2016-08-11, 23:32
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Hur det är med Ted van der Parre? Jag hörde förut att han knappt kunde ta sin kroppsvikt i knäböj och han ser inte så grov ut om man jämför med andra WSM-tävlande.

Världens längsta WSM deltagare om jag inte minns fel från 80talet. Han såg ju inte ut som Andre the giant direkt. Långa brukar ju ha väldigt lätt för sig att lägga på sig muskelmassa och styrka (eller inte). Alla som är långa och starka och tävlar i WSM tar ju uppenbart steroider. Så varför skulle inte Ted i en era där alla tar steroider och det inte var lika tabu som i dagsläget?
Citera
2016-08-12, 00:19
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Världens längsta WSM deltagare om jag inte minns fel från 80talet. Han såg ju inte ut som Andre the giant direkt. Långa brukar ju ha väldigt lätt för sig att lägga på sig muskelmassa och styrka (eller inte). Alla som är långa och starka och tävlar i WSM tar ju uppenbart steroider. Så varför skulle inte Ted i en era där alla tar steroider och det inte var lika tabu som i dagsläget?
Tyvärr är det så att ökar längden så måste vikten öka markant för att proportionerna skall bibehållas eftersom man växer i tre dimensioner (längs x, y och z-axeln). Ett exempel inom Classic Bodybuilding: Är man 170 cm får man väga max 72 kg. Med nuvarande regler får en två meters kille väga 110 kg vilket är mkt orättvist. Jag gjorde lite uträkningar där proportionerna bibehålls. Om man låter en 170 cm kille väga 72 kg skulle en 110 kgs kille väga nästan 118 kg vilket är en viss skillnad... Tänk då vad en tvåmeters kille skulle väga i en normal byggarklass om en 170 cm byggare väger 95-100 kg eller mer...
Citera
2016-08-12, 12:59
Medlem
Citat:
Därför jag tycker han såg så "liten" ut. 2.13 lång och väger 160 kg. 10 cm längre än Brian Shaw men 40 kg lättare. Det är ju bara en personlig känsla jag har som källa och studier av suddiga bilder, men borde inte snubben ha lagt på sig mycket mer om han är fulltankad? Det finns dopingfria atleter som ser minst lika rippade ut och har samma BMI liksom.
Citera
2016-08-12, 18:36
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Vill man ha en bra måttstock för vad man genom hårt arbete kan uppnå rent så tycker jag att man ska ha Nocco-Linus som förebild. En riktigt jätte, men inte en chans att han tar något. Ren hård "bonn-styrka och storlek".
Precis jag tycker att Quixote sammanfattar det hela bra i detta inlägg.
(FB) Hur stor kan man bli utan steroider?
Citera
2016-08-12, 18:42
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Tyvärr är det så att ökar längden så måste vikten öka markant för att proportionerna skall bibehållas eftersom man växer i tre dimensioner (längs x, y och z-axeln). Ett exempel inom Classic Bodybuilding: Är man 170 cm får man väga max 72 kg. Med nuvarande regler får en två meters kille väga 110 kg vilket är mkt orättvist. Jag gjorde lite uträkningar där proportionerna bibehålls. Om man låter en 170 cm kille väga 72 kg skulle en 110 kgs kille väga nästan 118 kg vilket är en viss skillnad... Tänk då vad en tvåmeters kille skulle väga i en normal byggarklass om en 170 cm byggare väger 95-100 kg eller mer...
De som har försökt har det ju inte gått så bra för.
Greg Kovacs var ju ganska lång och han blev ju mest ful och kortlivad.
Citera
2016-08-12, 20:06
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Högst sannolikt överskattar du.
Kanske det, men det spelar ingen roll. Jag kommer som sagt deffa ner mig till en cirka 10% fettmassa (och ha i åtanke, att jag fortfarande, stadigt, ökar i styrka och muskler, även om det är lite långsammare med den biten under deffen/kaloriunderskott), och sedan efter det kommer jag stanna runt 10% fett och öka kalorierna till cirka 3-4000 kcal per dag och bara bygga muskler (ligger runt 1600 kcal/dag just nu). Så 170 cm, 75-90 kg rippad på 10% fettmassa, är inga problem. Detta kommer jag nog bli klar med innan året är slut, om allt går enligt planerna med kaloriintaget.

Citat:
Upp med croppad bild på nuvarande fysik o skriv längd vikt och styrkestats om du känner för det. Klipp huvudet.
Orkar inte stila nu, och för stunden är det ingen direkt "wow-faktor" heller, men vill du ha en bra referens, så är min fysik ungefär som Roidbert's:

(FB) Roidbert skall bli biffkriminell med båla!

^^ Han har en aning bättre deff (särskilt runt magen/midjan), och definitivt mindre muskelmassa, men typ något åt det hållet. Jag vägde 91 kg i början av veckan, nu ligger jag på 90, och jag har för mig att Roidbert är längre. Men jag är helt natty som sagt, det är inte Roidbert.

Citat:
Arne ville att ronny skulle tävla efter 3 år, men han drog ut på det 3 år till. Så vi pratar inte om 30+ år för att tävla och vinna ett event fyllt med steroidbrukare. Formen måste alltså varit bättre än många dopades för att en BBdommare tycker att man bör ställa upp efter bara tre år.
Okej, fast 3 år är väldigt mycket tid (mer än vad som behövs) för att lägga på sig ordentligt med krut och volym, bara man vet vad man gör. Grejen med bodybuilding är att den viktigaste delen faktiskt är teori; det är precis som ett körkort: du måste kunna teoribiten riktigt bra, för att bli den säkraste föraren. Och teori inom bodybuilding är ännu viktigare, eftersom det inte handlar om att gå till gymmet och lyfta (det är snarare den enkla biten), utan du måste verkligen äta rätt och sova bra också.

Problemet är att de flesta mainstreamtänkare som börjar styrketräna, aldrig går hela vägen, och särskilt i början, har de svårt med den biten; det blir alltid half-assed hit och dit, pga olika faktorer (tidsbrist, ekonomiska prioriteringar, ignorans, osv). De läser aldrig på om den teoretiska delen såsom näringslära, vilka övningar man skall göra osv, skillnaden mellan explosiv och uthållig styrketräning, etc., etc.

Så 3 år kanske låter som alldeles för lite tid för någon som inte är dopad, men för någon som vet vad han gör på gymmet är det alldeles lagom tid att bli professionell på (sedan att man kanske inte vinner alla tävlingar på bara 3 års seriös och ren bodybuilding, det är en annan femma, men ett riktigt pro hinner man bli på 3 år om man faktiskt kör 110%). Bodybuilding som så mycket annat, handlar om kvalitet före kvantitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Gymnasten1982
Så du är ett år in på din förvandling. Du borde vara ca 30% på väg mot målet åtminstone med tanke på den avtagande lutningen på gainskurvan.
Jag tog faktiskt en paus över vintern, deffade inte då, och tränade lite då och då. Det är faktiskt mest under sommaren jag har gymmat hårt och deffat. Fast som det känns nu, så kommer jag fortsätta deffa över den kommande vintern, och vara strikt med träningen osv då också, förhoppningsvis.

Citat:
Ursprungligen postat av Gymnasten1982
Bara att langa upp en bild och tysta kritikerna.
Det kommer så småningom, min son

Citat:
Hur ska du ha det?
Kolla här, så här är det: steroider är, i de allra flesta fall för unga män som dopar sig, helt enkelt en "genväg". Bortsett från ett fåtal Mr. Olympia freaks och liknande typer, så är ingen av de dopade grabbarna du ser, något "omöjligt" eller ens särskilt svårt att uppnå med rent mjöl. Då snackar jag om typer som "Zyzz", "Chestbrah", Jeff Seid och liknande töntar alltså. Det är givetvis lite svårare att uppnå det där rent, men samtidigt så är det också mer lönande i längden, alltså att man slipper biverkningar, hjärtproblem (och för tidig död), kroppsbehåring, håravfall, bitchtits och alla möjliga problem man kan få av steroider (med det sagt så finns det också riktiga hälsofördelar med att dopa sig, inget snack om saken; det är inte bara problem).

Kan man uppnå Ronnie Coleman's storlek som ren? Kanske (man kan dock, antagligen inte få hans HGH-midja, men resten kan nog vara möjligt). Men det hade givetvis tagit mycket längre tid, och krävt ett kompromisslöst och ultradisciplinerat psyke som fåtal andra, som aldrig missar några träningspass, verkligen äter rätt (och den bästa näringen också, alltså sojaproteinisolat+hampafrön dagarna ut, ungefär som mitt kostschema), och det hade varit till ens fördel om man hade bra genetik också för muskelbyggande (vilket jag för övrigt också har).

Simeon Panda påstår att han inte är dopad, och det kan ju stämma, men förmodligen är han dopad, och hur det står till med den saken är för mig helt egalt då jag är agnostisk i den frågan:

Simeon Panda - Lifetime Natural Bodybuilder (Polygraphed & Drug Tested):
https://www.youtube.com/watch?v=E25fc6YpZMg

Simeon Panda Proves He's Drug Free?
https://www.youtube.com/watch?v=DsgMgMa3mNw

Jag menar dock, att hans resultat är fullt möjliga som ren. särskilt om man har lyft så länge som han säger att han har gjort (14 år eller vad det nu var; har inte kollat på klippet på ett tag, så jag kanske missminner, men klarar man inte av Panda's resultat på 14 år då är man jävligt kass, minst sagt). Det som talar för att Simeon Panda inte är dopad, är att hans midja är smal som fan (han har åtminstone inte tagit HGH, eller så har han tagit det väldigt lite).

Sedan stämmer det jag skrev: du kan aldrig få lika bra resultat ren, som någon som är dopad; du kan inte öka i muskelmassa, styrka, deff osv, lika snabbt som någon som dopar sig. Kan du däremot uppnå dessa resultat rent? I de flesta fall, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Klart som attan att man kan se ut så där utan steroider. Det är trist att så många losers från dopningforumet härjar på träningsdelen och tjafsar om att man bara kan bli stor med sterioder, bara för att de är otåliga och inte har disciplinen att träna rent.
Ja, deras mainstreammentalitet är rätt så irriterande faktiskt. De har inte riktigt förstått att det faktiskt går att bygga muskler rent också, skillnaden är att det tar längre tid, och mainstreamtänkare har i regel aldrig någon tålamod eller disciplin (än mindre kontinuerligt ansvarstänk, vilket ju är vad det handlar om, att lyfta skrot: du tar regelbundet fysiskt ansvar under en lång period; mainstreammänniskor pallar inte att vara superfokuserade 24/7 under flera års tid, och det är ju där steroider kommer in i bilden).
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-08-12 kl. 20:14.
Citera
2016-08-12, 21:15
Medlem
libbens avatar
WOT (wall of text) från dig.

Det lilla jag läste, sitter på mobil, gör att jag anser dig vara naiv, eller en preppare som försöker legitimsera myten att det går visst, bara man gör lite saker rätt.

Återkom med bilder o nuvarande stats, eller gör det när du är klar med målet när det nu sker o ge oss en uppdatering då.
Citera
2016-08-12, 22:51
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Därför jag tycker han såg så "liten" ut. 2.13 lång och väger 160 kg. 10 cm längre än Brian Shaw men 40 kg lättare. Det är ju bara en personlig känsla jag har som källa och studier av suddiga bilder, men borde inte snubben ha lagt på sig mycket mer om han är fulltankad? Det finns dopingfria atleter som ser minst lika rippade ut och har samma BMI liksom.

Nu vet ju jag inte om vad han körde för mix i sin steroid kur.

Men han behöver inte ha varit fulltankad.

Alla strong mans dopar sig men det kan inte vara så att alla använder exakt samma preparater och doser.

Han kanske inte gick all in som vissa andra. Den som vill vinna mest gör det som krävs och är beredd att fetta till sig ordenligt. Som Shaw.
Citera
2016-08-13, 22:14
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
WOT (wall of text) från dig.
Ja, jag har ju något vettigt att säga, till skillnad från smartphonedebattörer som du själv (var det en iPhone förresten?).

Citat:
Det lilla jag läste, sitter på mobil
Du borde läsa igenom hela inlägget och ta dig en seriös funderare, så kanske det sjunker in till slut.

Citat:
gör att jag anser dig vara naiv, eller en preppare som försöker legitimsera myten att det går visst, bara man gör lite saker rätt.
Jag är varken eller. Jag är som sagt helt natty brah Och snarare är jag -- och har alltid varit -- mer eller mindre anti-steroider. På senare tid har jag dock öppnat sinnet lite för sådant, men jag är fast besluten att om jag börjar med steroider och HGH, då blir det först på äldre dar, säg när jag är runt 40-50 års åldern, och då egentligen enbart för att kontra de sjunkande nivåerna av hormoner som ju, som bekant, avtar när man blir äldre.

Att jag skulle vara naiv är också ett missförstånd från ditt håll. Visserligen har jag som genuin mesomorf både muskelgenotyperna på plats (ACTN3) och högt endogent testosteron för att klara av att bygga muskler alldeles utmärkt som natty, så för min del har jag aldrig riktigt förstått mig på alla som börjar spruta i sig steroider för att bygga lite muskler; jag betraktar dem som otåliga typer, som fuskar sig fram eftersom det är enda sättet de kan få resultat. Jag har alltid betraktat steroidprocessen som en konsekvens av feminiseringen av den moderna mannen: det är bara kvinnor och gamlingar som behöver anabola steroider; riktiga män kör natty. Och alla dessa steroidtorskar mer eller mindre insinuerar att de inte är riktiga män, och att de aldrig hade klarat av att bygga muskler den naturliga vägen, när de sprutar i sig steroider redan i 20 års åldern. Dessutom, få känslor är så bra för självförtroendet som att komma där, 100% natty och ha lika mycket muskler och lika knivskarp deff (eller bättre resultat därtill) som någon som pumpar i sig alla möjliga hormoner (vad det egentligen betyder: "du behöver hjälpmedel för att komma upp till min nivå"; där kan vi snacka om överlägsenhet). Det är ett stort fuck you finger till alla dagens skitungar (Zyzz, Seid etc. med deras löjliga igelkottfrisyrer) som tror att de är något och har fått för mycket luft efter att ha lärt sig hur man kör upp sprutor i röven.

Det jag säger, och vad du verkar vara för trög för att förstå, är att det faktiskt går att bygga rejält stora muskler helt natty. Detta förutsatt att man vet vad man gör, vilket den absoluta majoriteten av mänskligheten, inte gör. Så här fungerar verkligheten:
“Everything great and intelligent is in the minority.” ― Goethe
^^ Exakt så är det. Detta är en naturlag som gäller inom precis allt, eftersom intelligenta individer (alltså de riktigt intelligenta genierna), är ganska ovanliga. Således behöver ni iGnoranta iDioter (alltså mainstreamfolk) steroider för att bygga en helt normal fysik som t.ex. Zyzz hade strax innan han dog. Eftersom ni inte har den fokus, mentalitet och näringslära som krävs för att deffa och inte heller har ni genetiken på plats för att växa, så har ni helt enkelt fått för er att man inte kan bli större än typ, Brad Pitt i Fight Club, utan steroider.

Säg mig libben: har du ätit vetenskapligt någon gång? Alltså vägt maten på den digitala köksvågen, varje dag, räknat kalorierna osv? Jag som gör detta, jag vet vilka resultat man får med fettförbränningen och muskelbyggandet på den vägen. Detta är bara deffen (som ju är lättare att underhålla på AAS och HGH). De flesta pallar inte av att hålla på så petigt med kosten 24/7 och då är det såklart sprutor som gäller för sådant folk.

Citat:
Återkom med bilder o nuvarande stats, eller gör det när du är klar med målet när det nu sker o ge oss en uppdatering då.
Det kommer jag göra. Kan för övrigt tillägga, att vågen imorse, stod på 89.1 kg (90.5 kg i onsdags, och 91 något i måndags). Så det är bara en tidsfråga innan jag ligger runt 75-80 kg och helt deffad. Givetvis kommer du anklaga mig för att vara dopad när jag lägger upp bilderna, men det spelar mindre roll.

Jag har dock en följdfråga till dig libben (och andra proffstyckare av din sort): vad anser du vara max som natty? Ingen tidsgräns här alltså ("så mycket muskler på 3 månader"). Alltså posta gärna någon fysik du anser vara helt natty, och som du menar, att mer muskler än så här, kan man bara inte bygga. För jag menar, han Ronny som det snackades om några sidor bak, han var ju helt klart bra och så, men om du menar att större än så där kan man absolut inte bli naturlig, ja då är det nog snarare du som är naiv, och som försöker legitimera steroider genom att intala de mindre förståndiga, att "du behöver det här för att bygga muskler". Jag är snarare den som tar den mer självständiga anti-steroider positionen här, då jag menar att man inte behöver steroider för att bygga muskler, och jag tänker "put my money where my mouth is" och bevisa för er småbarn att det är fullt möjligt att bygga riktiga badass muskler helt natty.
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-08-13 kl. 22:18.
Citera
2016-08-13, 22:53
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja, jag har ju något vettigt att säga, till skillnad från smartphonedebattörer som du själv (var det en iPhone förresten?).

Du borde läsa igenom hela inlägget och ta dig en seriös funderare, så kanske det sjunker in till slut.

Jag är varken eller. Jag är som sagt helt natty brah Och snarare är jag -- och har alltid varit -- mer eller mindre anti-steroider. På senare tid har jag dock öppnat sinnet lite för sådant, men jag är fast besluten att om jag börjar med steroider och HGH, då blir det först på äldre dar, säg när jag är runt 40-50 års åldern, och då egentligen enbart för att kontra de sjunkande nivåerna av hormoner som ju, som bekant, avtar när man blir äldre.

Att jag skulle vara naiv är också ett missförstånd från ditt håll. Visserligen har jag som genuin mesomorf både muskelgenotyperna på plats (ACTN3) och högt endogent testosteron för att klara av att bygga muskler alldeles utmärkt som natty, så för min del har jag aldrig riktigt förstått mig på alla som börjar spruta i sig steroider för att bygga lite muskler; jag betraktar dem som otåliga typer, som fuskar sig fram eftersom det är enda sättet de kan få resultat. Jag har alltid betraktat steroidprocessen som en konsekvens av feminiseringen av den moderna mannen: det är bara kvinnor och gamlingar som behöver anabola steroider; riktiga män kör natty. Och alla dessa steroidtorskar mer eller mindre insinuerar att de inte är riktiga män, och att de aldrig hade klarat av att bygga muskler den naturliga vägen, när de sprutar i sig steroider redan i 20 års åldern. Dessutom, få känslor är så bra för självförtroendet som att komma där, 100% natty och ha lika mycket muskler och lika knivskarp deff (eller bättre resultat därtill) som någon som pumpar i sig alla möjliga hormoner (vad det egentligen betyder: "du behöver hjälpmedel för att komma upp till min nivå"; där kan vi snacka om överlägsenhet). Det är ett stort fuck you finger till alla dagens skitungar (Zyzz, Seid etc. med deras löjliga igelkottfrisyrer) som tror att de är något och har fått för mycket luft efter att ha lärt sig hur man kör upp sprutor i röven.

Det jag säger, och vad du verkar vara för trög för att förstå, är att det faktiskt går att bygga rejält stora muskler helt natty. Detta förutsatt att man vet vad man gör, vilket den absoluta majoriteten av mänskligheten, inte gör. Så här fungerar verkligheten:
“Everything great and intelligent is in the minority.” ― Goethe
^^ Exakt så är det. Detta är en naturlag som gäller inom precis allt, eftersom intelligenta individer (alltså de riktigt intelligenta genierna), är ganska ovanliga. Således behöver ni iGnoranta iDioter (alltså mainstreamfolk) steroider för att bygga en helt normal fysik som t.ex. Zyzz hade strax innan han dog. Eftersom ni inte har den fokus, mentalitet och näringslära som krävs för att deffa och inte heller har ni genetiken på plats för att växa, så har ni helt enkelt fått för er att man inte kan bli större än typ, Brad Pitt i Fight Club, utan steroider.

Säg mig libben: har du ätit vetenskapligt någon gång? Alltså vägt maten på den digitala köksvågen, varje dag, räknat kalorierna osv? Jag som gör detta, jag vet vilka resultat man får med fettförbränningen och muskelbyggandet på den vägen. Detta är bara deffen (som ju är lättare att underhålla på AAS och HGH). De flesta pallar inte av att hålla på så petigt med kosten 24/7 och då är det såklart sprutor som gäller för sådant folk.

Det kommer jag göra. Kan för övrigt tillägga, att vågen imorse, stod på 89.1 kg (90.5 kg i onsdags, och 91 något i måndags). Så det är bara en tidsfråga innan jag ligger runt 75-80 kg och helt deffad. Givetvis kommer du anklaga mig för att vara dopad när jag lägger upp bilderna, men det spelar mindre roll.

Jag har dock en följdfråga till dig libben (och andra proffstyckare av din sort): vad anser du vara max som natty? Ingen tidsgräns här alltså ("så mycket muskler på 3 månader"). Alltså posta gärna någon fysik du anser vara helt natty, och som du menar, att mer muskler än så här, kan man bara inte bygga. För jag menar, han Ronny som det snackades om några sidor bak, han var ju helt klart bra och så, men om du menar att större än så där kan man absolut inte bli naturlig, ja då är det nog snarare du som är naiv, och som försöker legitimera steroider genom att intala de mindre förståndiga, att "du behöver det här för att bygga muskler". Jag är snarare den som tar den mer självständiga anti-steroider positionen här, då jag menar att man inte behöver steroider för att bygga muskler, och jag tänker "put my money where my mouth is" och bevisa för er småbarn att det är fullt möjligt att bygga riktiga badass muskler helt natty.

Så mycket text... Vad har du tränat? Ett år och kan allt nu?
Citera
2016-08-14, 00:28
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Så mycket text... Vad har du tränat? Ett år och kan allt nu?
Har lyft skrot sedan slutet av 90-talet (och läst på sedan dess också, fast då var det mycket n00b-tips av Ove Rytter och hans skribenter via B&K; idag är det mer direkt fakta via olika journaler osv). Näringslära blev jag intresserad av under samma period 96-97 någonstans där), fast man har ju blivit långt mer näringsupplyst idag, den saken är klar.

Träningen har jag dock slarvat med periodvis, så även kosten, och jag är därför inte alls som jag hade kunnat vara om jag körde i 15+ år straight och hardcore som jag kör nu, om man säger så. Men som sagt, full natty brah, kör inte ens med kreatin, och kosten är vegansk dessutom (vilket ju är en mer anabolisk diet för de som har koll, vilket du bevisligen inte har).

Du svarade inte på min fråga: vad anser du vara max som natty?
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-08-14 kl. 00:37.
Citera
2016-08-14, 01:23
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Har lyft skrot sedan slutet av 90-talet (och läst på sedan dess också, fast då var det mycket n00b-tips av Ove Rytter och hans skribenter via B&K; idag är det mer direkt fakta via olika journaler osv). Näringslära blev jag intresserad av under samma period 96-97 någonstans där), fast man har ju blivit långt mer näringsupplyst idag, den saken är klar.

Träningen har jag dock slarvat med periodvis, så även kosten, och jag är därför inte alls som jag hade kunnat vara om jag körde i 15+ år straight och hardcore som jag kör nu, om man säger så. Men som sagt, full natty brah, kör inte ens med kreatin, och kosten är vegansk dessutom (vilket ju är en mer anabolisk diet för de som har koll, vilket du bevisligen inte har).

Du svarade inte på min fråga: vad anser du vara max som natty?

Jag läste aldrig dina WOT texter mer än första stycket typ.

Vad som anses vara max som natty och i tävlingsform förutsätter jag. Då är längden minus 100 en hyfsad riktlinje "tror" jag. Sedan +-något kg.

Att i dessa tider lita på andra när folket preppat friskt med fullt ös medvetslös sedan 60-talet och det inte längre är en subkultur, utan en normalisering i dagens samhälle, lite som tatueringar var förr.

FFMI 25 nämns ju som en bra linje också. Men det är liksom inget man når efter 1-3 års träning som ren. Ska man granska någon som är nära dessa siffror så gäller det att ha en komplett historik och kurvor med mera innan man ens skulle få för sig att tro på dessa individer, och då ska det vara mycket fler år än 3-5 år.

Och främsta anledningen till att det är så här illa, att alla som har bra resultat ren med under 5 år på gymmet som exempel, är på grund av att det är mängder med preppare på alla gym över hela sverige/världen. Jag har t.ex. inte sett en enda grym prestaion på gymmet som jag anser vara "ren" hittills. Det kanske inte säger så mycket, men trenden fortsätter ju även ute på internet. Det är för tydligt, hela tiden.

If it walks like a duck and talks like a duck, it's a preppare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in