2014-04-27, 19:24
Medlem
Vad tror ni är max utan steroider och dylikt? (gärna bildexempel)

Det går inte ens att bli lika stor som Arnold på 70-talet va?

Inga body builders vill tala öppet om det. Men här är ni ju anonyma, så vad tror ni?

Det här är precis som att fråga hur snabbt man kan springa. Jag tror inte Usain Bolt eller några andra av löparna är rena, så man vet ju inte.

Kan ni ge ett bildexempel och ett litet resonemang för varför det är max?
Citera
2014-04-27, 19:26
Medlem
Som du troligtvis förstår är det väldigt personligt hur stor man kan bli. Hur länge ska man ha tränat? Gått för det med 110%?
Citera
2014-04-27, 19:30
Medlem
Läs om "genetiskt max".
Citera
2014-04-27, 19:33
Medlem
Jo jag förstår. Jag talar alltså om maximal för de som har lätt att bygga muskler. Precis som man kan fråga hur bra fotbollsspelare man kan bli. Då svarar folk "som Messi". Det innebär inte att Pelle kan bli som Messi. Men vi vet att Messi är bäst. Så då kan man fråga hur stor man kan bli också.
Citera
2014-04-27, 19:36
Medlem
RadikalFitnesss avatar
Här är en bra artikel på ämnet - http://www.leangains.com/2010/12/maximum-muscular-potential.html
Citera
2014-04-27, 19:37
Medlem
Hayeks avatar
Längden - 100, hård (i kg) brukar man väl prata om, men det genetiska maxet varierar från person till person. Som riktlinje känns det som att det skulle kunna funka.

För mig skulle det då vara 85 kg hård, är 185 cm lång. Arnold var väl inte speciellt liten på 70-talet?
Citera
2014-04-27, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFitness
Här är en bra artikel på ämnet - http://www.leangains.com/2010/12/maximum-muscular-potential.html

Tack ska läsa igenom den.

Citat:
Ursprungligen postat av Hayek
Längden - 100, hård (i kg) brukar man väl prata om, men det genetiska maxet varierar från person till person. Som riktlinje känns det som att det skulle kunna funka.

För mig skulle det då vara 85 kg hård, är 185 cm lång. Arnold var väl inte speciellt liten på 70-talet?

Nä Arnold var egentligen superstor i mitt tycke. Det ser häftigt och imponerande ut men ingen utan hjälpmedel kan kanske bli så.

En annan fråga är ju hur mycket man skulle kunna lyfta över huvudet (tyngdlyftning).
Citera
2014-04-27, 20:08
Medlem
Hmm. Om man går på längd minus 100 så kan man inte ens bli så stor som Zane. Han är längd minus 90.

Även han tog steroider.

Var han en av de som inte kunde få lika stor effekt på preparat som Arnold?
Citera
2014-04-27, 20:10
Medlem
Framförallt bröstmusklerna ser man på de bildexempel jag hamnat hos genom era länkar är inte särskilt snygga. Zanes ser bättre ut. Steve Reeves bröstmuskler är för små för att det ska se bra ut.

Man har alltså steroid-vant ögonen.
Citera
2014-04-27, 20:14
Medlem
Den där överdimensionerade linjen som går mellan armarna och bröstet finns inte hos naturliga byggare. Jag vet inte hur jag ska beskriva det för jag kan inte anatomi, men alltså det som ser snyggt ut hos speciellt Arnold. Denna linje ser överbyggd ut jämfört med resten av kroppen, men det är det som ser häftigt ut också. Den kan man dock inte få naturligt.
Citera
2016-07-19, 01:55
Medlem
koskesh.polos avatar
perfekta kroppen fast utan roids ?

hej. är ganska nybörjare med gym,
hur ser den perfekta kroppen ut utan roids? var ligger gränsen typ?
om jag säger att zyzzs kropp är perfekt, är det möjligt att se ut som zyzz fast utan juice, helt naturligt med bara hård träning ?
är själv ectomorph som honom, har ingen aning om det går att se ut som honom utan doping
Citera
2016-07-19, 02:33
Medlem
Ryggradsluss avatar
Ja det är absolut inga problem, snyggare dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in