2016-07-19, 09:31
Medlem
Roidberts avatar
Man kan utgå från att alla inom toppen i kroppsbyggning och tyngdlyftning från 60-talet och framåt har brukat AAS. Givetvis är det få som erkänner bruk, då det är deras levebröd och att vara öppen med det kan få konsekvenser.

Själv undrar jag om ens Paul Andersson var ren. Visst, steroider var inte vanligt då, men de fanns och användes av sovjetiska atleter 1956. Man ska även ha gett undernärda fångar från tyska läger testosteron efter andra världskriget.
Citera
2016-07-19, 09:44
Medlem
Arne Perssons avatar
Det måste vara skönt att ha steroiderna (samlingsnamn i detta fall ) att skylla på så fort någon får framgångar, som sticker ut, av sin träning. Självklart spelar det ingen roll hur ren individen är eftersom han självklart är dopad ändå...
Citera
2016-07-19, 09:58
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Det måste vara skönt att ha steroiderna (samlingsnamn i detta fall ) att skylla på så fort någon får framgångar, som sticker ut, av sin träning. Självklart spelar det ingen roll hur ren individen är eftersom han självklart är dopad ändå...

För alla som är kapabla till rationellt tänkande är det självklart att det är vanligare att folk preppar på elitnivå än att de inte gör det. Det handlar inte om avundsjuka.
Citera
2016-07-19, 13:27
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koskesh.polo
hej. är ganska nybörjare med gym,
hur ser den perfekta kroppen ut utan roids? var ligger gränsen typ?
om jag säger att zyzzs kropp är perfekt, är det möjligt att se ut som zyzz fast utan juice, helt naturligt med bara hård träning ?
är själv ectomorph som honom, har ingen aning om det går att se ut som honom utan doping
Svårt att säga. De gånger som folk får exceptionella resultat i vår tid så kommer de ändå direkt anklagas för att ha tagit något. Så vi vet helt enkelt inte.
Citera
2016-07-19, 13:53
Medlem
Scott Herman kanske är ett okej exempel på hur man kan bli utan steroider. Känner mig skapligt trygg med att säga att han inte tar steroider.
Citera
2016-07-19, 15:16
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemptybox
Scott Herman kanske är ett okej exempel på hur man kan bli utan steroider. Känner mig skapligt trygg med att säga att han inte tar steroider.

Att han har en fysik som man kan uppnå på naturlig väg betyder inte att han inte använder eller har använt AAS. Det är omöjligt att veta. De enda man kan kalla rena med säkerhet är atleter före steroid-eran.
Citera
2016-07-19, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Att han har en fysik som man kan uppnå på naturlig väg betyder inte att han inte använder eller har använt AAS. Det är omöjligt att veta. De enda man kan kalla rena med säkerhet är atleter före steroid-eran.

Håller med. Det är därför jag skrev "kanske" och "skapligt trygg".
Citera
2016-07-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anemptybox

Skulle säga att Scott Herman är ett av de tydligaste exemplena på hur långt du kan komma utan steroider med bra gener. Han kan ha "testat" men tror verkligen inte han brukar.

Att få Zyzz muskelatur kan du också få men du kommer aldrig kunna få hans hårdhet. Helt omöjligt att ligga på 5 procents kroppsfett och vara så hård som han var. Zyzz hade egentligen inte överdrivet mycket muskler förutan att han var rippad som fan och som sagt väldigt hård.
Citera
2016-07-19, 16:04
Medlem
Det bästa är helt enkelt att börja träna och se vart man hamnar.

Gener spelar stor roll, så vad någon lyckas med spelar inte så stor roll för dig.

De flesta kan ändå inte nå vad de som ligger i topp helt utan doping gör.
Citera
2016-07-19, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Skulle säga att Scott Herman är ett av de tydligaste exemplena på hur långt du kan komma utan steroider med bra gener. Han kan ha "testat" men tror verkligen inte han brukar.

Att få Zyzz muskelatur kan du också få men du kommer aldrig kunna få hans hårdhet. Helt omöjligt att ligga på 5 procents kroppsfett och vara så hård som han var. Zyzz hade egentligen inte överdrivet mycket muskler förutan att han var rippad som fan och som sagt väldigt hård.

Är inte Scott Herman nära Zyzz i storlek på musklerna? Stora skillnaden jag ser är att Zyzz har mer utstrålning.
Citera
2016-07-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Är inte Scott Herman nära Zyzz i storlek på musklerna? Stora skillnaden jag ser är att Zyzz har mer utstrålning.

Storleken är inte så stor skillnad men då har Scott Herman kört X-antal år längre än Zyzz. Som du säger har även Zyzz utstrålning och tar man egentligen bort hans hårdhet så skulle han inte bli mycket mer Aehstetics än Scott.
Citera
2016-07-19, 18:12
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert

Problemet är att före steroid-eran visste man alldeles för lite om effektiv bodybuilding. Det går helt klart att få en bättre kropp än Eugen Sandow etc. utan steroider. Han hade t.ex ett bröst som är uppnåbart efter typ 1 år effektiv träning.

Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Storleken är inte så stor skillnad men då har Scott Herman kört X-antal år längre än Zyzz. Som du säger har även Zyzz utstrålning och tar man egentligen bort hans hårdhet så skulle han inte bli mycket mer Aehstetics än Scott.

Scott Herman har dock inte super "aesthetic" genetik, men det är inget han kan påverka direkt.

http://queerty-prodweb.s3.amazonaws.com/wp/docs/2009/01/5.jpg

https://i.ytimg.com/vi/fGGHj_uZWuw/maxresdefault.jpg
Senast redigerad av breeze420 2016-07-19 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in