Jo jag förstår. Jag talar alltså om maximal för de som har lätt att bygga muskler. Precis som man kan fråga hur bra fotbollsspelare man kan bli. Då svarar folk "som Messi". Det innebär inte att Pelle kan bli som Messi. Men vi vet att Messi är bäst. Så då kan man fråga hur stor man kan bli också.
Längden - 100, hård (i kg) brukar man väl prata om, men det genetiska maxet varierar från person till person. Som riktlinje känns det som att det skulle kunna funka.
För mig skulle det då vara 85 kg hård, är 185 cm lång. Arnold var väl inte speciellt liten på 70-talet?
Längden - 100, hård (i kg) brukar man väl prata om, men det genetiska maxet varierar från person till person. Som riktlinje känns det som att det skulle kunna funka.
För mig skulle det då vara 85 kg hård, är 185 cm lång. Arnold var väl inte speciellt liten på 70-talet?
Nä Arnold var egentligen superstor i mitt tycke. Det ser häftigt och imponerande ut men ingen utan hjälpmedel kan kanske bli så.
En annan fråga är ju hur mycket man skulle kunna lyfta över huvudet (tyngdlyftning).
Framförallt bröstmusklerna ser man på de bildexempel jag hamnat hos genom era länkar är inte särskilt snygga. Zanes ser bättre ut. Steve Reeves bröstmuskler är för små för att det ska se bra ut.
Den där överdimensionerade linjen som går mellan armarna och bröstet finns inte hos naturliga byggare. Jag vet inte hur jag ska beskriva det för jag kan inte anatomi, men alltså det som ser snyggt ut hos speciellt Arnold. Denna linje ser överbyggd ut jämfört med resten av kroppen, men det är det som ser häftigt ut också. Den kan man dock inte få naturligt.
hej. är ganska nybörjare med gym,
hur ser den perfekta kroppen ut utan roids? var ligger gränsen typ?
om jag säger att zyzzs kropp är perfekt, är det möjligt att se ut som zyzz fast utan juice, helt naturligt med bara hård träning ?
är själv ectomorph som honom, har ingen aning om det går att se ut som honom utan doping