillverka.
T.ex. ska ju metamfetamin (bathtub meth) och metakatinon vara relativt enkelt att framställa, även om det inte är något man gör hemma framför datorn utan riktig utrustning.

Jag eftersöker simpla framställningsmetoder, ungefär som när man kokar GHB av GBL och kaustiksoda. Sen får gärna prekursorerna vara lätta att införskaffa.

Vad jag skulle vilja med denna tråd, är att se ifall några kemikunniga personer möjligen vet om, eller t.o.m skulle kunna komma på några riktigt enkla instruktioner på hur man tillverkar olika centralstimulanter.
Det är dumt att inte dela med sig av sådan kunskap, eller hur?

För att visa vad jag menar följer här Swedish Infomanias omtalade amfetaminrecept:

Vi bryr oss inte om hurvida den metoden fungerar eller ej, många hävdar att den är felaktig.
Dessutom säljs inte VICK'S inhalatorer längre, i vilket fall inte rätt sort.

Men det är precis den här typen av "recept" jag efterfrågar, dvs något som vem som helst kan utföra. Är det ännu enklare är det inte heller dumt.

Vi hänger inte upp oss på prekursorer-problemet, vi hittar istället nya synteser och prekursorer om det behövs. Exempelvis startade någon en tråd nyss om att man skulle kunna tillverka amfetaminliknande substanser av paracetamol, hur svårt det är, eller om det över huvud taget fungerar vet jag inte. Men jag skulle inte bli förvånad om det faktiskt är möjligt på något sätt. Men ni förstår säkert vart jag vill komma. Här är tråden: https://www.flashback.org/showthread.php?t=959291

Förslag på centralstimulanter hittar ni här:

Metkatinon

http://paranormal.se/topic/metkatinon.html
Citera
2009-08-09, 20:19
Medlem
surfacings avatar
Mycket intressant. Jag har gått och grubblat på samma funderingar ett tag men jag är lite skeptiskt och velig. För det första är jag ingen vidare hejare kemi och vill helst veta vad jag sysslar med först, och sedan måste ju någon testa skiten.
Citera
2009-08-09, 20:48
Medlem
Jugulator2s avatar
Det krävs bra mycket kunskap, och lämplig utrustning, för att framställa
rena och säkra produkter! Hopkok är inget man ska ge till människor..

Har själv varit inne på amfetamintillverkning en gång i tiden, och la ner
det när jag fick klarhet om hur omständig "den riktiga" processen var!

Visst, det går att bara blanda ihop saker för att få fram ett visst
ämne.. Men biprodukter och katalysatorämnen, som självklart också bildas,
måste man ju ta bort om man inte tänkt ge pulvret till en fiende..?
Citera
2009-09-16, 20:10
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Ja, någon vänlig moderator kanske har lust att flytta denna till kemi och pyroteknik? Lär väl kanske vara där man får flest svar.

Lite sent, men vi provar.

Centralstimulantia -> Kemi och pyroteknik

/Moderator
Citera
2009-09-16, 22:56
Medlem
Jomazis avatar
I princip nej, du kan inte framställa centralstimulantia ifrån lagligt tillgängliga kemikalier utan en hel del dyr utrustning, och kan du ingen kemi ifrån början så är det ännu svårare.

Kolringar som sådana är svåra att improvisera. Vissa enstaka steg såsom HI/P reduktionen av ephedrin bör vara relativt enkla för en amatörknarkkemist, men ephedrin växer knappast på träd.
Citera
2009-09-16, 23:27
Medlem
ksms avatar
Det är väl bara att köra ?

Jag tror de använder Li/NH3 metoden i reportaget

http://methlabhomes.com/2008/09/meth...-to-cook-meth/

Jag har själv aldrig prövat dessa recept men så som jag uppfattat det så borde det funka. Vad tror ni?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in