Självklart ska barnen inte delta/titta på ett av Sveriges sämsta sidor som kommer med all politisk korrekthet. Det finns ingen anledning att titta på störda människor, då kan man gå på freakshow eller mentalsjukhus. Att någon är homosexuell är inget speciellt i sig men när denna bekräftelsen urartar i att män/kvinnor/mellanting har på sig klänningar, tighta rosa läderkläder och går runt och skanderar sin unikhet på ett högljutt sätt. Detta är inte friskt på något vis och ska inte uppmuntras.
Självklart ska barnen inte delta/titta på ett av Sveriges sämsta sidor som kommer med all politisk korrekthet. Det finns ingen anledning att titta på störda människor, då kan man gå på freakshow eller mentalsjukhus. Att någon är homosexuell är inget speciellt i sig men när denna bekräftelsen urartar i att män/kvinnor/mellanting har på sig klänningar, tighta rosa läderkläder och går runt och skanderar sin unikhet på ett högljutt sätt. Detta är inte friskt på något vis och ska inte uppmuntras.
Jag önskar att mina föräldrar hade tagit mig dit när jag var yngre. Nu så var jag där för första gången i mitt liv vilket resulterade i obehagskänslor och så. Jag har absolut ingenting emot HBT-personer per se. Men det är något som framställts som dåligt i hela mitt liv och just den här dagen så spelar ju många på stereotyper vilket gjorde att jag kände mig så obekväm. De enda män jag träffat på i princip har ju varit av macho-karaktär och när man ser en man i kjol. Ja då blir det nåt konstigt.
Kan säga att det var nyttigt för mig att se allt det här så att jag inte går runt och tror att jag inte är fördomsfull alls. Sen har jag ju homosexuella och bisexuella kompisar av båda könen och med dem känns det inte alls konstigt med dem. Men de klär sig ju normalt och beter sig förutom sexualiteten som sin könsroll säger åt dem att bete sig.
Cred till alla bögar och flator mm som vågar stå för att dom är det. Jag skulle nog inte våga det.
Om jag någonsin får barn kommer jag absolut ta med dem dit.
Sen om ens barn blir bög eller flata. Det är knappast något pride-festivalen kommer påverka tror jag. Oavsett vilken sexualitet mitt barn får kommer jag stötta det till 100%.
Jag önskar att mina föräldrar hade tagit mig dit när jag var yngre. Nu så var jag där för första gången i mitt liv vilket resulterade i obehagskänslor och så. Jag har absolut ingenting emot HBT-personer per se. Men det är något som framställts som dåligt i hela mitt liv och just den här dagen så spelar ju många på stereotyper vilket gjorde att jag kände mig så obekväm. De enda män jag träffat på i princip har ju varit av macho-karaktär och när man ser en man i kjol. Ja då blir det nåt konstigt.
Kan säga att det var nyttigt för mig att se allt det här så att jag inte går runt och tror att jag inte är fördomsfull alls. Sen har jag ju homosexuella och bisexuella kompisar av båda könen och med dem känns det inte alls konstigt med dem. Men de klär sig ju normalt och beter sig förutom sexualiteten som sin könsroll säger åt dem att bete sig.
Cred till alla bögar och flator mm som vågar stå för att dom är det. Jag skulle nog inte våga det.
Om jag någonsin får barn kommer jag absolut ta med dem dit.
Sen om ens barn blir bög eller flata. Det är knappast något pride-festivalen kommer påverka tror jag. Oavsett vilken sexualitet mitt barn får kommer jag stötta det till 100%.
Så du tror att homosexualitet bara är förutbestämt?
Herregud vad trångsynta enkelspåriga bönder det var som skrev i denna tråden..."vill inte ta med mitt barn till pride för att denne kan bli bög" men vafan lider du av , läs en bok vettja, du kanske lär dig nått...tragiskt att se folks sjuka människosyn. Pride är en festival/karneval...folk klär ut sig och bjuder lite extra på sig då, inte så att många av de som går i festivalen klär sig i vardagslivet likadant som på pride.
O va fan gör det någon om en annan är homosexuell, hur fan skulle ni straighta känna er om folk kom och hacka på er för att ni är straight? Och kom inte med massa dravel om att det inte är normalt och naturligt, så länge man inte går och skadar andra så borde man inte gå och hata, inte fair play alls...
Nej, jag hade inte tagit mina barn dit. Att se halvnakna män i läder och kvinnokläder samt allt annat som föregår där är inte lämpligt för mindre barn. Hade de varit äldre (över 13) så hade de fått dra dit om de ville. Jag tycker att bögar ska få leva hur de vill och att de ska accepteras i samhället, men att späda ännu mer på fördomarna folk har och anordna jippon som just Pridefestivalen för att det är "inne" och PK med homofili och allt som har att göra med det är bara idiotiskt. Hur hade de tänkt att de skulle accepteras om de klär ut sig i stringkalsonger och dansar runt på gatorna som idioter?
Aldrig på jorden att mina barn skulle få uppleva något så fruktansvärt! Något av djävulens värk! Vill du att dina barn ska få uppleva Män som är ihopp med Män, nakna som påklädda. Nakna kvinnor, tatueringar,färgat hår,sjuk stereotyp,bröst,hångel,kedjor,läder, poliser, musik,obehagliga människor, hat,kärlek. Uscha. TS, tänk ett steg längre. Du var i dina barns sitts. Skulle DU vilja se paraden?
Jag var med familjen på "mini" semester i huvudstaden och hade varit på gröna lund när jag var ~13, När vi var färdiga och skulle åka kom ett helt gäng poliser på hästar och vi funderade på vad fasen det var frågan om, efter poliserna kommer ett helt gäng med vad jag hoppas var kvinnor som sprang och flashade boobsen.
Kul tänkte jag ung och kåt som man var, efter en stund kommer något jag aldrig kommer glömma, en lång tjej med bondage-outfit fram och pussar mig på kinden och säger "du var en söt en" med basröst.. jag grät hela vägen hem..
Kommer man ifrån en sketen håla i norrbotten som knappt något hört talas om så vet man inte så mycket om homosexuella och allt som tillhör, jag är homofob sedan den dagen..
Jag har gått i paraden tre år i rad nu och jag kan berätta att det går alla typer av "regnbågsfamiljer" med i tåget, även barn och föräldrar till hbtq-personer.
Tycker det är jätteroande att folk här blir så upprörda. Herregud, det är en parad, en karneval, en cirkus, en freakshow. Det är meningen att det ska vara galet och färgstarkt och over the top.
Personligen skulle jag dock aldrig i livet få för mig att spöka ut mig som mina fellow queers. Men jag tycker de är fina som de är.