2011-02-17, 16:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mina antaganden bygger på händelsen vid Öja kvarn.

Citat:
Ursprungligen postat av Dimple
Av ren nyfikenhet så undrar jag vad du bygger dina antaganden på? Eftersom du inte kände honom.

Nej det är helt riktigt. Jag kände inte honom. Har aldrig träffat mannen ifråga.

Jag bygger mina antaganden på det han gjorde vid Öja kvarn då han mördade Olsson samt alla dessa PM jag har erhållit om GM. Dessa kommer från folk som kände honom men inte själva vill skriva i tråden.
Senast redigerad av Skaraborg2 2011-02-17 kl. 16:54.
Citera
2011-02-17, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej det är helt riktigt. Jag kände inte honom. Har aldrig träffat mannen ifråga.

Jag bygger mina antaganden på det han gjorde vid Öja kvarn då han mördade Olsson samt alla dessa PM jag har erhållit om GM. Dessa kommer från folk som kände honom men inte själva vill skriva i tråden.

Köper det. Jag tycker och vill säga att det är förkastligt med mördare. Var mest nyfiken på hur du kunde döma nån du inte sett eller träffat. Nu vet jag att du dömer på hörsägen...o såna, min vän....kastar oftast första stenen.
Citera
2011-02-17, 17:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hörsägen?

Citat:
Köper det. Jag tycker och vill säga att det är förkastligt med mördare. Var mest nyfiken på hur du kunde döma nån du inte sett eller träffat. Nu vet jag att du dömer på hörsägen...o såna, min vän....kastar oftast första stenen.

Ja nu vet jag inte om man kan kalla detta för hörsägen som han begick 1974. Detta finns att läsa både i Polisen griper in samt i en mängd tidningsartiklar.
Citera
2011-02-17, 17:18
Bannlyst
Citat:

I min värld så är icke upplevt=hörsägen.
Citera
2011-02-17, 18:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Hörsägen"?

Citat:
I min värld så är icke upplevt=hörsägen.

Okay. Förstår vad du menar. Då dömer också det svenska domstolsväsendet delvis efter "hörsägen" eftersom vare sig domare, försvarare, åklagare eller nämndemän var med när något brott har begåtts. Även i de flesta fall när journalister och författare skriver om t.ex. olika brottsliga handlingar så blir det också efter "hörsägen".
Senast redigerad av Skaraborg2 2011-02-17 kl. 19:00.
Citera
2011-02-17, 22:21
Bannlyst
Citat:
Okay. Förstår vad du menar. Då dömer också det svenska domstolsväsendet delvis efter "hörsägen" eftersom vare sig domare, försvarare, åklagare eller nämndemän var med när något brott har begåtts. Även i de flesta fall när journalister och författare skriver om t.ex. olika brottsliga handlingar så blir det också efter "hörsägen".

Snälla söta rara. Säg inte att du sätter ett likhetstecken mellan dina påståenden....jag som i min enfald trodde att begåvningsreserven höll till i cannabisforumet. Gör om gör rätt!
Citera
2011-02-21, 12:05
Medlem
Som jag tidigare beskrivit hade jag ett "ofrivilligt" umgänge med Lars pga. våra föräldrars vänskap och mitt samlade omdöme om honom från den tiden är så långt ifrån trevlig man kan komma...
Citera
2011-03-02, 00:28
Medlem
Citat:
Vi kan väl enas om att en som mördar en annan inte har alla hästar hemma...Lars, bus-lasse...som person i vardan..var rätt trevlig. Det är min högst privata uppfattning...,

Måste säga att jag blev ganska chockad å mkt förvånad över att mordet på min far fortfarande diskuteras. Jag kan inte ens börja försöka beskriva det helvete den ni kallar "bus-Lars" skapat för mig å min familj. Fanns många som villigt för en ganska billig peng hade mördat min fars mördare åt mig (när L han ännu levde).....men jag valde att låta honom våndas tills han dog i droghelvetet.....att han dock lyckades mörda ännu en människa (i Klarabergstunneln 1984) gör att jag ibland önskar att mina "vänner" skurit halsen av honom (innan1984). Öjakvarn förblir dock ett positivt minne för mig .../S (son), K (syster) S (moder o hustru till Hans).

En sak jag dock riktigt inte kan släppa är vad som hände med tjejen som var med min faders mödare?
Citera
2011-03-02, 18:34
Medlem
Sen undrar jag vem du är "Skaraborg" och varför du rotar i min faders mördares bakgrund?
Min far är död mördaren är död....låt det för h-te vara! Du har aldrig skänkt hans offer en tanke eller....sanslöst!!!
Citera
2011-03-02, 19:34
Medlem
RetroPixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huracan
Sen undrar jag vem du är "Skaraborg" och varför du rotar i min faders mördares bakgrund?
Min far är död mördaren är död....låt det för h-te vara! Du har aldrig skänkt hans offer en tanke eller....sanslöst!!!

Läs inte tråden om du far illa av det, simple as that.
Forumsavdelningen heter Kriminalhistoria och det är sådant vi diskuterar här. Oftast för att vi finner det intressant helt enkelt.
Citera
2011-03-06, 19:33
Medlem
Citat:
"Hej. Jag vet lite grann om den unge mördaren i Flen. Har kollat upp det här mordet och har frågat runt bland gamla Flensbor.. Mördaren kallades för Bus-Lars. Han var en småkriminell strulputte och kom ifrån en trasig familj. Efter mordet hamnade Lars på ett mentalsjukhus i södra Sverige. När Lars var i 30-års åldern återvände han till Flen. Efter ett par års knarkande hittades han död i en trappuppgång. Död av överdos.
Jag har försökt att luska ut vem flickan som var med om mordet är men får inte fram något. Hälsningar XX."

Tragisk tråd. Däremot en lite rolig historia om hur Lasse-Bus hittades i trappuppgången.
En god vän till mig var det som hittade honom. Det var under fest i flen, vill jag minnas, som min kompis hittade honom. Anledningen till att han var i trappuppgången var att han efter mkt öl och en dålig kebab blev akut skitnödig. Han gick därför in i trappuppgången för att uträtta sina behov. Tror inte han vart mindre nödig av synen han möttes utav
Senast redigerad av Estwing 2011-03-06 kl. 19:41.
Citera
2011-03-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetroPixel
Läs inte tråden om du far illa av det, simple as that.
Forumsavdelningen heter Kriminalhistoria och det är sådant vi diskuterar här. Oftast för att vi finner det intressant helt enkelt.

Behöver inget kvasipsykologiskt dravel om vad jag skall och inte skall anse eller tycka kring skrivelser om min pappas död. Om du inte fått en närstående mördad bör du inte öppna käften/skriva ngt kring det överhuvudtaget. Att ni är många därute som "går igång" på kriminalitet är jag fullt medveten om. Få av er vet dock vad det innebär att drabbas av det ni finner så fascinerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in