2009-08-03, 01:00
Bannlyst
Någon frågade när Pride-paraden är och fick veta att den redan varit. Hela familjen med barn skulle dit så det får vänta ett år, vi började diskutera igen om det är lämpligt för barn som tar intryck och vill göra likadant som vuxna. Bebisar kan följa med och ha hörselskydd, sedan bör det vänta tills dom är vuxna att förstå det är roliga men på distans?
Citera
2009-08-03, 01:53
Medlem
Payn3s avatar
Jag var med familjen på "mini" semester i huvudstaden och hade varit på gröna lund när jag var ~13, När vi var färdiga och skulle åka kom ett helt gäng poliser på hästar och vi funderade på vad fasen det var frågan om, efter poliserna kommer ett helt gäng med vad jag hoppas var kvinnor som sprang och flashade boobsen.

Kul tänkte jag ung och kåt som man var, efter en stund kommer något jag aldrig kommer glömma, en lång tjej med bondage-outfit fram och pussar mig på kinden och säger "du var en söt en" med basröst.. jag grät hela vägen hem..

Kommer man ifrån en sketen håla i norrbotten som knappt något hört talas om så vet man inte så mycket om homosexuella och allt som tillhör, jag är homofob sedan den dagen..
Citera
2009-08-03, 10:50
Medlem
Gunjas avatar
Homosexualitet är ju en psykisk sjukdom så det är väl likställt med att låta barnet vistas på ett mentalsjukhus, och det säger väl sig självt att det inte är någon hit direkt.
Citera
2009-08-03, 10:51
Medlem
Flärps avatar
Pride är inte lämpligt för någon, anser jag.

Observera också att jag inte har något emot homosexualitet.
Citera
2009-08-03, 12:18
Medlem
Murrvins avatar
Jag tycker att det är fel att framställa homosexualitet som något "hippt"/bra/acceptabelt.

Om jag hade barn skulle jag aldrig få för mig att ta med dom dit, man vill väl inte att ens unge ska bli bög.
Citera
2009-08-03, 12:24
Medlem
Känns väl som att det kan vänta tills de är i mellersta tonåren i alla fall. Många frågor om saker och ting som kommer lite väl tidigt annars, om du frågar mig. De kan gott få leva i sin barna-värld ett tag till. Förr eller senare ramlar det ändå på dem.

*Nä, jag låter inte en 4-åring surfa på porr heller*
Citera
2009-08-03, 12:24
Medlem
Stryops avatar
Aldrig på jorden att mina barn skulle få uppleva något så fruktansvärt! Något av djävulens värk! Vill du att dina barn ska få uppleva Män som är ihopp med Män, nakna som påklädda. Nakna kvinnor, tatueringar,färgat hår,sjuk stereotyp,bröst,hångel,kedjor,läder, poliser, musik,obehagliga människor, hat,kärlek. Uscha. TS, tänk ett steg längre. Du var i dina barns sitts. Skulle DU vilja se paraden?
Citera
2009-08-03, 12:27
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Äh, det är väl ingen fara?

Varför är detta fortfarande så laddat för så många människor?
Citera
2009-08-03, 12:28
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stryop
Aldrig på jorden att mina barn skulle få uppleva något så fruktansvärt! Något av djävulens värk! Vill du att dina barn ska få uppleva Män som är ihopp med Män, nakna som påklädda. Nakna kvinnor, tatueringar,färgat hår,sjuk stereotyp,bröst,hångel,kedjor,läder, poliser, musik,obehagliga människor, hat,kärlek. Uscha. TS, tänk ett steg längre. Du var i dina barns sitts. Skulle DU vilja se paraden?

+1
Citera
2009-08-03, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murrvin
Jag tycker att det är fel att framställa homosexualitet som något "hippt"/bra/acceptabelt.

Om jag hade barn skulle jag aldrig få för mig att ta med dom dit, man vill väl inte att ens unge ska bli bög.

Men läste du inte payn3´s inlägg barn blir ju homofober av pridefestivalen.

Annars tycker jag att det inte skadar så länge barnet har en sund syn på homosexuelitet från första början. Om ungen är homofil/fob kanske det inte är så lyckat att exponera den för så mycket gayness på en gång. Tycker inte man ska sätta skygglappar på barnen men man får ta det i små doser.
Citera
2009-08-03, 13:26
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murrvin

Så du skulle inte ta med barnen till Liseberg heller för att du inte vill att de ska bli gröna kaniner?
Citera
2009-08-03, 13:31
Medlem
Maledictuss avatar
Jag skulle aldrig ta mina barn dit, lika lite som jag skulle ta dem till en nazistdemonstation. Vissa saker bör barn inte uppleva helt enkelt...

Och ja, det är MIN åsikt, inte något universell sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in