amfetamin/metamfetamin liknande molekyler kan tillverkas från paracetamol. Vad ska staten göra nu? förbjuda paracetamol? som dom har gjort med effedrin. Vi vill tack läkemedels jättarna till att dom sparkar kemister från sina jobb samt att dom inte anställer. Därfor kan vi forska och öppna eget.
Intressant. Kan du utveckla lite hur det skulle gå till?
just nu kan jag inte utala mig om det. men det hela gör att paracetamol blir mer hydrofob och kan lättare pasera till CNS jämför på wiki paracetamol strukturen med amfetamine stora likheter.
just nu kan jag inte utala mig om det. men det hela gör att paracetamol blir mer hydrofob och kan lättare pasera till CNS jämför på wiki paracetamol strukturen med amfetamine stora likheter.
Är detta praktiskt genomförbart, eller är det endast hypotetiskt?
amfetamin/metamfetamin liknande molekyler kan tillverkas från paracetamol. Vad ska staten göra nu? förbjuda paracetamol? som dom har gjort med effedrin. Vi vill tack läkemedels jättarna till att dom sparkar kemister från sina jobb samt att dom inte anställer. Därfor kan vi forska och öppna eget.
Ok. Låter inte så troligt. Är det inte så att man alltid utgår från andra molekyler när man "tillverkar" en ny?
"jag vill knarka..!"
"alvedon då? meh, om man tar många?"
herregud.. det känns högst otroligt att det skulle gå smidigt, om det går ÖHT, att göra tjack av paracetamol.. i så fall hade ju nån gjort det för länge sen..
1 Jag säger inte att det är något som man gör hemma. 2 varför skulle inte andra kommit på det? jo det är inte den lättaste vägen. men det blir den lättaste vägen med förbjud på andra substanser. ni får låsa tråden om ni inte tror på mig. 3 det är amfetamin derevat dvs liknande substanser som man får. ni kan pussla ihop reaktionerna som blir mellan paracetamol och LiAlH4 mm. en annan sak varför gör inte 6 miljarder c4 och tnt samt nitroglycerine när alla har tillgång till ingredinserna det i vanliga butiker?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!