2009-08-04, 00:40
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stryop
Aldrig på jorden att mina barn skulle få uppleva något så fruktansvärt! Något av djävulens värk! Vill du att dina barn ska få uppleva Män som är ihopp med Män, nakna som påklädda. Nakna kvinnor, tatueringar,färgat hår,sjuk stereotyp,bröst,hångel,kedjor,läder, poliser, musik,obehagliga människor, hat,kärlek. Uscha. TS, tänk ett steg längre. Du var i dina barns sitts. Skulle DU vilja se paraden?
Instämmer helt, det känns otroligt "gammalmodigt" att förbjuda sina barn för Pride-festivalen. Herregud haha.
Citera
2009-08-04, 05:36
Bannlyst
Nej, skulle aldrig utsätta mitt barn för det med avskyvärda och degenerata med mänskligheten. Perversioner, sexuell besatthet, motbjudande transor och förvirrade flator. Nej fyfan, det är ett vidrigt spektakel som aldrig borde sett solljuset till att börja med.
Citera
2009-08-04, 06:13
Medlem
MUFCFelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stryop
Aldrig på jorden att mina barn skulle få uppleva något så fruktansvärt! Något av djävulens värk! Vill du att dina barn ska få uppleva Män som är ihopp med Män, nakna som påklädda. Nakna kvinnor, tatueringar,färgat hår,sjuk stereotyp,bröst,hångel,kedjor,läder, poliser, musik,obehagliga människor, hat,kärlek. Uscha. TS, tänk ett steg längre. Du var i dina barns sitts. Skulle DU vilja se paraden?

Tänk ett steg längre. Lär dig skriva korrekt svenska.
Citera
2009-08-04, 06:49
Medlem
n00bStylEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murrvin
Jag tycker att det är fel att framställa homosexualitet som något "hippt"/bra/acceptabelt.

Om jag hade barn skulle jag aldrig få för mig att ta med dom dit, man vill väl inte att ens unge ska bli bög.

kan bara hålla med. har personligen inget imot homosexuella, men vill dom böga sej kan dom iaf hålla sej utom synhåll.
Citera
2009-08-04, 08:38
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Självklart ska barnen inte delta/titta på ett av Sveriges sämsta sidor som kommer med all politisk korrekthet. Det finns ingen anledning att titta på störda människor, då kan man gå på freakshow eller mentalsjukhus. Att någon är homosexuell är inget speciellt i sig men när denna bekräftelsen urartar i att män/kvinnor/mellanting har på sig klänningar, tighta rosa läderkläder och går runt och skanderar sin unikhet på ett högljutt sätt. Detta är inte friskt på något vis och ska inte uppmuntras.
Precis min åsikt. Visst är det kul med fest och parad men när det i grund och botten bara handlar om folk som vill ha uppmärksamhet och som ett sätt för politiker och andra att framstå som toleranta personer så kan det lika gärna kvitta.
HBT-personer är en del av Sverige idag och acceptansen är i jämförelse väldigt hög. Jag kan förstå att man vill demonstrera/ha parad i länder där det inte är särskilt accepterat men i Sverige får de gifta sig och om jag inte minns fel även skaffa barn.
Citera
2009-08-04, 09:11
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postal
Jag vet faktiskt inte varför människor får olika sexualiteter. Men hur som helst så spelar det ingen roll om mitt barn blir bög eller hetero.

Om du inte vet, hur kan du du skriva: "Det är knappast något pride-festivalen kommer påverka tror jag."?
Citera
2009-08-04, 09:13
Medlem
Maledictuss avatar
Jag undrar hur bögarna och flatorna skulle se på en "hetro-parad"...
Citera
2009-08-04, 10:32
Medlem
postals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Om du inte vet, hur kan du du skriva: "Det är knappast något pride-festivalen kommer påverka tror jag."?
Därför att jag inte tror det. Men jag vet, som sagt, inte.
Citera
2009-08-04, 12:35
Medlem
feed-mes avatar
Pride är enbart till för att ändra på könsrollerna och vill påpeka att homosexualitet skulle vara något naturligt.

Har man sex i samma rum som ett spädbarn eller visar ett barn porr är det lika fel, för man vet inte hur starka intryck det gör på barnet och därför är pride inte heller lämpligt för barn med tanke på att de uppmanar till otukt.
Citera
2009-08-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Jag undrar hur bögarna och flatorna skulle se på en "hetro-parad"...
Ni har en heteroparad 365 dagar om året då ni bl.a. har privilegiet hålla hand med personen ni tycker om utan att bli verbalt attackerade av bigotter.
En sådan simpel sak kan folk inte unna oss.
Det finns många som är rädda för att visa sin kärlek i offentligheten med rädsla för att bli misshandlade och få glåpord efter sig.
Paraden är det enda underbara undantaget på året då folk vågar.

Det här är en parad full av kärlek.
Man marscherar för jämställdhet, emot hatbrott och mycket annat.

Hur ni kan få det här till något negativt är "beyond me".
Citera
2009-08-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av georgechamoun
Ni har en heteroparad 365 dagar om året då ni bl.a. har privilegiet hålla hand med personen ni tycker om utan att bli verbalt attackerade av bigotter.
Det finns många som är rädda för att visa sin kärlek i offentligheten med rädsla för att bli misshandlade och få glåpord efter sig.

Förstår du inte att paraden späder på fördomsdrycken när det springer runt halvnakna män/kvinnor/transvestiter i färgglada kläder, dansar, hånglar och fånar sig? Det behövs ingen cirkus för att sexuellt rubbade/oliktänkande ska bli accepterade, tvärtom. Desto mer HBT-personerna fjompar sig desto mer skiljer de sig från den breda massan och klyftor skapas.
Citera
2009-08-04, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av georgechamoun

Stackars lilla missförstådda bög . Enligt wikipedia är en parad följande: En parad är ett tåg av människor i något festligt sammanhang, gärna med musikaliskt ackompanjemang. Personerna kan även vara utklädda.
Jag har inte sett någon heteroparad på sistone, har du? Nej, skulle inte tro det. Det behöver inte finnas några heteroparader, och inte heller några bögparader. Om jag ska vara ärlig så vill en majoritet av Sveriges befolkning inte se när ni bögar slaskar med varandra offentligt, så att ni tvingas att vara avhållsamma ser jag bara som något positivt.

Det är inte en parad full av kärlek. Det är en parad full av perversioner, fetsicher och vidriga styggelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in