Citat:
Ursprungligen postat av c-d af and
Nu väljer jag att inte framlägga min åsikt huruvida jag anser att Ronny R är ren eller ej, men om vi nu skulle utgå ifrån att han är ren. Hur gör han för att kunna hålla så låg procent kroppsfett utan att förlora muskelmassa?
Hans mängd muskelmassa skulle jag nog kunna acceptera att man kan lägga på sig ren. Men för att behålla den muskelmassan på så pass låg procent kroppsfett utan att ha en oerhört anabol miljö i kroppen ser jag som näst intill omöjligt att göra ren, såvida man inte har det trevliga genfelet att inte tillverka myostatin.
Så hur gör han för att spara musklerna ren under låg kcal-diet?
Sedan så finns det givetvis peptider som inte syns på dopingprov.. Men i vilket fall så har han imponerande fysik.
För det första är han alltid extremt noga med kosten. Jag har aldrig sett honom slarva med den.
Han har aldrig varit det minsta bulkig alla åren jag har kännt honom. Han har alltid kört på högt protein och kolhydrater (långsamma) och lågt i fett.
Han ligger på så mycket kcal, protein mm så han kan träna maximalt hårt och ändå öka i styrka och muskelmassa.
Han har alltid tävlat i samma viktklass sedan första gången (-86) även om det har blivit svårare och svårare att komma ner i klassen. På filmen ligger han ca tre kilo över tävlingsvikt. Jag hoppas att han går upp en viktklass nu när han tävlar nästa gång. Man får hoppas att klass -85 införs igen.
Jag tror att hans goda off form och muskelkvalitet samt diet gör att han inte tappar så mycket när han deffar.
Han har aldrig missat formen när han tävlat.