2009-08-08, 14:37
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Jag ser bara ingen anledning till att låta något så dekaden vara lagligt. Det tillför inget och skadar människor som inte kan hantera det.
+100
Citera
2009-08-08, 15:11
Medlem
Citat:
Jag ser bara ingen anledning till att låta något så dekaden vara lagligt. Det tillför inget och skadar människor som inte kan hantera det.
Samma sak kan sägas om tobak och alkohol, dock är det ändå lagligt.
Citera
2009-08-08, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
[

Det finns tre olika muskulaturer i kroppen, den enda typen som får ut en anabol aktivitet av androgener är skelettmuskulatur.

Betyder skelettmuskulatur att magmusklerna inte växer av AAS? Var bara tvungen att fråga
Citera
2009-08-08, 15:14
Medlem
murdans avatar
Citat:

Nu är det ju så att förbud aldrig någonsin har fungerat i praktiken till 100% om vi tittar tillbaka i historien.

Om vi säger att AAS istället var lagligt. Människor skulle kunna välja utan att massa moraltanter och fanatiker (läs emot och för) skulle pressa en på information om hur dåligt eller bra det var (ena sidan har dock en tendens att verka aningen dummare).
En laglig status ger per automatik (i teorin) mer kunskap vilket leder till mindre skador.

Det finns väldigt många saker som inte tillför något och skadar människor, men ändå är lagliga. Det är svårt som fan att mäta farlighetsfaktorer för att alla har olika effekter. Men när det kommer till kritan är det oftast bara bjäffs och falsk propaganda som är argument för förbuden.

Citera
2009-08-08, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Samma sak kan sägas om tobak och alkohol, dock är det ändå lagligt.

Är få vettiga jag snackat med som hade låtit bli att skriva under på att göra alkohol och tobak olagligt. Vi vill inte ha doping där alkoholen är idag, och det håller du nog med om.
Citera
2009-08-08, 15:19
Medlem
Citat:
Är få vettiga jag snackat med som hade låtit bli att skriva under på att göra alkohol och tobak olagligt. Vi vill inte ha doping där alkoholen är idag, och det håller du nog med om.
Hade inte haft problem om man hade gjort alkohol och tobak olagligt dock hade det blitt ett jävla liv. Nej förstår vad du menar om att man inte vill ha dopingen där alkoholen är idag, verkligen inte. Har för mig att det var bengtzz som kom med en ide om att ha ett slags körkort för doping. Skulle väl bara vara under de omständigheterna som jag skulle vilja se doping lagligt annars inte.
Citera
2009-08-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Hade inte haft problem om man hade gjort alkohol och tobak olagligt dock hade det blitt ett jävla liv. Nej förstår vad du menar om att man inte vill ha dopingen där alkoholen är idag, verkligen inte. Har för mig att det var bengtzz som kom med en ide om att ha ett slags körkort för doping. Skulle väl bara vara under de omständigheterna som jag skulle vilja se doping lagligt annars inte.

Ska det finnas körkort för knark, fortkörning och höghusklättring också?
Citera
2009-08-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murdan
Nu är det ju så att förbud aldrig någonsin har fungerat i praktiken till 100% om vi tittar tillbaka i historien.

Om vi säger att AAS istället var lagligt. Människor skulle kunna välja utan att massa moraltanter och fanatiker (läs emot och för) skulle pressa en på information om hur dåligt eller bra det var (ena sidan har dock en tendens att verka aningen dummare).
En laglig status ger per automatik (i teorin) mer kunskap vilket leder till mindre skador.
Att göra allt som kan vara farligt lagligt för att det ska finnas mer kunskap är inget hållbart alternativ. Nu finns det redan mycket kunskap och även om man minskar riskerna kommer bruket att öka 1000-faldigt om det blir lagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av murdan
Det finns väldigt många saker som inte tillför något och skadar människor, men ändå är lagliga. Det är svårt som fan att mäta farlighetsfaktorer för att alla har olika effekter. Men när det kommer till kritan är det oftast bara bjäffs och falsk propaganda som är argument för förbuden.

Ja, man får helt enkelt lära sig av sina misstag och ha en väldigt restriktiv drogpolitik.
Citera
2009-08-08, 15:42
Medlem
Citat:
Ska det finnas körkort för knark, fortkörning och höghusklättring också?
Nej, jag tycker det är stor skillnad på knark och doping speciellt om de personerna som använder sig av doping har kunskap som behövs.
Citera
2009-08-08, 15:44
Medlem
Hardwork-MecKeRs avatar
Det värsta med alla dessa ämnen som är laglig/olaglig är att det blir en moralfråga. Är det inte vår rättighet som fria individer att behandla vår kropp som vi behagar? De som har vett tänker då på konsekvenserna som kan ske när en klassisk "idiot svensson" brukar vilt utan kunskap om dess konsekvenser.

Jag vill se dessa ämnen legaliserar men sorgligt nog är människan i 21-århundradet inte mogen nog för att kontrollera sin egen hälsa och välmående. Se på alla dessa sorgliga svin som missbrukar mat, tobak och alkohol. De dödar sig själv, men dock är fullt medveten om att de gör det.
Citera
2009-08-08, 16:01
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intheloop
Tråden handlar inte om steroider.

Frågan var "Hur stor kan man bli utan steroider".

Istället så har det slagit över till en debatt där "testosteronevangelisten" BengtZzz predikar allt som han tycker är underbart med konsekvenserna av att sätta sprutor av preparatet under en längre tid.
Samma ihåliga och självbedragande argument som en väckelspredikant a la Amerikanska södern kan ses.
Och hela kören av "tryckande nissar" (tryckfelsnissar?) verkar sluta upp till hans lovsång.
<En viss ironi från min sida för den som mot all förmodan undgår att uppfatta detta>

Det har redan behandlats en hel del tidigare i tråden om hur stor man realistiskt kan bli utan att ta steroider.

Tycker att den nya debatten borde föras upp i en separat tråd!
Enda skillnaden emellan dig och mig är egentligen att du är subjektiv medan jag är objektiv.

Vilket i alla fall enligt mig så låter det som om jag har aningen tyngre argument än du.

Men du kanske inte tror på vetenskapen.
Citera
2009-08-08, 16:03
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Jag diggar att hälften av alla argument bortförklarades med "det händer typ aldrig" eller "det är inte så farligt".

Sen skriver bengt att man inte får gynemaskopi av testo, utan av östrogen. Var det menat som något som talade för att doping skulle vara ofarligt?
Nej. Men för lite testosteron och för lite östrogen är farligare än för mycket.

Det är direkt fel att skriva att AAS orsakar bröstvävnad när androgener motverkar bröstvävnadsbildning mycket starkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Jag med, särskillt när leg. läkare och andra proffesorer säger tvärtom (undra vem man ska lyssna på)

Jag är bara informativ.

Samma som det är att faktum att du direkt kan dö av alkohol.

Sedan skriver jag att det händer typ aldrig.

Om en läkare nu säger att det kan hända ändå (vilket händer relativt ofta) så är det ju inte fel. Lite missvisande att inte ha med statistik dock. Ni får ju tolka mitt inlägg hur ni vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in