• 1
  • 2
2009-07-17, 09:48
Medlem
chemicalbrothers avatar
amfetamin/metamfetamin liknande molekyler kan tillverkas från paracetamol. Vad ska staten göra nu? förbjuda paracetamol? som dom har gjort med effedrin. Vi vill tack läkemedels jättarna till att dom sparkar kemister från sina jobb samt att dom inte anställer. Därfor kan vi forska och öppna eget.
Citera
2009-07-17, 09:54
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemicalbrother
amfetamin/metamfetamin liknande molekyler kan tillverkas från paracetamol.
Intressant. Kan du utveckla lite hur det skulle gå till?
Citera
2009-07-17, 10:00
Medlem
Jungles avatar
Tillverka tjack av paracetamol!?? vad har du fått den infon ifrån??
Citera
2009-07-17, 10:00
Medlem
chemicalbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Intressant. Kan du utveckla lite hur det skulle gå till?
just nu kan jag inte utala mig om det. men det hela gör att paracetamol blir mer hydrofob och kan lättare pasera till CNS jämför på wiki paracetamol strukturen med amfetamine stora likheter.
Citera
2009-07-17, 10:15
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
just nu kan jag inte utala mig om det. men det hela gör att paracetamol blir mer hydrofob och kan lättare pasera till CNS jämför på wiki paracetamol strukturen med amfetamine stora likheter.
Är detta praktiskt genomförbart, eller är det endast hypotetiskt?
Citera
2009-07-17, 10:33
Medlem
Citat:
amfetamin/metamfetamin liknande molekyler kan tillverkas från paracetamol. Vad ska staten göra nu? förbjuda paracetamol? som dom har gjort med effedrin. Vi vill tack läkemedels jättarna till att dom sparkar kemister från sina jobb samt att dom inte anställer. Därfor kan vi forska och öppna eget.

Ok. Låter inte så troligt. Är det inte så att man alltid utgår från andra molekyler när man "tillverkar" en ny?
Citera
2009-07-17, 13:39
Medlem
tapirs avatar
Om den liknar den kanske den kan ge ett fett rus ju! måste testa!

*krossar allt jag hittar i medicinskåpet och snortar* men hur det gick kan jag inte säga nu.......
Citera
2009-07-17, 13:47
Medlem
BigFatCones avatar
"jag vill knarka..!"
"alvedon då? meh, om man tar många?"

herregud.. det känns högst otroligt att det skulle gå smidigt, om det går ÖHT, att göra tjack av paracetamol.. i så fall hade ju nån gjort det för länge sen..
Citera
2009-07-17, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
i så fall hade ju nån gjort det för länge sen..
Exakt, du tror inte att någon annan av de drygt 6 miljarder människor som bor på planeten har tänkt på saken?
Senast redigerad av Kekambas 2009-07-17 kl. 15:23.
Citera
2009-07-17, 16:25
Medlem
likeithards avatar
Jag tycker tråden bör låsas om vi inte får bekräftat att det är möjligt att göra amfetamin/metamfetamin av paracetamol.
Citera
2009-07-17, 16:37
Medlem
Om kravet för att två ämnen ska anses "likna" varandra är att båda har en benzenring så har du otaliga kolväten att välja mellan.
Citera
2009-07-17, 17:24
Medlem
chemicalbrothers avatar
1 Jag säger inte att det är något som man gör hemma. 2 varför skulle inte andra kommit på det? jo det är inte den lättaste vägen. men det blir den lättaste vägen med förbjud på andra substanser. ni får låsa tråden om ni inte tror på mig. 3 det är amfetamin derevat dvs liknande substanser som man får. ni kan pussla ihop reaktionerna som blir mellan paracetamol och LiAlH4 mm. en annan sak varför gör inte 6 miljarder c4 och tnt samt nitroglycerine när alla har tillgång till ingredinserna det i vanliga butiker?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in