2016-07-20, 11:59
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
För alla som är kapabla till rationellt tänkande är det självklart att det är vanligare att folk preppar på elitnivå än att de inte gör det. Det handlar inte om avundsjuka.
Ändå används, per automatik, "preppargumentet" så fort någon uppvisar någon form av muskulatur att tala om...
Citera
2016-07-20, 13:52
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Det måste vara skönt att ha steroiderna (samlingsnamn i detta fall ) att skylla på så fort någon får framgångar, som sticker ut, av sin träning. Självklart spelar det ingen roll hur ren individen är eftersom han självklart är dopad ändå...

Ja men det ar ju klart. Kan man inte sjalv uppna resultat sa ar det ju enklast att beskylla andra for diverse bruk av preparat. Tydligen kan man inte som en ren kroppsbyggare se ut pa ett visst sett. Om man dietar ner till runt 5-6-7% kroppsfett sa kan man "omojligt" behalla tillrackligt med muskelmassa sa man fortfarande kan se fyllig ut.
Dock sa kan man inte forvanta sig att folk ska tro nagot annat i och med allt skit som star pa sociala medier. Galler det inte kroppsbyggning, sa ar det nagot annat. Ingen kan utan fusk eller med exceptionella forutsattningar bli framgangsrik i livet. Antingen ska man vara fodd med gudomliga gener (de flesta vet inte ens hur gener fungerar) eller ha rika foraldrar som kan fixa hogstatus jobb at dig.

Sorgligt hur vilseledd de flesta av oss har blivit.
Citera
2016-07-20, 15:18
Medlem
Jeff cavaliere storlek och bf året om tror jag iallafall dom flesta kan bli utan steroider
Citera
2016-07-20, 19:10
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Ja men det ar ju klart. Kan man inte sjalv uppna resultat sa ar det ju enklast att beskylla andra for diverse bruk av preparat. Tydligen kan man inte som en ren kroppsbyggare se ut pa ett visst sett. Om man dietar ner till runt 5-6-7% kroppsfett sa kan man "omojligt" behalla tillrackligt med muskelmassa sa man fortfarande kan se fyllig ut.
Dock sa kan man inte forvanta sig att folk ska tro nagot annat i och med allt skit som star pa sociala medier. Galler det inte kroppsbyggning, sa ar det nagot annat. Ingen kan utan fusk eller med exceptionella forutsattningar bli framgangsrik i livet. Antingen ska man vara fodd med gudomliga gener (de flesta vet inte ens hur gener fungerar) eller ha rika foraldrar som kan fixa hogstatus jobb at dig.

Beskylla och beskylla. Att använda AAS är inte oetiskt på något sätt. Tyvärr är det inte socialt accepterat och dessutom olagligt, så det är fullt förståeligt att alla inte vill vara lika öppna med sitt bruk som Rich Piana.

Jag tycker att många är väldigt naiva, som t.o.m. i extrema fall, tänk en kroppsbyggare på 130kg och 10% kroppsfett, väljer att tro att han har uppnåt sin fysik genom konstiga rutiner som att kliva upp och äta 3 på natten, snarare än att han har kört hundratals testosprutor i röven.

Själv tror jag även att de flesta med mycket muskler och väldigt lite kroppsfett trycker AAS för den delen. Och som sagt, bara för att någon har en fysik som går att uppnå på naturlig väg, så betyder inte det att han är ren.
Citera
2016-07-20, 20:21
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Beskylla och beskylla. Att använda AAS är inte oetiskt på något sätt. Tyvärr är det inte socialt accepterat och dessutom olagligt, så det är fullt förståeligt att alla inte vill vara lika öppna med sitt bruk som Rich Piana.

Jag tycker att många är väldigt naiva, som t.o.m. i extrema fall, tänk en kroppsbyggare på 130kg och 10% kroppsfett, väljer att tro att han har uppnåt sin fysik genom konstiga rutiner som att kliva upp och äta 3 på natten, snarare än att han har kört hundratals testosprutor i röven.

Själv tror jag även att de flesta med mycket muskler och väldigt lite kroppsfett trycker AAS för den delen. Och som sagt, bara för att någon har en fysik som går att uppnå på naturlig väg, så betyder inte det att han är ren.

Klart att det finns naiva personer som tror att aven de storsta och hardaste ar rena. Men det fenomen vi ser pa sociala medier idag sa beskylls ju t.o.m killar pa 70-80 kg for dopning. Nu sager inget att dom "inte" kurar, for det ar svart for nagon att saga om dom nu inte kanner dom valdigt bra.
Men det som ofta diskuteras ar att man inte kan se ut si och sa pa naturlig vag.
T.o.m sma killar som Greg O´ Gallagher beskylls for att vara dopad, endast for att han haller sig i form aret om. Sen sa ar tydligen hans valutvecklade axlar ett tydligt tecken. Vilket ar helt felaktigt.

Men som jag sagt forut sa far man acceptera att det ar som det ar pa sociala medier om man valjer att hanga ut sig. Jag vet sjalv hur det ar eftersom att YouTube ar mitt jobb. Man far ta mycket skit pa daglig basis fran folk som tror att man ljuger.
For mig gor det inget, men jag tycker det ar synd om alla ynglingar som tar del av all falsk information fran personer som inte vet vad de snackar om.
Citera
2016-07-20, 20:39
Medlem
Citat:

nu kan jag inget om hur gener och så fungerar, men på jobbet har vi en gubbe som aldrig tränat fast ser ut som han tryckt ett och annat genom åren. men enligt arbetskamrater som känt honom sedan tonåren så såg han tränat ut redan då. så visst måste generna spela roll ändå?
du själv måste väl ändå erkänna att du sitter på rätt bra genetik också i och med att du är runt 165 lång och väger drygt 80 kg.
Citera
2016-07-20, 20:46
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Klart att det finns naiva personer som tror att aven de storsta och hardaste ar rena. Men det fenomen vi ser pa sociala medier idag sa beskylls ju t.o.m killar pa 70-80 kg for dopning. Nu sager inget att dom "inte" kurar, for det ar svart for nagon att saga om dom nu inte kanner dom valdigt bra.
Men det som ofta diskuteras ar att man inte kan se ut si och sa pa naturlig vag.
T.o.m sma killar som Greg O´ Gallagher beskylls for att vara dopad, endast for att han haller sig i form aret om. Sen sa ar tydligen hans valutvecklade axlar ett tydligt tecken. Vilket ar helt felaktigt.

Men som jag sagt forut sa far man acceptera att det ar som det ar pa sociala medier om man valjer att hanga ut sig. Jag vet sjalv hur det ar eftersom att YouTube ar mitt jobb. Man far ta mycket skit pa daglig basis fran folk som tror att man ljuger.
For mig gor det inget, men jag tycker det ar synd om alla ynglingar som tar del av all falsk information fran personer som inte vet vad de snackar om.

Det har dock blivit populärt att trycka i väldigt låga doser för att inte bli anklagad. Då håller man den där stenhårda looken samtidigt som man kommer undan med att vara "all natty bruh".
Citera
2016-07-20, 20:50
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
nu kan jag inget om hur gener och så fungerar, men på jobbet har vi en gubbe som aldrig tränat fast ser ut som han tryckt ett och annat genom åren. men enligt arbetskamrater som känt honom sedan tonåren så såg han tränat ut redan då. så visst måste generna spela roll ändå?
du själv måste väl ändå erkänna att du sitter på rätt bra genetik också i och med att du är runt 165 lång och väger drygt 80 kg.

Visst har genetiska forutsattningar en roll har, och jag ar helt saker pa att din kollega efter vad du skriver, foddes med en fordel om han har en namnvard fysik utan styrketraning.

Bra och bra gener vet jag inte, men helt ok antar jag. Men da ska du veta att jag tranat mer an 10 ar och lart mig av manga misstag. Nu vet jag vad min kropp svarar bast pa, vilket de flesta som tranar inte vet.
Citera
2016-07-20, 20:58
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
Det har dock blivit populärt att trycka i väldigt låga doser för att inte bli anklagad. Då håller man den där stenhårda looken samtidigt som man kommer undan med att vara "all natty bruh".

Ja det finns dom som kor sa, ja. Men att tro att alla med en fysik vart att tala om, ligger pa smadoser for att se harda ut, ar enligt mig dumt.
Man kan se riktigt hard ut utan preparat. Men man maste kanna sin kropp tillrackligt bra, annars sa tappar man latt muskelmassa nar man dietar. Resultatet blir da att man inte ser sarskilt bra ut den dagen man ligger pa runt 5-6%.
Citera
2016-07-20, 21:04
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ja det finns dom som kor sa, ja. Men att tro att alla med en fysik vart att tala om, ligger pa smadoser for att se harda ut, ar enligt mig dumt.
Man kan se riktigt hard ut utan preparat. Men man maste kanna sin kropp tillrackligt bra, annars sa tappar man latt muskelmassa nar man dietar. Resultatet blir da att man inte ser sarskilt bra ut den dagen man ligger pa runt 5-6%.

Problemet är att de som är relativt garanterat naturliga har inte i närheten av den look ens Greg O'Gallagher har. Jämför exempelvis med Jeff Caveilere, som tränat i säkert 15+ år eller mer.

https://i.ytimg.com/vi/kn1788YK_VY/hqdefault.jpg

Ser väldigt naturlig ut.

Greg:
https://i.ytimg.com/vi/fzxLSqyqbVY/maxresdefault.jpg

Ser ut som att hans muskler proppats till sprickningsgränsen med granit.
Citera
2016-07-20, 21:25
Medlem
Citat:
Visst har genetiska forutsattningar en roll har, och jag ar helt saker pa att din kollega efter vad du skriver, foddes med en fordel om han har en namnvard fysik utan styrketraning.

Bra och bra gener vet jag inte, men helt ok antar jag. Men da ska du veta att jag tranat mer an 10 ar och lart mig av manga misstag. Nu vet jag vad min kropp svarar bast pa, vilket de flesta som tranar inte vet.

har du sett james tiny vest på youtube? gubben påminner lite om honom. alltså han är ju inte lika grov såklart, men finns en hel del likheter.
förstår det att man måste känna sin egen kropp och så där men hur stor skillnad gör kosten när det kommer till att se hålla den hårda looken som ni snackar om? såg en video där en kille som hade svårt att behålla formen, helt la om kosten och slutade äta bland annat gluten och mjölkprodukter. enligt honom va skillnaden väldigt stor.
Citera
2016-07-21, 09:56
Medlem
Man uppskattar idag att ca 30.000 personer dopar sig regelbundet i Sverige. Det kan säkerligen efter det finnas ett stort mörkertal.

Går man till ett gym. Hur många personer med "imponerande" fysik hittar man per gym? Absolut inte särskilt många alls.

Hur stor är då chansen att de som faktiskt har imponerande fysiker med största sannolikhet trycker i sig något extra? Väldigt stor skulle jag säga.

Större än att de med riktig grymma fysiker är rena och totalt pissar på de som trycker med av någon anledning har värdelösa fysiker.

ASS är inte en garanti för något.. Och man kan aldrig veta helt säkert. Men som sagt. Använder man sin hjärna så kommer man nog att komma fram till vad som är troligast.

Jag har själv byggt på mig rejält bra med massa. En del skulle nog garanterat tro att jag dopat mig. Saken är dock den att jag tränat seriöst i 10 år och innan dess 5 år halvseriöst, och innan det så idrottade jag i min barndom. Så sammanlagt 20 års bra kost och träning kanske.

Dock ser man snubbar som på bara några år kommer in och totalt pissar ner min fysik.

Kolla på hur lång tid folk har tränat. Är fysiken på gränsen så kan tiden ofta vara avslöjande. Ligger någon och pressar på sitt genetiska max efter några år så är det något som är lurt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in