2016-08-10, 15:53
Medlem
Gymnasten1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Kanske det. Jag tror dock att du underskattar min muskelmassa som den är i dagsläget, och den kommer vara större när jag har deffat färdigt och börjat öka kalorierna

Så här ser det ut för övrigt, när jag håller koll på näringen:

http://s1006.photobucket.com/user/EliasAlucard/media/Bodybuilding/Calories/Kostanalys_Beta_2015-05-16_-_2016-04-17.png.html

^^ Detta är under 11 månader (varav vintern inte var speciellt mycket deffande, men ändå, och endast en måltid som inte var korrekt räknad under hela den perioden). När man äter vetenskapligt, då blir det inte speciellt svårt att trimma ner sig till 5% fettmassa. Har själv droppat 24 kg på väldigt kort tid (från 115 till 91), bara av att räkna kalorierna. Nu mäter nog inte Ronny maten lika strikt som jag gör, men han är säkerligen åt mitt håll.

Ser respektabelt ut, och fullt mänskligt. Jag satsar också på något åt det hållet, dock mindre deffad helt klart. Så säg 90 kg med 10% fettmassa, det blir nog ett bra mål. Fast först har jag tänkt trimma ner mig till 10% fettmassa, och det får väga vad det väger (om det så kommer dra ner mig till 65 kg, då gör jag det), och sedan lägga på rena muskler tills man ligger runt 80-90 kg deffad, rippad och badass.

Detta är absolut inget som kommer dröja 30 år heller, lol.

Skillnaden här är att när man tar anabola androgena steroider och tillväxthormon (och eventuellt efedrin för att deffa, och andra preparat), då behöver man inte ha lika bra koll på kosten, man behöver inte ha så bra kunskap kring olika träningsövningar, eller vilken typ av träning (uthållighet eller explosivt osv) som är bäst, eller någon särskild strikthet kring träningen, osv. Hela poängen med att dopa sig är att köra på "easy mode". Du kan givetvis aldrig få lika bra resultat ren som dopad, men för att uppnå Ronny's resultat ren, gäller det att du har stenkoll på kosten (och verkligen kan näringslära), och aldrig slarvar med träningen. Att inte uppnå hans resultat på över 36 år av träning (varav 30 professionellt), är inte det minsta omöjligt, utan snarare kasst som fan ifall man inte skulle lyckas med det efter så lång tid av gymmande.
Så du är ett år in på din förvandling. Du borde vara ca 30% på väg mot målet åtminstone med tanke på den avtagande lutningen på gainskurvan. Bara att langa upp en bild och tysta kritikerna.
Citera
2016-08-10, 15:56
Medlem
Gymnasten1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
En sak är iallafall extremt hos honom, det är han psyke och förmåga att fokusera på allt vad han gör! Där är nog minst halva halva framgången...
Förstår din åsikt med tanke på att det är en bekant till dig. Men hade du inte känt honom så hade du förmodligen också ställt dig väldigt tveksam till renheten, inte sant?

Det man kan säga till hans "försvar" är att han inte har överdimensionerade trapz. Det är så klart möjligt att han hållt sig clean, och då är det ett fysiologiskt unikum, den saken är klar.
Citera
2016-08-10, 20:00
Medlem
Citat:
Problemet med er mainstreamtänkare är att ni överhuvudtaget inte kan något om styrketräning, än mindre näringslära eller någon annan vetenskap för den delen, och det är även därför ni alltid tror att det överhuvudtaget inte går att bygga muskler utan steroider. Klart, att komma upp till Ronnie Coleman nivå som natty är extremt svårt (men även det skulle nog kunna gå om man bara kan gymma dagarna ut och får bästa kosten och har hållt på med bodybuilding sedan tonåren, alltså om man är sponsrad eller något), men han Ronnys stats är inte i närheten av omöjligt. Kolla bara på Steve Reeves som visserligen var längre och inte lika deffad, men hade rätt så imponerande fysik i en tid då steroider inte såldes, och kosttillskott, proteinpulver osv inte heller fanns. Idag har man betydligt bättre verktyg i form av proteinisolat vilket ger en överlägsen kontroll över näringen, än vad Steve hade, plus bättre näring än vad som fanns på den tiden också (på den tiden åt liksom ingen bodybuilder, hampafrön och chiafrön).

Citat:
Skillnaden här är att när man tar anabola androgena steroider och tillväxthormon (och eventuellt efedrin för att deffa, och andra preparat), då behöver man inte ha lika bra koll på kosten, man behöver inte ha så bra kunskap kring olika träningsövningar, eller vilken typ av träning (uthållighet eller explosivt osv) som är bäst, eller någon särskild strikthet kring träningen, osv. Hela poängen med att dopa sig är att köra på "easy mode". Du kan givetvis aldrig få lika bra resultat ren som dopad, men för att uppnå Ronny's resultat ren, gäller det att du har stenkoll på kosten (och verkligen kan näringslära), och aldrig slarvar med träningen. Att inte uppnå hans resultat på över 36 år av träning (varav 30 professionellt), är inte det minsta omöjligt, utan snarare kasst som fan ifall man inte skulle lyckas med det efter så lång tid av gymmande.
Hur ska du ha det?
Citera
2016-08-10, 21:09
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
tränar han än idag? i såna fall, hur är formen?
Han tränar minst lika hårt idag som förr. Formen är också minst lika bra, folk på gymet där som jag pratar med bara skrattar och skakar på huvudet att han är så stor och hård eftersom han klär sig inte direkt uppseendeväckande. Träffar honom i helgen och vi skall faktiskt diskutera ev tävlande i höst. Det blir i såfall både senior och veteran. Han var ju veteran sist han tävlade.
Citera
2016-08-10, 21:15
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymnasten1982
Förstår din åsikt med tanke på att det är en bekant till dig. Men hade du inte känt honom så hade du förmodligen också ställt dig väldigt tveksam till renheten, inte sant?

Det man kan säga till hans "försvar" är att han inte har överdimensionerade trapz. Det är så klart möjligt att han hållt sig clean, och då är det ett fysiologiskt unikum, den saken är klar.
Hade jag inte känt honom så hade jag såklart undrat. Jag frågade själv honom i början eftersom han ökade så snabbt. De som känner honom betvivlar inte. Anders Graneheim tex har under flera år försökt få upp honom till hans tävling och Summercamp i Sundsvall för att hålla föreläsningar om hur han har tränat, kost mm. Förhoppningsvis blir det av nästa år.
Citera
2016-08-10, 21:48
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Han tränar minst lika hårt idag som förr. Formen är också minst lika bra, folk på gymet där som jag pratar med bara skrattar och skakar på huvudet att han är så stor och hård eftersom han klär sig inte direkt uppseendeväckande. Träffar honom i helgen och vi skall faktiskt diskutera ev tävlande i höst. Det blir i såfall både senior och veteran. Han var ju veteran sist han tävlade.

Vore kul att se honom pa scenen igen. Du far garna ta och lagga upp nagra poserings videos igen sa vi far se karlns sjuka fysik
En riktig inspiration for up and coming kroppsbyggare i Sverige. Behovs fler som honom.
Citera
2016-08-11, 00:02
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Vore kul att se honom pa scenen igen. Du far garna ta och lagga upp nagra poserings videos igen sa vi far se karlns sjuka fysik
En riktig inspiration for up and coming kroppsbyggare i Sverige. Behovs fler som honom.
Tyvärr är han inte den normalt överexhibitionistiska typen som kännetecknar den typiske byggaren. Han tar nästan aldrig av sig tröjan på gymet.
Citera
2016-08-11, 01:01
Medlem
Killer-queens avatar
Vi kan avsluta diskussionen om just Ronny är ren eller inte ungefär där. Vi tillåter vanligtvis inte inte den typen av diskussioner då det mest blir en oändlig tråd som inte riktigt leder någon vart.

En mer generell diskussion om vad som är möjligt att ostadkomma utan steroider är däremot tillåten, och det är okej att ge exempel på sådant. Men undvik gärna "Är den här killen ren?"-diskussioner.

//mod
Citera
2016-08-11, 15:42
Medlem
MuscleSharks avatar
Har kan ni lyssna pa vad Jacob och Wille pa tyngre har att saga angaende detta http://tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/dopning-inom-byggning-skadefoerebyggande-traening-och-nerjoggning/
00:53:30 Går det att tävla i Bodybuilding utan doping?
Citera
2016-08-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Har kan ni lyssna pa vad Jacob och Wille pa tyngre har att saga angaende detta http://tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/dopning-inom-byggning-skadefoerebyggande-traening-och-nerjoggning/
00:53:30 Går det att tävla i Bodybuilding utan doping?

Bra att lyssna på.

Några tankar från mig här, säger inte att jag har rätt.

1. Ofta så kan man nog bli "stor nog" så länge man inte har som mål att tävla i de tunga viktklasserna inom BB. Med "stor nog" så menar jag att man nog kan bli nästan så stor som många fitnessprofiler som man ser tävla inom olika grenar i mellan till lägre viktklasser i Sverige. DOCK så pratar vi storlek nu. De flesta kommer inte riktigt kunna se ut som dom med stora fylliga 3D muskler på låg BF nivå året om.

Jag kör rent medan jag har vänner som trycker steroider och tävlar i lägre viktklasser. Bredvid dem så Dwarfar jag dem. MEN, på bild så skulle de utklassa mig. Tog vi en bild på mig och en bild på dom och la bredvid varandra så skulle jag ha "Do you even lift?" status medan de skulle se otroligt mycket mer muskulösa ut.

Steroid-looken är svår att uppnå ren.

2. Det kan vara intressant att spekulera i hur stor man kan bli ren, men att använda det som någon måttstock för hur långt man själv kan nå är enligt mig inte särskilt givande. De som blir riktigt stora rent kommer att ha bättre gener för detta än vad majoriteten av oss har. Att just alla skulle kunna uppnå den ultimata fysiska punkt rent känns inte troligt. Samma med styrka egentligen.

Bara för att någon tar 150 i bänk efter några års träning så säger inte det ett skit om vad man själv kommer att ta i bänk hur hårt man än tränar.

Därför blir det lite löjligt med saker som "Är man seriös så kommer man nå si och så långt efter så lång tid".

Jag har liksom kompisar som är halvt fyllon men som totalt utklassar mig om vi springer milen, och då tränar jag en del löpning. Samma sak med byggning och styrka.
Citera
2016-08-11, 19:45
Medlem
libbens avatar
Klart det går att tävla i bodybuilding utan doping. Men vinner gör man i princip aldrig om inte startfältet den säsongen är hemskt extremt dålig.

BB är == steroider. Att tro annat är extremt naivt. Det som är mest humor när det kommer till doping är när folk som vissa juniorer jag pratat med och aldrig tränat mer än 3 veckor rent ska förminska dopingens roll och att det minsan går att göra dopingökningar som ren bara man äter kyckling ris strikt, aldrig äter godis och skippar pizza hamburgare.

Visst kan man bli stor som ren, men vad har en ren individ i BB att göra, hamna sist i startfältet?

Som att försöka ställa upp i strongman som ren och tro att man har pallplats, vem får ens för sig tanken?
Citera
2016-08-11, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Klart det går att tävla i bodybuilding utan doping. Men vinner gör man i princip aldrig om inte startfältet den säsongen är hemskt extremt dålig.

BB är == steroider. Att tro annat är extremt naivt. Det som är mest humor när det kommer till doping är när folk som vissa juniorer jag pratat med och aldrig tränat mer än 3 veckor rent ska förminska dopingens roll och att det minsan går att göra dopingökningar som ren bara man äter kyckling ris strikt, aldrig äter godis och skippar pizza hamburgare.

Visst kan man bli stor som ren, men vad har en ren individ i BB att göra, hamna sist i startfältet?

Som att försöka ställa upp i strongman som ren och tro att man har pallplats, vem får ens för sig tanken?
Hur det är med Ted van der Parre? Jag hörde förut att han knappt kunde ta sin kroppsvikt i knäböj och han ser inte så grov ut om man jämför med andra WSM-tävlande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in