2010-05-12, 22:56
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Det gick en del rykten när han var på träningsläger på Kanarieöarna för typ 10 år sedan.
Men jag vet inte om han tar den risken. Han bor på fucking Åland och torskar han så förstör han mycket för sig själv.
Han är inte ren.
Citera
2010-05-13, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Han är inte ren.
Jag var med en gång när han gjorde ett oannonserat test.
Enligt det resultatet var han ren.
Citera
2010-05-13, 00:15
Medlem
Citat:
Han är inte ren.

Därför att.......?
Citera
2010-05-13, 01:09
Medlem
S-ammes avatar
Hur funkar dessa tävlingar?
Tar man endast prover inför tävlingen eller mer?

http://www.youtube.com/watch?v=m-ONFSAD7Rg
Citera
2010-05-13, 01:48
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-amme
Hur funkar dessa tävlingar?
Tar man endast prover inför tävlingen eller mer?

http://www.youtube.com/watch?v=m-ONFSAD7Rg

Såg en dokumentär om "drug free"-tävlingar. Tydligen pissar man PÅ tävlingen och det är stickprov, förutom "top 5" som alla testas. Det var iof bara just den tävlingen. Med andra ord är det fritt fram resten av året.
Citera
2010-05-13, 02:18
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Han är inte ren.

Och det vet du hur?

SLare i IPF på den nivån testas regelbundet.
Citera
2010-05-13, 09:37
Medlem
Palledamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Och det vet du hur?

SLare i IPF på den nivån testas regelbundet.

Exakt, grabben har tävlat i 20år, borde rimligtvis tränat något år mer än det också då.

Iofs kan detta också bara vara hans egna ord men "Jag var på dopingtest efter tävlingen."

http://ovel.bravejournal.com/entry/27260
Citera
2010-05-13, 11:31
Medlem
timbahs avatar
Skulle vara önskvärt om ni slutade snacka skit om IPF:are. Alla som är med i eliten där måste ange vart dom tränar 24/7 och finnas på plats för oannonserade dopingkontroller när dom tränar, dvs dom kan bli dopingtestade lite om vartannat. På tävling testas det väl nästan jämt.
Citera
2010-05-13, 11:39
Medlem
Palledamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timbah
Skulle vara önskvärt om ni slutade snacka skit om IPF:are. Alla som är med i eliten där måste ange vart dom tränar 24/7 och finnas på plats för oannonserade dopingkontroller när dom tränar, dvs dom kan bli dopingtestade lite om vartannat. På tävling testas det väl nästan jämt.

Och så är det inte i skidåkning, friidrott osv osv osv också då? Och där dopar sig folk med. Visst många åker fast, men jag tror det finns mer än de som åker fast som är dopade.

Däremot så hoppas jag Ove är ren, för han har hållit på ett jäkla tag och man har alltid blivit inspirerad av att han är sjukt stark och ren. Vore tråkigt om han nu inte är det.
Citera
2010-05-13, 11:43
Medlem
Citat:
Han är inte ren.
Jag vill gärna ha en förklaring varför han inte skulle vara ren? Jag tränar med hans gudson som han lärt upp, och han är jävligt stark för att vara 17 år. Och att om han forsätter några år till kommer den grabben ha ett flertal medaljer.
Citera
2010-05-13, 11:58
Medlem
timbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palledaman
Och så är det inte i skidåkning, friidrott osv osv osv också då? Och där dopar sig folk med. Visst många åker fast, men jag tror det finns mer än de som åker fast som är dopade.

Däremot så hoppas jag Ove är ren, för han har hållit på ett jäkla tag och man har alltid blivit inspirerad av att han är sjukt stark och ren. Vore tråkigt om han nu inte är det.
Givetvis inte, doparna brukar alltid vara steget före. Visst finns chansen, men inom styrkelyft finns då inte pengarna för den typ av långt framskriven forskning som friidrotten har. Säger inte att det inte finns dopade lyftare inom IPF, men chansen är väldigt liten och dom brukar åka dit förr eller senare.
Citera
2010-05-13, 12:01
Medlem
Palledamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timbah
Givetvis inte, doparna brukar alltid vara steget före. Visst finns chansen, men inom styrkelyft finns då inte pengarna för den typ av långt framskriven forskning som friidrotten har. Säger inte att det inte finns dopade lyftare inom IPF, men chansen är väldigt liten och dom brukar åka dit förr eller senare.

Nu vet jag inte hur många dopingprover man gör som styrkelyftare men om man jämför med bodybuilding, där kan du inte gå emot att folk är dopade Men som sagt, jag är för lite insatt i detta för att ha en bra åsikt.

Vad menar du egentligen med "men inom styrkelyft finns då inte pengarna för den typ av långt framskriven forskning som friidrotten har"? Menar du att dom inom friidrotten har mixat med preparat så att dom blir svårare att spåra eller vadå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in