Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
Beskylla och beskylla. Att använda AAS är inte oetiskt på något sätt. Tyvärr är det inte socialt accepterat och dessutom olagligt, så det är fullt förståeligt att alla inte vill vara lika öppna med sitt bruk som Rich Piana.
Jag tycker att många är väldigt naiva, som t.o.m. i extrema fall, tänk en kroppsbyggare på 130kg och 10% kroppsfett, väljer att tro att han har uppnåt sin fysik genom konstiga rutiner som att kliva upp och äta 3 på natten, snarare än att han har kört hundratals testosprutor i röven.
Själv tror jag även att de flesta med mycket muskler och väldigt lite kroppsfett trycker AAS för den delen. Och som sagt, bara för att någon har en fysik som går att uppnå på naturlig väg, så betyder inte det att han är ren.
Klart att det finns naiva personer som tror att aven de storsta och hardaste ar rena. Men det fenomen vi ser pa sociala medier idag sa beskylls ju t.o.m killar pa 70-80 kg for dopning. Nu sager inget att dom "inte" kurar, for det ar svart for nagon att saga om dom nu inte kanner dom valdigt bra.
Men det som ofta diskuteras ar att man inte kan se ut si och sa pa naturlig vag.
T.o.m sma killar som Greg O´ Gallagher beskylls for att vara dopad, endast for att han haller sig i form aret om. Sen sa ar tydligen hans valutvecklade axlar ett tydligt tecken. Vilket ar helt felaktigt.
Men som jag sagt forut sa far man acceptera att det ar som det ar pa sociala medier om man valjer att hanga ut sig. Jag vet sjalv hur det ar eftersom att YouTube ar mitt jobb. Man far ta mycket skit pa daglig basis fran folk som tror att man ljuger.
For mig gor det inget, men jag tycker det ar synd om alla ynglingar som tar del av all falsk information fran personer som inte vet vad de snackar om.