• 1
  • 2
2008-04-13, 15:25
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Tja!
Har fått ett maskinskrivet konspirationsbrev hem istoppat mitt brevinkast.
Står typ att jag blivit utvald att få veta sanningen om Sveriges tillstånd.
Sverige styrs i själva verket sen 1996 av en diktatorisk skuggregering som kontrolerar media, polis etc. De har infört en censur och varje försök att slå ner sanningen om denna regering tystas ner. Regeringen håller tydligen på att sälja ut företag för egen vinning. Diverse kupp-försök har inträffat där människor dödats vilka beskrivs i brevet.
Intressant brev fast lite ´jobbigt att läsa verkar "free-stajlat" fram på en skrivmaskin. Undrar dock varför jag blivit utvald att veta sanningen?
Nån som fått likadana brev eller vet ngt om bakgrunden till dessa teorier?
Antagligen svävar jag nu i livsfara efter att offentlig gjort dessa teorier (stod nått sånt i brevet)...
Citera
2008-04-13, 16:16
Medlem
Sadomans avatar
Någon driver med dig. Finns inte en jäkel i det här landet som inte vet att regeringen håller på att sälja statens egendomar. Bra konspiration... Denna mystiska hjälpare sörjer tydligen statens senaste försäljning: Vin & Sprit. Något som gör mig själv ganska sur. Att sälja en kassa ko som Absolut?! Ren och skär idioti. Varför inte sälja Slottet, Vättern och Falukorven också? Tror din nya vän röstade på Moderaterna utan att veta att de har försäljning av statens tillgångar i sina stadgar...
Citera
2008-04-13, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Tja!
Sverige styrs i själva verket sen 1996 av en diktatorisk skuggregering som kontrolerar media, polis etc. De har infört en censur och varje försök att slå ner sanningen om denna regering tystas ner. Regeringen håller tydligen på att sälja ut företag för egen vinning. Diverse kupp-försök har inträffat där människor dödats vilka beskrivs i brevet.
Intressant brev fast lite ´jobbigt att läsa verkar "free-stajlat" fram på en skrivmaskin. Undrar dock varför jag blivit utvald att veta sanningen?
Antagligen svävar jag nu i livsfara efter att offentlig gjort dessa teorier (stod nått sånt i brevet)...

Vet att det har förekommit trådar om dessa märkliga brev tidigare på Flashback, fast det var ett litet tag sedan man hörde något om dem. Det mest troliga är att de är skrivna av en psykiskt instabil person - antagligen en av dem som tvingades ut i samhället när landstingen genomförde de stora reformationerna inom psykiatrin för ett antal år sedan...

Här är den sammanslagna tråden som behandlar ämnet:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=602649
Citera
2008-04-13, 19:32
Medlem
Citat:
Tja!
Varför har du inte scannat in/skrivit av brevet och laddat upp det för då?
Citera
2008-04-13, 21:14
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Varför har du inte scannat in/skrivit av brevet och laddat upp det för då?

Ingen scanner hemma ska försöka koma ihåg att ta med det till jobbet, så kan jag ordna det om intresse finns...
Citera
2008-04-13, 21:16
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Vet att det har förekommit trådar om dessa märkliga brev tidigare på Flashback, fast det var ett litet tag sedan man hörde något om dem. Det mest troliga är att de är skrivna av en psykiskt instabil person - antagligen en av dem som tvingades ut i samhället när landstingen genomförde de stora reformationerna inom psykiatrin för ett antal år sedan...

Här är den sammanslagna tråden som behandlar ämnet:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=602649

Ja ta mej fan är nog samma skribent fast texten skiljer sig lite. Samma stavning av ordet cencur tom..
edit: såg att texten stmde mer med steelnations variant från 2008 (senare i tråden) det är samma brev...
Senast redigerad av MADEofSTONE 2008-04-13 kl. 21:20.
Citera
2008-04-14, 10:09
Medlem
Kn Kroks avatar
Bra där Sadoman!

Statsmonopol på Falukorv är ju för faen livsnödvändigt!
Citera
2008-04-15, 10:56
Medlem
avarices avatar
haha, rolig teori, kul att höra nått svenskt
Citera
2008-05-16, 20:27
Medlem
Du är inte den ända.
Jag fick ochså brevet det var två sidor (bak och fram) och på baksidan var det en täckning som visade hur regerings-männen dödade folk i en källare eller nåt....
Citera
2008-05-17, 01:53
Medlem
Krafses avatar
Förmodligen en som går och tror på alla konspirationer han kommer över och vill varna folk.
Sicken hjälte haha!
Citera
2008-05-18, 20:02
Medlem
SafleBouges avatar
Citat:
Tja!

Jag fick ett likadant (maskinskrivet och samma tema, kommer tyvärr inte ihåg exakt) . Jag avfärdade det direkt som ett skämt.
Bor du möjligtvis i Solna?
Citera
2008-05-18, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SafleBouge
Jag fick ett likadant (maskinskrivet och samma tema, kommer tyvärr inte ihåg exakt) . Jag avfärdade det direkt som ett skämt.

Antagligen är det så illa att den som har författat de här breven inte ser det som ett skämt, utan snarare tror att det verkligen är så. Man kan ju bara undra vad sådana människor kan vara kapabla till när deras psykoser går över gränsen...

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in