2009-08-03, 19:04
Medlem
Brutes avatar
Hej.

Någon gång under 2008 fick jag ett flygblad neddimpandes på hallmattan.

Det var inte reklam. Det var inte tryckt eller datorutskrivet.
Det var maskinskrivet. Ett välfyllt A4-blad.

Svårt att följa handlingen, dels p g a meningsuppbyggnaden och dels p g a alla tätskrivna rader. Men läsningen roade mig. Tankar började snurra.

I korta drag går brevet ut på att varna och sprida info om den gigantiska censur som försiggår i hemlighet i Sverige.

Vidare beskriver brevet bl a en händelse som skall ha utspelat sig under 1996, där svenska polisen till slut försöker befria oss från den beväpnade censuren av TV-stationerna. Det slutade i ett misslyckande där 123 svenska poliser miste livet.

Jag har valt att fota av brevet, då ocr-skanning eller avskrivande skulle frånta er möjligheten att uppleva typografi och layout.

Min första undran/förhoppning är om någon känner till något om det som beskrivs i brevet.

I andra hand är jag nyfiken på om någon annan här inne har fått något liknande brev. I så fall kan jakten på brevskrivaren starta.

Och självklart, finns du brevskrivare här inne; Träd fram!

Brevet (klickbart för full storlek):
http://geting.se/viewimage.php?image...-om-censur.jpg

//Brute
Citera
2009-08-03, 19:06
Bannlyst

Jag skulle mer än gärna vilja veta vilka som ligger bakom denna "sanning", samt hur man har fått dessa uppgifter. Tills dess är det dessvärre rent nonsens.
Citera
2009-08-03, 19:12
Medlem
U137s avatar
Ja vad ska man säga, detta är ytterligare ett bevis på att psykvården behöver ses över.

Förmodligen någon psyksjuk människa som satt sina nojjor på pränt. Det här är inte helt ovanligt.

Kompisen hade en stråltant i sin trappuppgång, hon hade fått ett ont öga till en av grannpojkarna och anmälde honom för allt möjligt. Bland annat för att han skulle stått utanför hennes fönster och skjuta strålar på henne. Det kan tilläggas att hon bodde på fjärde våningen
Citera
2009-08-03, 19:21
Medlem
Brutes avatar
Så klart HOPPAS jag på en mer intressant förklaring än att det just är en stackars psyksjuk som absolut inte har någon koppling till brevets innehåll.

Det som får en att fundera lite, är det faktum att brevet är ett original, alltså inte kopierat.

Hur många likadana har h*n skrivit?
Hur många olika brev har distribuerats? Vilka är mottagarna mer än jag?

//Brute
Citera
2009-08-03, 19:25
Medlem
Join the club:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=657659
Citera
2009-08-03, 19:27
Medlem
Detta är inget nytt fenomen med väldigt konspiratoriska brev, slarvigt skrivna på skrivmaskin och som sprids på detta viset. Det finns flertalet trådar här på FB med spekulationer om vem som ligger bakom.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=602649

För i övrigt undrar jag vad det är skrivet på för maskin. Det kan inte vara en matrisskrivare, för texten är inte prickig. Det kan inte vara en gammal datorskrivare, texten är för dålig för det. Det kan inte vara en gammal mekanisk skrivmaskin, texten är för fin för det.
Kan det måhända vara en elektrisk skrivmaskin, á la 80-tal?
Senast redigerad av Mansig 2009-08-03 kl. 19:32.
Citera
2009-08-03, 19:37
Medlem
Brutes avatar
Oj... Tack för upplysningen om en redan existerande tråd om dessa brev!
(Jag sökte faktiskt på censur och brev innan jag skapade denna)

Hur gör jag nu?

Kan någon MOD. lyfta in mitt inledande inlägg i existerande tråd?

Skall jag skriva in mitt inlägg själv i den andra tråden?

Vill ju inte stöka till det här på FB.

//Brute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in